Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on hyvä itsetunto

Vierailija
21.01.2018 |

Ilmeisesti suomalaisilla on usein huono itsetunto. Minulla ei. Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti suomalaisilla on usein huono itsetunto. Minulla ei. Haluatko kysyä jotain?

😂

Vierailija
2/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole. Onnistumiset elämässä kasvattavat tervettä itsetuntoa, eikä kaikilla mene huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kärsinyt siitä kuinka pitkään? Onko muita oireita kuten tukehtumisen tunnetta virtsatessa tai puutoksia näkökentässä?

Vierailija
4/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se aina ollut hyvä vai oletko parantanut sen itse?

Vierailija
5/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto ei korreloi kansallisuuden kanssa.

Vierailija
6/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta kovin hyväitsetuntoiselta, kun noin ylimielisesti asiaasi esille tuot. Mutta ihan sama minulle, pärjäilehän!

Vierailija
7/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko niin, että annat minulle yhteystietosi ja sitten seuraavan (vähintään) viiden vuoden ajan kuuntelet, kun haukun sinua toistuvasti päivän mittaan?

Vierailija
8/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vain ole sekoittanut omaa ylimielisyyttäsi ja itsekeskeisyyttäsi hyvään itsetuntoon? Monelle itsekkäälle käy juuri näin, termit menee sekaisin.

Vierailija
9/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kärsinyt siitä kuinka pitkään? Onko muita oireita kuten tukehtumisen tunnetta virtsatessa tai puutoksia näkökentässä?

En ole kärsinyt siitä, vaan kohtalaisen tyytyväinen nykyiseen elämääni.

Vierailija
10/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se aina ollut hyvä vai oletko parantanut sen itse?

Se on varmaan aina ollut hyvä, tai ainakin niin kauan, kuin olen tullut ajatelleeksi koko asiaa. Ehkä teininä eka kerran, tai nuorena aikuisena.

Vierailija
11/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetunto ei korreloi kansallisuuden kanssa.

Ei ehkä, mutta Suomessa on sellainen yleinen hokema. Toki myös tavat kasvattaa ja kannustaa lapsia vaihtelevat eri kulttuureissa, tai näin ainakin kuvitellaan. Sitähän puhutaan paljon esim. katolisen kasvatuksen saaneiden syyllisyydentunnosta.

Vierailija
12/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuulosta kovin hyväitsetuntoiselta, kun noin ylimielisesti asiaasi esille tuot. Mutta ihan sama minulle, pärjäilehän!

Aloitus oli neutraali. Jokainen ymmärtää sen kuitenkin omalla arvolatauksellaan. Kiitos, pärjäile sinäkin!

Vierailija
13/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielipiteesi lapsikohteisesta seksuaalisuudesta?

Vierailija
14/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko niin, että annat minulle yhteystietosi ja sitten seuraavan (vähintään) viiden vuoden ajan kuuntelet, kun haukun sinua toistuvasti päivän mittaan?

En keksi yhtään syytä, miksi suostuisin moiseen:)

Vakavasti puhuttuna ymmärrän täysin, mitä sanot. Jos on aikuinen ja tilanne on tuo, siitä pitäisi kaikin voimin pyrkiä pois. Tiedän, elämä ei aina ole helppoa.

Vierailija
15/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsetunto on yliarvostettua. Jo pelkästään se millaisen arvostuksen määritelmä hyvä itsetunto on saanut aiheuttaa monille tarpeettomasti huonon itsetunnon.

Vierailija
16/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkava Nelli kirjoitti:

Ethän vain ole sekoittanut omaa ylimielisyyttäsi ja itsekeskeisyyttäsi hyvään itsetuntoon? Monelle itsekkäälle käy juuri näin, termit menee sekaisin.

Olen huomannut, että moni sekoittaa nuo keskenään, myös he, joilla on huono itsetunto. Tai erityisesti he?

Vierailija
17/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä itsetunto on yliarvostettua. Jo pelkästään se millaisen arvostuksen määritelmä hyvä itsetunto on saanut aiheuttaa monille tarpeettomasti huonon itsetunnon.

Terveen itsetunnon rummuttaminen joka asiassa voi hyvinkin toimia tuohon suuntaan, jos ihminen kokee, että ei ole siinä vahvoilla. Monta kertaa ajatellaan ihan aiheetta esim. ujosta tai introvertista ihmisestä, että hänellä on huono itsetunto, ja jopa hän itse voi ajatella niin.

Jos puhutaan pelkästä terveen itsetunnon arvostamisesta, niin se on tärkeää ja sitä pitääkin arvostaa, se ei ole liiallista. Jokainen vanhempi varmaan haluaa, että lapsi saa terveen itsetunnon. Minusta se on oikein.

Vierailija
18/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto kohdallaan kirjoitti:

Ei kaikilla ole. Onnistumiset elämässä kasvattavat tervettä itsetuntoa, eikä kaikilla mene huonosti.

Olen samaa mieltä siinä, että onnistumiset voivat kasvattaa tervettä itsetuntoa. Uskoisin, että terve itsetunto kuitenkin säilyy, vaikka ihminen kohtaa vaikeuksia. Tai mitä tarkemmin ottaen tarkoitit tuolla huonosti menemisellä? Työttömyyttä, eroa, sairautta, sen tapaisiako?

Vierailija
19/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, miten negatiivinen kaiku hyvällä itsetunnolla on. Onko kellään tähän selitystä?

Vierailija
20/30 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt repes 😂 Sopiko se?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi