Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys: Miksi meidän pitäisi säästää luontoa?

Tuhlaajapoika
22.01.2018 |

Elämä maapallolla tulee joka tapauksessa päättymään. Mikä idea on yrittää maksimoida maapallolla kituuttavien sukupolvien lukumäärä?

Miksi ei voida vain elää nautinnollista elämää ilman ympäristökidutusta? Mieluummin lyhyt nautinto kuin pitkä kidutus. Meillä ei ole ratkaisua ympäristöongelmaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ei tarvitsekkaan säästää luontoa. Oikeat ongelmat löytyvät afrikasta ja aasiasta. Niin kauan kun näissä paikoissa ei tapahdu muutosta on kaikki muu ympäristötyö turhaa.

Vierailija
2/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maapallon keskimääräinen lämpötila nousee nopeampaa tahtia kun koskaan aikaisemmin. Oletteko huomanneet sään ääri-ilmiöitä joita on tapahtunut viimeisen parin vuoden aikana? Tämä lumen määrä maissa joissa yleensä lunta ei edes ole, järkyttävät pakkaset Yhdysvalloissa, viime vuoden myrskyt Amerikoissa, hurrikaanit ynnä muut. Myrsky Hollannin lähistöllä..

"ei voi olla ilmastonmuutosta kun niin kylmä talvi paikoissa joissa lämpötila ei normaalisti laske!“ huomaa kyllä ettei ihmiset tiedä mitä keskimääräisen lämpötilan noususta tapahtuu. Ääri-ilmiöt lisääntyvät ja tulevat lisääntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska maapallon keskimääräinen lämpötila nousee nopeampaa tahtia kun koskaan aikaisemmin. Oletteko huomanneet sään ääri-ilmiöitä joita on tapahtunut viimeisen parin vuoden aikana? Tämä lumen määrä maissa joissa yleensä lunta ei edes ole, järkyttävät pakkaset Yhdysvalloissa, viime vuoden myrskyt Amerikoissa, hurrikaanit ynnä muut. Myrsky Hollannin lähistöllä..

"ei voi olla ilmastonmuutosta kun niin kylmä talvi paikoissa joissa lämpötila ei normaalisti laske!“ huomaa kyllä ettei ihmiset tiedä mitä keskimääräisen lämpötilan noususta tapahtuu. Ääri-ilmiöt lisääntyvät ja tulevat lisääntymään.

Ei varmaan kauaa enää mene kun Eurooppaan alkaa tulla hirmumyrskyjä, hurrikaaneja ja tsunameja. Olen tosissani

Vierailija
4/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ei tarvitsekkaan säästää luontoa. Oikeat ongelmat löytyvät afrikasta ja aasiasta. Niin kauan kun näissä paikoissa ei tapahdu muutosta on kaikki muu ympäristötyö turhaa.

Nämä tallaiset kommentit saavat aina hymyn huulille. Miten tietämätön pitää ihmisen olla, että moisia laukoo?

Aasian ja Euroopan väestöntiheys ovat lähes samat ja Afrikan väestöntiheys on noin kolmas osa Euroopasta. Kumpi mielestäsi on ylikansoitettu ja ovat lisääntyneet liikaa?

Kun tuohon vielä huomioidaan elintaso, niin Eurooppalaisen hiilijalanjälki on kymmeniä kertoja suurempi kuin Afrikkalaisen...

Sitä ei tietysti voi kiistää, että jokaisella manterella väestö kasvaa liikaa ja eniten tällä hetkellä Aasiassa ja Afrikassa mutta se johtuu vain siitä, että Euroopassa ollaan jo onnistuttu saavuttamaan elintaso, jolla väestönkasvu luonnollisesti alkaa laskemaan.

Vierailija
5/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi teidän ilmastokiihkoilijoiden pitää mielessä, että ilmasto on aina muuttunut. 10k vuotta sitten oli erilaista, tuhannen vuoden päästä tulee erilaista ja 100k vuoden päästä on erilaista. Ilmasto muuttuu koko ajan. Muutenkin sana 'ilmastonmuutos' on ongelmallinen. Mielestäni meidän pitäisi enemmänkin puhua 'ilmaston rikastumisesta'.

Vierailija
6/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kauaa enää mene kun Eurooppaan alkaa tulla hirmumyrskyjä, hurrikaaneja ja tsunameja. Olen tosissani

Hurrikaaneja? :D Miten se voisi olla mahdollista?

Vierailija
7/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa maapallolla on aina tapahtunut ilmaston lämpenemistä ja vastaavasti kylmenemistä. Nyt on menossa tällainen lämpenemisen kausi. Joskus tulevaisuudessa ihmiset tulevat tuskailemaan ilmaston jäähtymistä, mahdollisesti jopa jääkautta.

Vierailija
8/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaajapoika kirjoitti:

Elämä maapallolla tulee joka tapauksessa päättymään. Mikä idea on yrittää maksimoida maapallolla kituuttavien sukupolvien lukumäärä?

Miksi ei voida vain elää nautinnollista elämää ilman ympäristökidutusta? Mieluummin lyhyt nautinto kuin pitkä kidutus. Meillä ei ole ratkaisua ympäristöongelmaan.

No haluatko sitten että elämä loppuu maapallolla 10 vuoden päästä?

Koska niin käy jos kaikki alkavat vetää "urku auki".

Vierailija
9/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän mieluummin oman lyhyen elämäni puhtaassa luonnossa ja terveenä kuin saastesumussa köhien ja kuolen 20 vuotta aiemmin saasteiden aiheuttamaan syöpään.

Samaa toivon lapsillenikin ja siksi luonnonsuojelu on tärkeää minulle. Sinusta, ap, en välitä.

Vierailija
10/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 5 miljoonaa suomalaista kuluttaa yhtä paljon kuin 50 miljoonaa afrikkalaista, niin kumpien on helpompi vähentää kulutusta? Jos minä käytän pelkästään lentämiseen yhtä paljon luonnon varoja kuin tavallinen kiinalainen koko elämänsä aikana, niin olisiko mun helpompi tehdä ne ekologiset ratkaisut.

Ja tämä ei tietenkään poista vastuuta muilta.

Vierailija
11/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on melko kusipäistä porsastella menemään vain, koska on sattunut syntymään ennen muita sukupolvia ja juuri nyt asiat on kohtuullisesti.

Haluaisin uskoa, että ihmiskunnasta löytyy neroja, jotka keksivät ratkaisun. Siihen asti jokaisen kannattaa kyllä kantaa kortensa kekoon ympäristöasioissa, koska jos kaikki ajattelevat, "ettei mun tartte kun ne jotkut ei tee mitään", niin mikään ei ainakaan korjaannu.

Vierailija
12/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa maapallolla on aina tapahtunut ilmaston lämpenemistä ja vastaavasti kylmenemistä. Nyt on menossa tällainen lämpenemisen kausi. Joskus tulevaisuudessa ihmiset tulevat tuskailemaan ilmaston jäähtymistä, mahdollisesti jopa jääkautta.

Tämä on vain puoliksi totta. Kukaan täysipäinen ei voi väittää, ettei viimesen kahden sadan vuoden sivilisaation kehityskululla ole ollut mitään vaikutusta ympäristöön. Ajatelkaa nyt kaikkea teollistumista ja kivihiiltä yms.

Vierailija
13/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 5 miljoonaa suomalaista kuluttaa yhtä paljon kuin 50 miljoonaa afrikkalaista, niin kumpien on helpompi vähentää kulutusta? Jos minä käytän pelkästään lentämiseen yhtä paljon luonnon varoja kuin tavallinen kiinalainen koko elämänsä aikana, niin olisiko mun helpompi tehdä ne ekologiset ratkaisut.

...mutta jos ne 50 miljoonaa Afrikkalaista tekee seuraavan 50 vuoden aikana toiset 50 miljoonaa Afrikkalaista, jotka kaikki haluavat muuttaa Eurooppaan ja alkaa tuhlaamaan samaan malliin mitä sitten?

Vierailija
14/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos joku oikeasti nauttii siellä koskemattomassa luonnossa olemisesta, enemmän, kuin Prisman kassajonosta?

Vierailija
15/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...mutta jos ne 50 miljoonaa Afrikkalaista tekee seuraavan 50 vuoden aikana toiset 50 miljoonaa Afrikkalaista, jotka kaikki haluavat muuttaa Eurooppaan ja alkaa tuhlaamaan samaan malliin mitä sitten?

No mites ajattelit tuon estää? Afrikka on vaarassa muuttua kokonaan Saharaksi, joten sieltä väki pyrkii pois joka tapauksessa..

Vierailija
16/17 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat ei johdukkaan siitä elintason tuomasta ylimääräisestä kulutuksesta vaan ihan perustarpeiden täyttämisestä. Esimerkiksi 1.5 miljardin asukkaan kiinassa syödään järkyttävä määrä ympäristölle erittäin raskasta riisiä. Väestön määrä pitäisi saada paljon pienemmäksi jotta maapallon tilanne tasaantuisi. Valitettavasti juuri aasiassa ja afrikassa tätä ei ymmärretä, jatkuva väestönkasvu koituu vääjäämättä maapallon tuhoksi.

Vierailija
17/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. USA irtisanoutui ilmastosopimuksesta ja nosti aurinkopaneelien tullimaksua. :D Amerikkalaiset haluavat edelleenkin puoli-ilmaista bensiiniä ja teollisuus päästövapautta. Ja sitä Trump tarjoaa, mitä kansa haluaa. Jenkki haluaa edullisuutta ja vaivattomuutta. Siinä on se ero.

2. Kiinassakin käytetään hiiltä jatkuvasti yhä enemmän. Niin paljon, että näkyvyys kärsii. Euroopassa ollaan tekopyhiä ja säädetään päästörajoja, mutta teetetään tuotteet ja palvelut kuitenkin siellä, missä se on vielä mahdollista järkikustannuksin eli päästövapaissa maissa. :D

3. Yhä useampi suomalainen vihaa talvea, kylmää ja lunta. Siksi on hyvä, että talvet lämpenevät useammalla asteella. :D

Itse en usko pätkääkään noihin ilmastohihhuleihin. Öljynkin olisi pitänyt loppua jo ties kuinka monta kertaa, mutta kyllä sitä riittää. Sen kuin pumpataan vain! :D