Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin yliopsto, pääseekö sinne kuka tahansa opiskelemaan milloin vain kursseja menee?

Vierailija
15.04.2006 |

Minun on kohta aika ruveta päättämään mitä aion tehdä, eli voinko mennä avoimeen yliopistoon opiskelemaan (eli ilmeisesti maksulliset kurssit), vaikka minä en ole ylioppilas??

Ja sitten sitä kautta siirtyä mahdollisesti " oikeaan" yliopistoon tai saada tutkinnon??

Voiko sitä kautta päästä esim oikikseen?

Kiitos jos joku tietäisi!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen kautta on mahdollista päästä yliopistoon. Mutta, jotta tällaisen väylän kautta sisään pääsisi, on tehtävä 60 ov (muistaakseni) opintoja erinomaisin arvosanoin (pitkä urakka avoimen tahdilla), eikä siltikään ole varmaa pääseekö. Joka vuosi väylien kautta on useita hakijoita ja vain muutama paras pääsee.

Suosittelen, että käyt iltalukion. Pystyt suorittamaan sen kahdessa vuodessa. Sitten haet yliopistoon pääsykokeiden kautta. Näin sulla on realistisemmat mahdollisuudet päästä oikeasti sisään. Aikaa tähän menee varmasti vähemmän kuin, että alkaisit sählätä väylää avoimesta yliopistoon. Toki voit käydä joillain luennoilla avoimessa, mutta melkein kyllä kannattaisi kohdistaa kaikki energia siihen iltalukioon ja suoriutua siitä nopeasti ja hyvin (ei kovin vaikea homma, jos oikikseen halajat).

Tsemppiä ja opiskeluintoa sinulle!

Vierailija
2/3 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukiota jo, ja kursseja on kertynyt n. 20, se on minulle mahdollisuus vieläkin, siis se iltalukio, mutta enemmän kiinnostaa kuitenkin, jos on mahdollisuus saada suoraan tutkinto avoimen kautta, ehkäpä en " oikeaan" yliopistoon koskaan hakisikaan.

Minulla on myös ammattiopisto kesken, mutta en ole varma kiinnostaako koko ala enää.

Jotenkin tuntuu niin hölmöltä kun " kaikkea on vähän kokeiltu" , että pystyyköhän sitä panostamaan yhteen asiaan kunnolla koskaan.

Mutta ottelen asioista selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähemmän, mutta vaikeampi saavuttaa. Lisäksi sisäänottomääriä on näytetty supistettavan.

Hakea voi avoimeen yliopistoon niin hakukaavakkeella jonka saa netistä tai paikallisesta oppilaitoksen toimistosta taikka lähettämällä hakemuksen verkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi