Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painajaisia raskaana? Miten niistä pääsee eroon?

Vierailija
22.01.2018 |

Olen viimeiset kolme viikkoa nähnyt joka yö painajaisunia. Raskaus on suunnilleen puolivälissä. En aiemmin elämässä aikuisena ole oikeastaan ikinä nähnyt painajaisia, mutta nyt niistä on tullut joka öinen vaiva, pakko liittyä raskaanaoloon jotenkin. Herään painajaisiin kesken unien hyvin ahdistuneena ja unta on vaikea saada uudelleen. Ne on hyvin todentuntuisia. Unien sisältö ei liity mitenkään raskauteen eikä lapsiin eikä perheeseen tms vaan ihan muihin asioihin. Välillä unessa ei edes ole mitenkään pelottavaa sisältöä vaan vain todella pelottava ja ahdistava tunnelma, johon sitten herään. Apua? Miten saan nämä loppumaan. En kohta enää halua mennä nukkumaan edes :( .

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku stressi raskaudesta. Puhu neuvolassa.

Vierailija
2/6 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku stressi raskaudesta. Puhu neuvolassa.

En tunnista mihin stressi voisi liittyä. Raskaus on toivottu, edennyt hyvin eikä synnytyskään erityisesti pelota. Mies odottaa innoissaan mukana, ja töissäkin kaikki suhtautuneet hyvin jne. Minulla on aiemmin elämässä ollut kovaakin stressiä, mutta koskaan stressiin ei ole liittynyt painajaiset. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli täsmälleen sama vaiva!

Jotakin elämänmuutokseen liittyvää stressiä tuo on, ei se ole negatiivinen asia vaikka "oireileekin" noin ikävästi. Yritä lepäillä muuten vaikka päiväunilla jos vaan osaat nukkua päivisin. Yritä olla ottamatta stressiä asiasta, pelkästään jo pötköttely silmät kiinni on parempi kuin ei mitään.

Ollessani viimeisillään raskaana tuli stephen kingin it -elokuva teattereihin ja traileri pyöri tv:ssä, ensimmäisen kerran nähtyäni trailerin näin 3 yötä painajaisia. :D

Vierailija
4/6 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli täsmälleen sama vaiva!

Jotakin elämänmuutokseen liittyvää stressiä tuo on, ei se ole negatiivinen asia vaikka "oireileekin" noin ikävästi. Yritä lepäillä muuten vaikka päiväunilla jos vaan osaat nukkua päivisin. Yritä olla ottamatta stressiä asiasta, pelkästään jo pötköttely silmät kiinni on parempi kuin ei mitään.

Ollessani viimeisillään raskaana tuli stephen kingin it -elokuva teattereihin ja traileri pyöri tv:ssä, ensimmäisen kerran nähtyäni trailerin näin 3 yötä painajaisia. :D

Mielelläni lepäisin päivisin, mutta olen pitkät päivät töissä ja mitään päiväunitaukoja ei siellä ehdi pitää. Loppuiko sinulla painajaiset synnytykseen? Ap.

Vierailija
5/6 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,täällä sama vaiva. Ekassa raskaudessa oli myös. Pari yötä sitten pakenin haulikolla varustautunutta Merja Kyllöstä ja ylä-asteen äidinkielenopettajaani. Onneksi kohta loppuu! T.rv 36.

Vierailija
6/6 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tuo on hormoneiden aiheuttamaa, ei stressin. Ekassa raskaudessa (odotin tyttöä, hormonit heitteli mielialaa pitkin päivää laidasta laitaan) oli sama vaiva ja synnytyksen jälkeen painajaiset olivat pari viikkoa vielä kamalampia, heräilin omaan huutooni monta kertaa yössä ja näin valveunia. Olen kyllä ajatellut, että nuo synnytyksen jälkeiset painajaiset olisivat olleet vain synnytyksestä tulleita traumoja sillä koin sen äärettömän kivuliaaksi enkä saanut pienintäkään kivunlievitystä.

Tokassa raskaudessa (odotin poikaa, ei mielialan heittelyä tai itkuherkkyyttä) en muista nähneeni painajaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä