Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa nukuttua kissan takia, mitä tehdä

Vierailija
22.01.2018 |

En voi nukkua kissa samassa huoneessa joten lukitsen sen pois makkarista. Nyt aloittanut joka yö/aamu yö/aamu raapimaan ovea ja hyppää niin että avaa sen. Kuuntelen aina kissan tulob huoneeseen ja nousen jatkuvasti sen siirtämään.Tämän hässäkän kesellä en saa nukuttua. Nytkin noin 2 h unilla töihin...Olen vielä ihminen joka tarvitsee "paljon" unta eli edes 6h ei riitä.
Mitä tässä nyt voi tehdä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lukitset sen ulos? ota kissa viereen ja nukutte yhdessä tyytyväisinä aamuun asti. Yöllä kissa voi käydä tarkastuskierroksella mutta tulee takaisin viereesi et edes herää se liikkeisiin.

Vierailija
2/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty nukkumaan sen kanssa. Riehuu makkarissa ja rikkoo paikkoja. Niin kova ääninen kun nukkuukin että en saa nukuttua. Tulee mm naaman eteen nukkumaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi illalla aktiviteettia, että nukkuu aamuun asti.

Vierailija
4/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitä se väsyksiin. Minun kissani rääkyi myös öisin, mutta juttelin sille ja pyysin olemaan hiljaa XD Kyllä se lopulta tuli jalkoihin nukkumaan ja rauhoittui.

Vierailija
5/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä häiritsevää kissa tekee siellä makuuhuoneessa jos se saisi olla siellä alunperinkin? Yleensä kissat tuntee aina olevansa väärällä puolella suljettua ovea. Meillä on itsellä useampia kissoja, jotka nukkuu yönsä kiltisti ja hiljaa paikoillaan. Mitään muuta koulutusta niille ei ole pidetty kuin ettei niitä palvella ja huomioida yöllä.

Vierailija
6/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppii päällä ja kehrää ja leipoo niin että herään. Hyppii pöydille ja tiputtaa ja rikkoo kaiken.

Ap

Vierailija
7/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuulostaa ihanalta kissalta!

Vierailija
8/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihana mutta antaisi nukkua :D

Ap

Vierailija
9/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitä se väsyksiin illalla ja jätä sille yöksi virikkeitä äläkä nouse siirtelemään kissaa yön aikana.

Vierailija
10/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vain yksi kissa, niin varmasti sillä on orpoa yksin keksiä tekemistä koko yö, kun joutuu päivätkin olemaan yksikseen.

Mulla on kaksi nuorta kissaa ja meillä myös molemmat vetävät koko yön formula- aika-ajoa päälläni, jos päästän samaan huoneeseen, purevat tukkaa, hyökkäilevät kimppuun ja nurisevat että nouse, nainen antamaan ruokaa, vaikka kello olisi kaksi.

Olen opettanut ne olemaan hiljaa yöt. Jos tulee riehumaan oven taakse, niin ruuttaan vesisuihkua oveen. Yleensä riittää että sanoo matalalla kovalla äänellä että lopeta!

Aikansa opettaminen kesti, mutta nyt alkavat nurista vasta, kun sytytän huoneeseeni valot.

Jonkun on käytävä töissä, että saadaan ostettua kissanruokaa ja silloin lapset on hiljaa ja antaa työssäkäyvän nukkua. Illalla sitten leikitään. Kun kissat on oppineet että yöllä ei riehuta ovella, niin leikkivät tyytyväisinä kahdestaan valtaosan yöstä, kolinaa kyllä kuuluu, mutta nukun korvatulppien kanssa. Minusta sisäkissoja ei voi olla vain yksi.

Vierailija
11/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin 6-vuotiaaksi arveltu löytökissa. Kolli, leikattu, sirutettu ja rokotettu kun pelastettiin turvakotiin. Se on ollut minulla nyt vajaan puoli vuotta.

Nukkuu vieressäni yöt, ei häiritse eikä herättele vaikka tiedän sen olleen yöllä liikkeellä koska ruokakuppi on tyhjä tai muuta sellaista pientä merkkiä.

Meillä on aamuisin leikkituokio, päivisin se toden näköisesti nukkuu koska mitään vahinkoa ei ole tehty ja nousee petistäni kun tulen kotiin. Illalla sitten taas leikitään niin kauan kuin hän haluaa, yleensä 10-15 min. Kevään tultua aletaan valvottu ulkoilu valjaissa.

Paras tapa on antaa kissan purkaa energiansa leikkiin. On toki myös erittäin energisiä kissoja, itsellänikin ollut, jotka tuntuvat olevan lähes hyperaktiivisia :-) Nämä ovat yleensä nuoria, ja se vaihe menee kasvaessa ohi. 

Vierailija
12/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalle kissakaveri.

Vierailija
13/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tottuu olemaan oven ulkopuolella. Minun kissani oppi 3 vuotiaana olemaan ilman makkaria niin kyl sinunkin oppii. Alussa tuli ovelle mutta alun jälkeen ei enää pyytänyt sisään. Aamulla tulee ovelle kun kuulee herätyskellon koska tietää saavansa ruokaa.

Vierailija
14/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua toista kissaa. Virikkeitä tällä on ja leikin sen kanssa päivittäin ja hellin/annan huomiota.

Ap

Vierailija
15/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua toista kissaa. Virikkeitä tällä on ja leikin sen kanssa päivittäin ja hellin/annan huomiota.

Ap

leikkikää juuri ennen nukkumaanmenoa niin kauan että kissaa ei enää huvita

Vierailija
16/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheesi on kissan siirtely. Se on oppinut, että saa toiminnallaan sun huomion. Älä huomioi niin lopettaa. Meillä meni 2 viikkoa, että kissat lopetti oven raapimisen ja sen takana vonkumisen. Eivät siis saaneet sitä itse auki. Aika kovana joutui olemaan, ettei mitään huomiota antanut vaan kuunteli vaan sitä mekkalaa, mutta kannatti.

Vierailija
17/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en aikoinaan saanut nukuttua Kissan takia.

Hyvännäköinen, timmikroppainen ja suht usein halukas yöunien häiritsijä oli hän.

Sitten erehdyin kosimaan ja kun pappi sanoi aamen, niin muuttui hän Lehmäksi siinä samassa.

Nykyään aukoo vain päätään, on lihonut 25kg ja ei todellakaan häiritse yöunia ainakaan seksimielessä. Tosin tunne on nykyään molemminpuolinen - ei anna, mutta ei tee kyllä enää mielikään. Kuorsauksensa kyllä joskus katkoo munkin unen.

Tahdon takaisin sen Kissan, joka aikanaan häiritsi yöunia esim. Suikkarin muosodda klo 6.30, kun lähti töihin.

Lehmä kuorsaa tohon aikaan eikä ole enää pariin vuoteen töissäkään käynyt.

"Tässä elämä on, oma kallis ja tarpeeton..."

Vierailija
18/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaks kissaa. Yöt nukkuvat kuten me muutkin. Ovat nyt 2,5 vuotiaita. Keskenään välillä riehuvat, mutta ajoittuu iltaan. Ulkoilevat paljon juoksunaruissa. Hyvin aktiivisia ovat päivällä, joten siks varmaan uni maistuu yöllä. Toinen on kova leipomaan, mutta siihen tarkoitukseen on oma pörrötyyny. Ei tuu mun päälle.

Vierailija
19/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ongelmia kissan kanssa, kun herättää jo seitsemältä, jopa viikonloppuisin. Tottunut siihen, että viikolla poikaystävä antaa sille ruoan aina seitsemältä, joten tulee sitten viikonloppuisin herättämään. Yleensä herättää poikaystävän, mutta viime viikonloppuna olin yksin kotona, joten herättäminen kohdistui muhun.

Kissa tulee siis inhottavasti terottamaan kynsiä ihoa vasten ja jos kaiken ihon laittaa peiton alle (paitsi naaman), niin se pomppaa sitten naamalle kynsien kanssa. Otin vesipullon lähettyville, lähtee onneksi karkuun kun sillä vähän osottaa..

Vierailija
20/28 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raapimista huomio mutta pakko se on ulos huoneesta vipata kun sen oven auki saa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä