Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3.-luokkalainen ei saa tehdyksi itsenäisesti mitäään!

Vierailija
22.01.2018 |

Läksykdi piti kirjoittaa. Olisi vissiin vieressä pitänyt olla. Ei tuu mitään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittymishäiriö? Tai pelaa liikaa?

Vierailija
2/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustatko itsenäiseen touhuiluun vai jäkätätkö, ettet taaskaan ole tehny mitään?

Tällä on iso vaikutus, uskooko vanhempi lapseen ja kannustaako häntä yrittämään itse vai onko vanhemman asenne jo se, että ei usko lapsen osaavan mitään ja jäkättää tämän ilmoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se itse lapsi mitään osaa jos lapset ei osaa kasvattaa lastaan

Vierailija
4/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanlainen, veljeni ei. Veli on yliopiston käynyt, hyväpalkkaisessa työssä, minä en. Päässä ei vikaa, olin vaan laiska.

Ole lapsesi kanssa, tee yhdessä läksyjä. Sillä voi olla tärkeä merkitys lopun iän.

Vierailija
5/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän taitaa olla niitä, jotka eivät ole sisäistäneet vielä, että miksi on hyvä opiskella. Jos osaat oikealla tavalla selittää hänelle, ehkä hän saa 'ahaa' -idean. Toiset opiskelee koska se on mukavaa, toiset koska sillä on merkitystä/tarkoitus. Jos taas ei ole mukavaa tai ei ole merkitystä/tarkoitusta, voi seurata laihat tulokset.

Vierailija
6/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarvitsee nyt sinun tukeasi. Yritä positiivisen kautta: kannusta, kuuntele ja auta. Tyyliin: luetaanpa yhdessä tämä läksy. Hienosti tehty. Sitten mietitään yhdessä tätä tehtävää. Mikä voisi olla oikea vastaus? Tosi hienosti osaat! TAI Yritetään uudestaan, harjoitellaan yhdessä. Kyllä se pian onnistuu. Hienosti osaat!

Vierailija
7/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinullekaan huonoa tekesi kerrata peruskoulua. Ole läsnä, auta ja tue.

Vierailija
8/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman toiminnan ohjauksessa ongelmia. Vie toimintaterapiaan.

Vierailija
9/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tarvitsee nyt sinun tukeasi. Yritä positiivisen kautta: kannusta, kuuntele ja auta. Tyyliin: luetaanpa yhdessä tämä läksy. Hienosti tehty. Sitten mietitään yhdessä tätä tehtävää. Mikä voisi olla oikea vastaus? Tosi hienosti osaat! TAI Yritetään uudestaan, harjoitellaan yhdessä. Kyllä se pian onnistuu. Hienosti osaat!

Annetaanko makupalojakin onnistumisesta?

Vierailija
10/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaanko makupalojakin onnistumisesta?

Haukkumisella ja valittamisella viet vähäisenkin mielenkiinnon koulunkäyntiin ja opiskeluun. Sitäkö haluat? Lapselle kannattaa selittää miksi koulua käydään ja läksyjä tehdään. Kaikki eivät sitä heti sisäistä, siksi tarvitaan vanhemman tukea.

Vierailija
11/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmekään, kun omat taitosi ovat jääneet alakoulun toisen luokan tasolle. Eihän sinusta ei mitään apua olisikaan. Ensimmäisessä lauseessa kirjoitusvirhe ja objekti puuttuu, toisessa lauseessa saksankielen sanajärjestys ja kolmannessa puhekieltä. 

Lapset oppivat parhaiten esimerkin avulla. Lapsesi tekee niin kuin sinä teet, ei suinkaan niin kuin sinä sanot. Kun katsot häntä oppijana ja arvioit hänen asennettaan oppimiseen, katsot peiliin. Tämä on sinun syytäsi ja olet myrkyttänyt lapsesi mielen oppimista ja itsensä kehittämistä kohtaan ja pilannut hänen loppuelämänsä.

Vierailija
12/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

43v työkaveri on samanlainen,ei minkäänlaista oma-aloitteellisuutta,ei saa tehtyä yhtäänmitään jos ei kokoajan kädestä pitäen neuvo ja näytä.

Vierailija
13/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homekoulun aiheuttama aivosumu?

Vierailija
14/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen muutaman vuoden vanhempi lapsi.

Jää haaveilemaan, ja oikein minkään asian aloitus ei onnistu. Ei halua, että läksyistä tai kokeista muistutetaan. (Ei myöskään halua, että edellyttäisin, että reppu on pakattu illalla ennen nukkumaanmenoa.) Ilman muistutusta nämä asiat kuitenkin usein unohtuvat. Ja kun unohdus sattuu, se ei vaikuta häiritsevän lasta juuri ollenkaan.

On kovin hajamielinen muissakin asioissa. Ei ole oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tavarat unohtuvat ym

Minun äitinä on vaikea ymmärtää lastani. Menetän herkästi hermoni ja korvistani nousee savu, kun kotiin palatessa ovi on lukitsematta, vaikka erikseen kysymällä olen varmistanut, että lapsi lähtiessään on ulko-oven lukinnut. 'Kyllä minä luulin, että lukitsin sen.'

Lapseni saa minulta runsaasti kielteistä palautetta ominaisuutensa vuoksi. Usein kaksikin kertaa päivässä.

Olen koettanut, että koulupäivän jälkeen kotiin palatessa sanoisin jotain positiivista, ennen kuin unohduksia on tapahtunut. Se on vaikeaa, jos wilma on huutanut jo päivän mittaan unohtuneesta kirjasta, vihosta tai läksystä.

Vierailija
15/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuollainen muutaman vuoden vanhempi lapsi.

Jää haaveilemaan, ja oikein minkään asian aloitus ei onnistu. Ei halua, että läksyistä tai kokeista muistutetaan. (Ei myöskään halua, että edellyttäisin, että reppu on pakattu illalla ennen nukkumaanmenoa.) Ilman muistutusta nämä asiat kuitenkin usein unohtuvat. Ja kun unohdus sattuu, se ei vaikuta häiritsevän lasta juuri ollenkaan.

On kovin hajamielinen muissakin asioissa. Ei ole oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tavarat unohtuvat ym

Minun äitinä on vaikea ymmärtää lastani. Menetän herkästi hermoni ja korvistani nousee savu, kun kotiin palatessa ovi on lukitsematta, vaikka erikseen kysymällä olen varmistanut, että lapsi lähtiessään on ulko-oven lukinnut. 'Kyllä minä luulin, että lukitsin sen.'

Lapseni saa minulta runsaasti kielteistä palautetta ominaisuutensa vuoksi. Usein kaksikin kertaa päivässä.

Olen koettanut, että koulupäivän jälkeen kotiin palatessa sanoisin jotain positiivista, ennen kuin unohduksia on tapahtunut. Se on vaikeaa, jos wilma on huutanut jo päivän mittaan unohtuneesta kirjasta, vihosta tai läksystä.

Et kai sä siltä lapselta kysy pakataanko reppu valmiiksi ja mitä mieltä on muistuttamisesta. Lapsi pakkaisi itse repun, jos olisi sen mielestä tarpeellinen asia. Ei sun auta muuta kuin ajallaan muistuttaa kaikesta kunnes oppi alkaa mennä perille. Laiska ja hajamielinen hän tulee olemaan varmaan aina, mutta saisit edes kasvatettua ihmisen.

Vierailija
16/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kommentti kertoo, ettei omena kauas putoa.

Vierailija
17/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla sitä todella usein ihmettelee, millaiset ihmiset saavat hankkia lapsia. On ihmisiä, jotka ovat selvästi peruskoulupudokkaita, ei osata yhdyssanoja, tehdään kirjoitusvirheitä, ei käytetä isoja alkukirjaimia virkkeissä ja niin edelleen. Käytetään sanoja väärin, ei osata taivuttaa. Joskus ei ymmärretä edes sanojen merkityksiä. Pitäisi olla jokin seula siihen, millaiset ihmiset saavat lisääntyä.

Vierailija
18/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

veleni teetätti kaksossiskolaan aina yleensä kaikki läksyt, eikä ainoastaan lukiossa vielä vaan yliopistossakin kun opiskelivat samaa alaa, sitten sisko kyllästyi ja muutti saksaan

veljellä alkoi sitten alamäki elämässä mutta nyt on ollut ammatissa 10 vuotta, gradusta tosin sai approbaattorin eli huonoimman mahdollisen ja vieläkin kuulemma kopsaa puheensa usein jostain netistä

life is livet!

Vierailija
19/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla sitä todella usein ihmettelee, millaiset ihmiset saavat hankkia lapsia. On ihmisiä, jotka ovat selvästi peruskoulupudokkaita, ei osata yhdyssanoja, tehdään kirjoitusvirheitä, ei käytetä isoja alkukirjaimia virkkeissä ja niin edelleen. Käytetään sanoja väärin, ei osata taivuttaa. Joskus ei ymmärretä edes sanojen merkityksiä. Pitäisi olla jokin seula siihen, millaiset ihmiset saavat lisääntyä.

Samaa mieltä! Idioottien ei pidä yhdistää huonoja geenejään.

Vierailija
20/23 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvää päivää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmekään, kun omat taitosi ovat jääneet alakoulun toisen luokan tasolle. Eihän sinusta ei mitään apua olisikaan. Ensimmäisessä lauseessa kirjoitusvirhe ja objekti puuttuu, toisessa lauseessa saksankielen sanajärjestys ja kolmannessa puhekieltä. 

Lapset oppivat parhaiten esimerkin avulla. Lapsesi tekee niin kuin sinä teet, ei suinkaan niin kuin sinä sanot. Kun katsot häntä oppijana ja arvioit hänen asennettaan oppimiseen, katsot peiliin. Tämä on sinun syytäsi ja olet myrkyttänyt lapsesi mielen oppimista ja itsensä kehittämistä kohtaan ja pilannut hänen loppuelämänsä.

Onhan tuossa ensimmäisessä lauseessa objekti, nimittäin juuri se sanaa, joka on kirjoitettu väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän