Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kävelytyylistä, jossa käsiä ei heiluteta lainkaan?

Vierailija
22.01.2018 |

?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi viitata mm. muistisairauteen, jos kädet ovat ihan jäykkinä. Voi viitata myös kipuihin tai ongelmiin nivelissä.

Ystävä käveli kädet jäykkänä niskaleikkauksen jälkeen.

Tai jäätynyt olkapää molemmissa olkapäissä?

Vierailija
42/48 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistinen, umpimielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoltahan se näyttää. Oma poikani käveli ja erityisesti juoksi noin. Näytti mr Beanilta. Opetin tietoisesti heiluttamaan käsiään. 

Vierailija
44/48 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea kävelytyyli on edetä katse naulittuna eteenpäin, jalka potkaistaan vuorotellen korkealle eteen suorana. Vastakkainen käsi nousee askeleen rytmissä suorana eteen. Askeleen tahdin rytmittää hyvin kiillotettu nahkasaapas. Näin sanoo laki.

Vierailija
45/48 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kädet eivät kulje kävellessä mukana se voi olla parkisonin taudin ensimmäisiä oireita, toinen tällainen oire voi olla jalkojen laahaus.

Vierailija
46/48 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut.

Vierailija
47/48 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kiinnitänyt huomiota kun mun mielestä jokainen heiluttelee käsiään ainakin jonkin verran ellei kanna raskaita kasseja. 

Mutta sen oon nähnyt kun joku vanhemppi paappa tai mamma kävelee kädet selän takana. Mun ukki sanoi että ne kävelee kädet huusin katolla 😁

Vierailija
48/48 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua esim. erilaisista neurologisista tai lihassairauksista, tai vaikka siitä Parkinsonin taudista. Myös jotkut lääkkeet voivat aiheuttaa ns. lääkeparkinsonismia, erityisesti psykoosilääkkeet, myös jotkut  epilepsia- ja masennuslääkkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä