Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenkien koko kutistunut vai onko lasten jalat jotenkin paisuneet? Mun 160-senttisellä lapsella on koko 40

Vierailija
22.01.2018 |

ja huomasin että kavereilla on ihan samaa kokoluokkaa. Mun kengät oli samanpituisena kokoa 37-38.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on isojalkainen HOBITTI...onko varpaitten päällä karvaa...

Vierailija
22/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja huomasin että kavereilla on ihan samaa kokoluokkaa. Mun kengät oli samanpituisena kokoa 37-38.

No 40 on pituutena 256 mm. Tarkista pitääkö kutinsa.

https://www.sievi.com/fi/ominaisuudet/kokotaulukko/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiku kirjoitti:

Saman olen huomannut. Lapsen urheilujoukkueen (11-12 v) poikien kengänkoot pyörivät 38-42 koossa. 

90-luvulla lapsilla oli vähintään yhtä suuret jalat. Lasten jalkojen koot eivät siis ole ainakaan kasvaneet näiden reilun parinkymmenen vuoden aikana.

Vierailija
24/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on isojalkainen HOBITTI...onko varpaitten päällä karvaa...

Oliko lapsen isä roolipelaaja?

Vierailija
25/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) mulla on kotona 12v, 145cm pitkä (siis todella lyhyt ikäisekseen) ja kengänkoko 40. 16v kengänkoko on nyt 43 eli numeron suurempi kuin 10cm pidemmällä isällään. Ihmiset kasvaa pituutta sukupolvi sukupolvelta ja jalkaterä kasvaa siinä samalla.

Vierailija
26/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun nykyään ostamaan kengät kokoa 39-40, kengän koko ollut ennen 37-38. Minulla on vielä vanhoja 37 ja 38 koon kenkiä ja ovat ihan sopivan kokoisia. Joten jalkani ei ole kasvanut vaan kengän koot ovat muuttuneet.

Vierailija
27/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalathan kasvaa ensin ja sitten vasta muu kroppa.

Jalan koollehan ei mitään voi, kasvaa sen mitä kasvaa.

Vierailija
28/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin lapset kasvavat ja jalkakin on suurempi, joka on hyvän ravinnon ansiota. Ja tämä taas näkyy pituus kasvussa, hampaissa, jalan koossa jne.

Muutama päivä uutisoitiin tutkimuksesta, kuinka nuoruus on pidentynyt, kun murrosikä alkaa jo 10-vuotiaana, juuri ravinnon ansiosta.

Vierailija
29/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että mua salaa nauratti kun teinityttö oli iloinen kun kengänkooksi tuli viimein nelosella alkava, kaikilla kavereilla kun oli jo 40-42. Itse aikanaan sinnittelin liian pienillä koon 39 kengillä kun oli hirveä kynnys siirtyä nelikymppisiin. Nykyään iso kengänkoko tytöillä ei siis ole mikään häpeä vaan jopa päinvastoin.

Vierailija
30/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret käyttää nykyisin sopiva kenkiä, eikä yritä tunkea jalkojaan liian pieniin kenkiin. Vasta oltiin kenkäostoksilla ja vieressä joku äityli taivasteli tyttärensä jalan kokoa ja itsellään oli selvästi liian pienet kengät jalassa.

Miten näin talviaikaan voi selvästi nähdä, että ihmisellä on liian pienet kengät?

Kengät pullottaa niin kuin varpailla olisi erektio.

Vierailija
31/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin lapset kasvavat ja jalkakin on suurempi, joka on hyvän ravinnon ansiota. Ja tämä taas näkyy pituus kasvussa, hampaissa, jalan koossa jne.

Muutama päivä uutisoitiin tutkimuksesta, kuinka nuoruus on pidentynyt, kun murrosikä alkaa jo 10-vuotiaana, juuri ravinnon ansiosta.

Murrosikä on alkanut 10-vuotiaana jo montakymmentä vuotta. Ei mitään uutta siinä asiassa.

Vierailija
32/32 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murrosikä on alkanut 10-vuotiaana jo montakymmentä vuotta. Ei mitään uutta siinä asiassa.

On toki voinut alkaa  mutta nyt se on (tytöillä) keskimääräinen alkamisikä kun esim. vielä 20 vuotta sitten se oli 11 vuotta.