Pojan jälkeen tyttö, voiko mitään samoja vaatteita tai tarvikkeita
yleensä käyttää, vaunut nyt tietty mut esim. polkupyörät ja muut mene varmaan uusiksi.
Kommentit (13)
ja oli tyttö tai poika, kyllä suurin osa vaatteista ja muistakin tarvikkeista tulee ehdottomasti uudelleen käyttöön. Ja vastaavasti oli tulokas kumpaa sukupuolta tahansa, toki hänkin saa jotain uutta ettei koe olevansa koko iäkseen tuomittu isoveljen jäämistön perijäksi.. Eli jos on tyttö niin nämä uudet jutut on sitten varmaan niitä " tyttöjuttuja" , mekkoja yms. =)
Jos opetat siihen, että voi käyttää vain tyttövaatteita ja tyttövärejä, niin sitten saat ostaa kaiken tytölle uusiksi. Pojalle voi ostaa neutraalimman pyörän (ei crossia), joka käy molemmille. Aivojen käyttö on sallittua :)
Kuvittelin pitäväni tytöllä enemmänkin pojan vanhoja, hyväkuntoisia vaatteita ja uskollisesti niitä säilytän tytön kaapissa, mutta kuitenkin tyttömäisimmät vaatteet ovat useammin päällä. Poikamme pitää punaisesta ja toki se on helpottanut asiaa hiukan.
Nyt kun poika on 4 ja tyttö 3, niin kulutus alkaa olla suurempaa eikä pojalta enää jää niin paljoa vaatteita siskolle ja siskokin alkaa tulla prinsessavaiheeseen, niin se ei haittaakaan niin paljoa.
pojan vaatteet kirpparille myyntiin ja pyörät myös. Prinsessa sai uudet pyörät ja jopa vaunut vaihdoimme pinkin värisiin kun haluttiin kertoa ulkopuolisille et ollaan saatu tytteli.
Mutta meillä olikin niin että useasti pojalla myös tummanpunaista päällä. Se sopii myös pojalle. Sanotaan vaikka että Punainen (tumma siis, ei pinkki) paita ja mustat/siniset housut. Vaunut meillä on tytölläkin vihreät, niistä en ole edes tullut aatelleeksi että olisivat jommankumman väriset.
Pojan eka pyörä maalattiin itse punaiseksi.
Meidän tytöllä kakkosvaatteina on usein lainassa serkkupojan vanhoja. Ennemmin tytölle pojan entisiä kuin toisin päin :)
Vierailija:
pojan vaatteet kirpparille myyntiin ja pyörät myös. Prinsessa sai uudet pyörät ja jopa vaunut vaihdoimme pinkin värisiin kun haluttiin kertoa ulkopuolisille et ollaan saatu tytteli.
Pojalle ostin vauvana aika paljon neutraalin värisiä vaatteitakin, et hyvin voi tytöllä pitää. Voihan sitä sitten ostaa muutaman tyttövaatteenkin sitten esim. kyläilyreissuille jos siltä tuntuu. Mut miksei vois käyttää samoja vaatteita ja tarvikkeita? Eihän se tyttö nyt osaa vauvana " vaatia" , että hänellä pitää olla kaikki pinkkiä tms. ;)
Mutta jos vanhempi lapsista olisi tyttö ja kaikki olisi ostettu prinsessatyylistä, niin silloin niiden tarvikkeiden käyttämiseen pojalla olisi varmasti korkeampi kynnys.
Minäkin olen ostellut pojalle myös punaisia paitoja, ihan jo siksikin, että ainaiset vain siniset vaatteet kyllästyttävät jo itseäni. Siinä sivussa on sitten jo vähän tyttömäisempääkin väriä vaatevarastossa, jos joskus tyttökin saadaan. Pian syntyvällä vauvalle ostin jo vaaleanpunaisen haalarin, jälleen vaihtelunhalu mielessäni. Ajattelin myös, että vauvalle käy vaalenpunainen vallan hyvin, oli tyttö tai poika. Isommalle pojalle en tietysti sitten enää tyrkytä vaaleanpunaista, jollei sitä itse pyydä.
Ja mitään tyttö ei suostu pojan vaatteista yms. käyttämään!
Kierrätetty ei olla mitään heidän välillään. Kaikki vaunuista lähtien uusiks.
Pojalla meillä on esim vaaleenpunaisia/pinkkejä/kukka kuvioisia paitiksia ja punaisia vaatteita, mutta ne ovat kuitenkin poikien vaatteita.
Mutta jos ei varaa olisi, niin ihan hyvin voisin kuvitella, että käyttäisin samoja unisex vaunuja, vaatteita yms kaikilla lapsilla.
Jokainen perheen oma asia mitä ne muksut käyttävät.
eli menee ihan hyvin tytölle myös nuo ja ensinnäkin jos kyse on siitä ihan ekasta pienestä pyörästä niin kai sillä voi tyttö ajaa vaikka se olisikin sininen.
Minä olen myös ostanut pojalle mustia talvisaappaita ja nyt ne odottaa tuolla että tyttö saa ne joskus käyttöönsä.
Niin ja mein lapsilla on vielä 5 vuotta ikäeroa ja silloin kun pojalle on näitä ostettu en edes ollut varma tuleeko meille koskaan toista, mutta silti ostin varmuuden vuoksi vähän niin että sopii sitten molemmille.
Miehellä on 8 vuotias tyttö ja ostin tytölle ja mein pojalle talvella liukurit, sinisen ja punaisen... tyttö sitten sanoi että niin, mä oisin kyl kans tahtonut sinisen... hänen lempiväri on sininen ja on kuitenkin ihan perheen eka lapsi...
Myös meillä on paljon vaatteita jotka sopii molemmille, esim farkkuhaalarit, muutama marimekon raitapaita joissa väreinä puna-vihreä ja vaalealiila/tummaliila, ruskeanoranssi gollegehaalari... yms...
Niin ja vauvana pojalla oli monta tummanpunaista bodya, sukkahousut sopii molemmille yms...
Niin ja ostin kyllä tälle mein tytöllekkin oikeen sähkönsinisen bodyn, minusta se sopii ihan hyvin tytölle myös, vaikka kyllä sitä oli eräs tuttava ihmetellyt että tytölle sinistä... ja kuitenkin hän itse käyttää ainoastaan tummia vaatteita ja paljon sinistä...
Ei tyttö tarvitse kovin erilaisia varusteita kuin poika. Jos opetatte lapsenne vaaleanpunaista rakastavaksi pikkuprinsessaksi, niin isoveljen tarvikkeet eivät ehkä kelpaa, mutta jos ette tee asiasta mitään numeroa, niin miksi ei polkupyörä kelpaisi?