Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän prometheusleiriä ei promota peruskoulussa samaan tapaan kuin riparia?

Vierailija
22.01.2018 |

Tuli mieleeni näin protun aikoinaan käyneenä, aika usein kun on kaikenikäisten kanssa randomkeskustelua ripariajoista tms ja kun mainitsen käyneeni protun niin aniharva tietää mikä se on. Aika puskaradiotouhua tuntuu olevan tieto prometheuksesta, en nyt muista mistä äiti siitä oli kuullut kun minulle ehdotti. En olisi edes päässytkään riparille koska en ole ikinä kuulunutkaan kirkkoon.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit päässyt riparille.

Minusta on hyvä, ettei kouluissa mainosteta prometheusleirejä. Minusta tuo että nuoret tytöt ja pojat laitetaan alastomina keskenään ja aikuisten kanssa saunaan on nuoren seksuaalista hyväksikäyttöä. Ja alaikäinen ei voi antaa suostumusta sellaiseen.

Vierailija
2/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opet on kunnon kansalaisia. Keskitien kulkijoita. Joku voisi sanoa keskinkertaisuuksia. Ennen sellaiset eivät menneet minnekään protulle.

Näin voimakkaasti yleistäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä, ettei kouluissa mainosteta prometheusleirejä. Minusta tuo että nuoret tytöt ja pojat laitetaan alastomina keskenään ja aikuisten kanssa saunaan on nuoren seksuaalista hyväksikäyttöä. Ja alaikäinen ei voi antaa suostumusta sellaiseen.

Täh? Sulla on ollut sitten vähän rajumpi protuleiri. Mun pojalla oli viime kesänä hiukan säädyllisempää protulla, mutta aivan superkivaa. Mitään ei koulussa tosiaan mainostettu, vaan itse piti ottaa asioista selvää. Poika tais olla ainoa loko luokasta/koulusta, joka ei lähtenyt jeesustelemaan. Ihmeellisen uskovaisia nuo nuoret...

Vierailija
4/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sulla on ollut sitten vähän rajumpi protuleiri. Mun pojalla oli viime kesänä hiukan säädyllisempää protulla, mutta aivan superkivaa. Mitään ei koulussa tosiaan mainostettu, vaan itse piti ottaa asioista selvää. Poika tais olla ainoa loko luokasta/koulusta, joka ei lähtenyt jeesustelemaan. Ihmeellisen uskovaisia nuo nuoret...

Onpa sinulla suvaitsematon tapa puhua muista ihmisistä. Suvaitsevaisuutta ei selvästikään protuleirillä opi.

Tuota yleistä alastomuutta leireillä oli ainakin vielä muutama vuosi sitten.

Vierailija
5/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et-ryhmille kerrotaan.

Vierailija
6/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että meillä olisi koulussa mitenkään mainostettu ripariakaan. Ihan seurakunta sitä mainosti ja kyllä kaikki siitä toki keskenään puhui.

Vierailija
7/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet esittää maailmankansalaista ja ties mitä cityliberaalia mutta tiukan paikan tullen perinteiset arvot sieltä paljastuu kun vähän pintaa raapii... nuoret varsinkin on superkonservatiivisia melkein aina vaikka ulkonäkö voisi viitata ihan toiseen laitaan...

Vierailija
8/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut. kirkolla on töissä väkeä kuin pipoa. He käyvät joka koulussa kertomassa riparista. Protu-porukkaa ei kouluihin tunge.

Vierailija
9/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä, ettei kouluissa mainosteta prometheusleirejä. Minusta tuo että nuoret tytöt ja pojat laitetaan alastomina keskenään

Olispa laitettu :D Ei sekasaunoistakaan tullut mitään kun oli liian ujoa porukkaa.

AP

Vierailija
10/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kirkko on kusipäille. Ja ripari.

Vierailija
11/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nämä ”yleisesti” asioista tietävät...

Vierailija
12/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tolla ”yleisesti” tietävillä tarkoitin niitö, jotka tietää protuasiat, vaikkeivät ole leirillä olleetkaan.

Vierailija
13/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protulla käy fiksujen lapset.

Vierailija
14/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain lukenut yhden iltalehden uutisen siitä että protu-leirillä on mahdollista halutessaan mennä sekasaunaan ja siitä ilman mitään kritiikkiä vetänyt omat johtopäätöksesi :D ei siellä ketään pakoteta sekasaunaan ja jos sinne haluaa mennä ei tarvitse mennä alasti. Meilläkin riparilla oli tyttöjen saunassa aikuiset naisohjaajat alasti meidän kanssa saunassa, oli kyllä kauheaa hyväksikäyttöä.

Vierailija
15/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis protulla on mahdollisuus saunoa oman sukupuolen saunavuorolla tai sekasaunassa tai olla kokonaan saunomatta. Ketään ei todellakaan pakoteta mihinkään sekasaunaan, eikä saunaan ollenkaan. Tyttäreni oli viime kesänä protulla ja sanoi, että mainoslause "elämäsi paras viikko" piti aikalailla paikkansa. En ole tällaista kuullut keneltäkään riparista. Suurin osa menee riparille vanhempien painostuksesta sekä lahjonnan takia. Aika moni saa mopon tai skootterin rippilahjaksi, joillekin luvataan ulkomaanmatka, monet saavat jopa tuhansia euroja rahaa. Sairasta. 

Vierailija
16/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin ylpeä siitä että lapseni kävi protun ja muutenkin keskinkertaisia ajattelevaisempi!

Vierailija
17/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkeaa jos teini tarvitsee jonkun leirin muuttuakseen aikuiseksi. Sopulilaumasieluisuutta ja heikkoa itsetuntoa, ryyditettynä ahneudella.

Vierailija
18/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän vain yhden joka on käynyt tuon leirin. Ennen sitä en ollut edes kuullutkaan sellaisesta. Silloin oli tosin 90-luku, että varmaan jopa vähemmän mainostettiin mitä nykyisin.

Vierailija
19/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljentyttären protulla olivat leiriläiset saaneet tupakoida ohjaajien kanssa. Että sellaista...

Vierailija
20/37 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surkeaa jos teini tarvitsee jonkun leirin muuttuakseen aikuiseksi. Sopulilaumasieluisuutta ja heikkoa itsetuntoa, ryyditettynä ahneudella.

"Muuttuakseen aikuiseksi"? En mä ole kuullut kenenkään sanoneen että olisi käynyt riparin tai protun tullakseen aikuiseksi. Ne on vaan kivoja kokemuksia (yleensä) ja ehkä osalle antaa jotain ajattelun aihettakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä