Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä rotu näistä kävisi parhaiten meille?

15.04.2006 |

Olen ajatellut rotuja wippet, bullmastiffi, englanninvinttikoira...

Perheessämme on minä, mies, kaksi lasta, toinen alle kouluikäinen. Asumme omakotitalossa kaupungissa, olemme liikunnallinen perhe eli lenkityksestä ei puutetta, kiva saada kaveri joka vie... :))

Mielestäni koira ei saisi olla " haukku herkkä" . Koirista on kokemusta, itselläni ollut nöffi eli ei olisi eka koira.

En myöskään pidä siitä että koira on ns. " hölmy" eli pidän siitä että koira osaa olla kotioloissa rauhallinen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa alempana oli otsikolla " Suositelkaa koirarotua" sinne joku oli laittanut linkin sivulle missä on testi parhaan koirarodun selvitykseen.

Itselläni ei ole muuta kokemusta näistä roduista, kuin se että koiratarhan tutullani on wippet , englannivinttikoira, bullmastiffi ja faaraokoira. rotu ominaisuuksista ei olle keskusteltu koskaan, mutta itse kun valitsin koiraa soitin rodun kasvattajille ja kyselin heiltä.

Koirat ovat yksilöitä ja useimmat koirat (oman kokemukseni mukaan) ovat rauhallisia kun niillä on selkeä tieto siitä mitä niiltä odotetaan(peruskoulutus) ja liikuntaa. Liikunnalla koiralle ei jää ylimääräistä energiaa purettavaksi. Olennanen asia mitä kannattaa kysella jos soitat kasvattajalle on miten koirat ovat menestyneet lapsi perheissä. Osa koiraroduista varsinkin aremmat pelkäävät herkästi lapsia koska nämä ovat vilkkaita ja kimeä äänisiä. Näistä kolmesta rodusta ei kyllä minun mielestäni ole mikään sellainen tai ehkä wippet, mutta kutenjo totesinkin oma kokemukseni on melko vaatimaton näissä roduissa.

Bullmastiffilla on käsittääkseni jonkin verran poliisikoiran ominaisuuksia, eli vahva suojelu ja vartiointi vietti, mikä kannattaa ottaa huomioon lapsi perheessä. Tuttavan koiraa (saksanpaimenkoira)opetetaan paraikaa olemaan suojelematta perheen vauvaa sukulaisilta ja muulta tuttava piiriltä ja koiratarhalla käy useasti eräs koira joka tulee kaikkien kanssa toimeen kunnes perheen lapset ovat mukana, jolloin se viettää aikansa heitä vartioiden. Lapset eivät ole olleet mukana sen jälkeen kun koira kävi erään vuoden ikäisen sekarotuisen koiran kimppuun kun se yritti mennä leikkimään lasten kanssa. Eihän suojeluvietti tietnkään aina mene näin pitkälle ja koiratarhassa käyvän koiran rodulla ei käsittääkseni ole mitään vahvaa suojeluviettiä, mutta ison koiran kanssa kannattaa olla aina tietoinen mahdollisista haitoista etukäteen.

Vierailija
2/4 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ainut rotu josta mulla on itse kokemusta on ranskan bulldoggi, meillä on 3-vuotias ranskisnarttu kotona. Meille on lapsi tulossa, niin en vielä tiedä miten se suhtautuu siihen - mutta koiramme tulee hyvin toimeen toisien lapsien kanssa. Ja olen myös kuullut että se on hyvä perhekoira. Siitä on hyvää seuraa ulkona, ja sisätiloissa se on rauhallinen - nukkuu paljon. Ranskiksen pitäisi olla ei-haukkuva rotu, vaikka meidän sitä aina välillä harrastaakin (ei paljon). Ainakin meidän yksilö on oikea sylivauva, tykkää läheisyydestä. Itsepäisyys kuuluu myös rodulle, mutta se on osa sen charmista:)

Toivottavasti löydätte teille mieluisan rodun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu corgiin, varsinkin cardigan narttu voisi olla kiva. Kuitenkin paimenkoira, helppo siis opettaa arkitavoille, pieni koira ison koiran luonteella, reipas ja rohkea lenkillä ja se tärkein: huumorintajuinen! :-) Suosittelen lämpimästi!

päikkärä:

Olen ajatellut rotuja wippet, bullmastiffi, englanninvinttikoira...

Perheessämme on minä, mies, kaksi lasta, toinen alle kouluikäinen. Asumme omakotitalossa kaupungissa, olemme liikunnallinen perhe eli lenkityksestä ei puutetta, kiva saada kaveri joka vie... :))

Mielestäni koira ei saisi olla " haukku herkkä" . Koirista on kokemusta, itselläni ollut nöffi eli ei olisi eka koira.

En myöskään pidä siitä että koira on ns. " hölmy" eli pidän siitä että koira osaa olla kotioloissa rauhallinen.

Vierailija
4/4 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vastaukseksi wippetin, no rotuhan oli kiinnostuksen kohteena... eli hautumaan ja tutustumaan rotuun lähemmin... Ei kiireellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan