Raivasin vaatekaappia. En saa heitettyä vanhoja pois.
Istun täällä pois heitettävien vieressä ja kamppailen itseni kanssa pois vai kuitenkin takaisin kaappiin.
Kommentit (22)
Jos et ole vuoteen käyttänyt vaatetta (poislukien juhlavaatteet), et tule todennäköisesti sitä koskaan käyttämäänkään.
Mulla on sama ongelma. Pistän aina ne poisheitettävät toiseen kaappiin säilöön ja jos en vaikka 6kk aikana kaiva niitä esille niin sitten kiertoon vaan :D
Osa on jo oikeesti vanhoja ja kuluneita, ne helpompi heittää pois. Osa vanhoja ja liian pieniä, niistä vaikeampi luopua. Jos vaikka laihtuisi. Sairasta tämä on. :(
Vierailija kirjoitti:
Osa on jo oikeesti vanhoja ja kuluneita, ne helpompi heittää pois. Osa vanhoja ja liian pieniä, niistä vaikeampi luopua. Jos vaikka laihtuisi. Sairasta tämä on. :(
Todellakin sairasta on.
Sama ongelma. Tosin en saa heitettyä pois mitään muutakaan. Hullua, tiedän sen.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain ihmeen konstilla onnistuisikin laihtumaan entisiin mittoihin, en minä ainakaan kaivaisi jotain vuosia vanhoja jo muodistakin menneitä vaatteita ylleni, vaan lähtisin ostamaan uutta ja kivaa. Pois vaan ne pieneksi jääneet, et enää ikinä niitä tule pukemaan päällesi.
Minä siivoan vaatekaappini aina kännissä. Se on ainoa tapa, että raaskin heittää ehjiä, mutta pitämättömiä vaatteita pois.
Jos siellä on jotain ns. tärkeitä vaatteita, joihin liität hyviä muistoja, etkä sen takia voi heittää pois, niin ota niistä valokuva.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole vuoteen käyttänyt vaatetta (poislukien juhlavaatteet), et tule todennäköisesti sitä koskaan käyttämäänkään.
Ei pidä paikkaansa ainakaan omalla kohdalla. Joitain vaatteita käyttää putkeen aina kun ovat puhtaina. Sitten niihin kyllästyy hetkeksi, ja alkaa käyttää joitain muita vaatteita, joita ei ole hetkeen pitänyt. Voi olla pitkiäkin taukoja, mutta tulee niitä silti käytettyä ahkerastikin, kun käyttökierrossa tulevat vuoroon.
Tosiaan jos laihtuisin en mä näitä haluaisi käyttää eli pois vaan. Känni vois kyllä auttaa tähän hommaan. Valitettavasti ei enää onnistu näin sunnuntai-iltana mutta ens kerralla sitten. Sain lajiteltua pois heitettävät kierrätykseen/roskiin/ompeluun tuunattavaksi säästettävät.
Toi oli hauska toi kännineuvo. Älkää nyt siivoajat kuitenkaan alkoholisteiksi alkako. Mutta kieltämättä itsekin joskus kokeilin, että jos vähän siemailisi samalla, kun silitin vaatteita. Ja kyllä vain silittäminen oli paljon kivempaa niin!!
Mutta ei sitten kokeilla tätä lasten ollessa kotona ;-)
Kännineuvo on loistava. Skumppaa!
mulla sama ongelma. Olen ajatellut, että heitän aina jotain pois, kun uutta tulee. Mutta sitten kuitenkin jokaisesta risasta ajattelen, että tätä voi vielä käyttää remonttihommissa jne. Tosi risaksi käytän, ennen kuin heitän pois. On ollut ongelma löytää töihin enää ehjää vaatetta, joten ostin viime viikolla kaksi neuletta. Mutta ei, ei sieltä kaapista löytynyt tarpeeksi risoja pois heitettäväksi, liian huonoja kuitenkin kirpparillekaan. Sekä nytkin on päällä kaapin perukalta tehty löytö, jotan en ollut pitänyt moneen vuoteen, joten ei mun kohdalla tuokaan jos et ole vuoteen käyttänyt.. toimi.
Vierailija kirjoitti:
mulla sama ongelma. Olen ajatellut, että heitän aina jotain pois, kun uutta tulee. Mutta sitten kuitenkin jokaisesta risasta ajattelen, että tätä voi vielä käyttää remonttihommissa jne. Tosi risaksi käytän, ennen kuin heitän pois. On ollut ongelma löytää töihin enää ehjää vaatetta, joten ostin viime viikolla kaksi neuletta. Mutta ei, ei sieltä kaapista löytynyt tarpeeksi risoja pois heitettäväksi, liian huonoja kuitenkin kirpparillekaan. Sekä nytkin on päällä kaapin perukalta tehty löytö, jotan en ollut pitänyt moneen vuoteen, joten ei mun kohdalla tuokaan jos et ole vuoteen käyttänyt.. toimi.
Teetkö sitten paljon remonttihommia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kovin paljon, mutta nyt niitä on. Sitten teen sellaisia fyysisiä vapaaehtoistöitä, missä ei kannata parhaimpiaan pukea ja kesällä on paljon kaikenlaista likaisempaa hommaa ja kalalllekaan ei ihan hienoimpia laiteta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain ihmeen konstilla onnistuisikin laihtumaan entisiin mittoihin, en minä ainakaan kaivaisi jotain vuosia vanhoja jo muodistakin menneitä vaatteita ylleni, vaan lähtisin ostamaan uutta ja kivaa. Pois vaan ne pieneksi jääneet, et enää ikinä niitä tule pukemaan päällesi.
Jos onnistut laihtumaan, ne vanhat ovat taas muodissa.
Minusta on ihan tervettä, ettei halua heittää pois vaatteita, joista on joskus ollut valmis maksamaan.
Pakkaa ne ylähyllylle ja ota suosikit tehokäyttöön. Ei niitä ole pakko tällä hetkellä heivata pois, vaikka täällä kuinka yllytettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kovin paljon, mutta nyt niitä on. Sitten teen sellaisia fyysisiä vapaaehtoistöitä, missä ei kannata parhaimpiaan pukea ja kesällä on paljon kaikenlaista likaisempaa hommaa ja kalalllekaan ei ihan hienoimpia laiteta jne.
Eihän sekään järkevää ole, että kaapit ovat täynnä risaa remonttivaatetta ja sitten ei ole siistiä päällepuettavaa. Itse olen varannut yhden 60cm leveän tankokaapin jossa on ylhäällä hylly omille remonttivaatteilleni. Sinne on mahduttava kaikki ns. likaisissa töissä käytettävät vaatteet. Siistit käyttövaatteet ovat omassa kaapissaan. Jos meinaa remonttivaatekaappiin tulla liian täyttä, pistän säälimättä kyllä maalitahraisimmat vaatteet pois.
Mä käyn vaatteet 2 x vuodessa läpi.
Mulla on taloudellisen tilanteen vuoksi kaikki vaatteet käytössä.
Minulla on nyt talven ajaksi 21 vaatekokonaisuutta ja nämä ovat siis töissä. Käytän tiettyä paitaa eri kokonaisuuksissa jne.
Ja käytän kunnes vaate menee rikki, jonka jälkeen siitä tulee joko kotivaate tai menee lumppukeräykseen.
Kotona sitten käytän jämiä siihen asti, kunnes on reikäinen.
Ja selvää on, etten osta mitään. Sain joululahjaksi 5 sukkaparin paketin. Loistolahja ! Edelliset sukat olivat reikien jälkeen tehtyjä paikkoja jäljellä.
Käytän vanhat tietty loppu ja sitten uudet käyttöön.
Käytä vanhoja, kunnes putoavat päältäsi. Osta uutta, kun kaappi on tyhjä.