Mitä mieltä kävelytyylistä, jossa käsiä ei heiluteta lainkaan?
Kommentit (48)
Oudoltahan se näyttää. Oma poikani käveli ja erityisesti juoksi noin. Näytti mr Beanilta. Opetin tietoisesti heiluttamaan käsiään.
Ainoa oikea kävelytyyli on edetä katse naulittuna eteenpäin, jalka potkaistaan vuorotellen korkealle eteen suorana. Vastakkainen käsi nousee askeleen rytmissä suorana eteen. Askeleen tahdin rytmittää hyvin kiillotettu nahkasaapas. Näin sanoo laki.
Jos kädet eivät kulje kävellessä mukana se voi olla parkisonin taudin ensimmäisiä oireita, toinen tällainen oire voi olla jalkojen laahaus.
En oo kiinnitänyt huomiota kun mun mielestä jokainen heiluttelee käsiään ainakin jonkin verran ellei kanna raskaita kasseja.
Mutta sen oon nähnyt kun joku vanhemppi paappa tai mamma kävelee kädet selän takana. Mun ukki sanoi että ne kävelee kädet huusin katolla 😁
Voi johtua esim. erilaisista neurologisista tai lihassairauksista, tai vaikka siitä Parkinsonin taudista. Myös jotkut lääkkeet voivat aiheuttaa ns. lääkeparkinsonismia, erityisesti psykoosilääkkeet, myös jotkut epilepsia- ja masennuslääkkeet.
Tai jäätynyt olkapää molemmissa olkapäissä?