Että ottaa päähän olla kyläilemässä perheessä, jossa ei tarjota tarpeeksi ruokaa!
Saavuimme eilen klo 14 aikaan, ei tervetulokahveja, mitään ei tarjottu. Neljän aikaan päivällinen, joka oli huipputrendikäs bowl-ruoka - siis salaattia kulhossa. Seuraavan kerran ruokaa tarjottiin vasta klo 21 aikaan, paahtoleipää, juustoa ja hedelmiä. Oli pikkasen nälkä.
Kommentit (706)
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että ollaanko perheesä laihoja ja sinä satut olemaan läski?
Minä vien mennessä mitä mieli tekee. Kaupan kautta helppoa mennä.
Tämän takia en koskaan kutsu yövieraita. Mikään ei oo niin kiusallista, kuin yrittää keksiä jotakin tarjottavaa ja miettiä, että mikä ruoka kelpaa ja onko nyt riittävän monipuolista, jos tilillä on just 20e rahaa, että saa sen juuston,. leivän ja maidon kaupasta. Monesti sanon, että ottakaa jääkaapista mitä haluatte, jos tulee nälkä. Jos siellä on jotakin otettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en koskaan kutsu yövieraita. Mikään ei oo niin kiusallista, kuin yrittää keksiä jotakin tarjottavaa ja miettiä, että mikä ruoka kelpaa ja onko nyt riittävän monipuolista, jos tilillä on just 20e rahaa, että saa sen juuston,. leivän ja maidon kaupasta. Monesti sanon, että ottakaa jääkaapista mitä haluatte, jos tulee nälkä. Jos siellä on jotakin otettavaa.
Miksi kutsua vieraita, jos ei ole varaa ruokkia niitä?
Meidän perheellä on tapana soittaa matkalla, että mitä kaupasta. Jos sanotaan, että grillattavat on jo, mutta salaattivärkkejä voisi tuoda, niin vien kyllä myös muuta mukana, ihan koko perheen syötävät ja juota at. Voivat sitten vaikka pakkaseen laittaa käytettäväksi myöhemmin. Vaikka ihmiset on töissä käyviä, niin ei heidän budjetti välttämättä kestä yhtäkkiä 4 lisähenkilön syöttämistä näinä aikoina.
Jos joku on meille tulossa yöksi tai viikonlopuksi, niin me kyllä ruoat ja juomat tarjotaan. Lähinnä meillä käykin opiskelijoita ja pieni tuloisia, niin mukava vain kun tulevat paikalle.
Joskus toivoisin kyllä enemmän apua keittiön puolelle, jos pidempään viipyvät. Vaikka salaattia pilkkomaan.
Mä olisin ilahtunut suuresti noista tarjottavista, koska syön päiväpainotteisesti. Itselleni on kärsimystä se, että mennään illallispöytään 18 ja siinä pitäisi vetää iso ateria, tuputetaan, että ota nyt ja eikö kelpaa. En syö enää oikeaa ruokaa tuossa vaiheessa vaain on jo lähes iltapalan aika mulle.
Muutenkin outo ajatus, että syödään lounas 12, hedelmiä matkalla ja heti 14 voitais vetää pullakahvit. Mitenkään terveellistä ei ole syödä 3-4 t välein, kropalle pitää aikaa jättää myös ruuansulatukseen ja lepoon ateriaoiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaaltako ap ja isännät? Minulla on ystävä joka kutsuu usein syömään. 2 tuntia kutsuttuna aikana saapumisesta aletaan kuoria perunoita, Ja isäntä lähetetään kauppaa hakemaan unohtuneita aineita.
- Juuret Karjalan kannaksella. Ruokaa on talossa tarjota vieraille yllinkyllin He tuovat ruokaa tullessaaan, ja vievät vielä kotiinsa tuliaisina ja lämpimäisinä.
Kukaan meistä ei ole Pohjanmaalta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä teitte sen aterioiden väliajan. Saitteko edes kahvia? Joitteko sen viinipullon suklaan kera? Vai joitteko pelkkää vettä ja istuitte sohvalla?
Käytiin saunassa, muistaakseni ruoan jälkeen oli kahvia. En muista, mitä kävi viinipullolle, juotiinko vai menikö se kaappiin. Suklaat syötiin mielestäni jälkkäriksi ja ihmettelin, kun ei ollut muuta jälkkäriä tarjolla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis kysykö ap sen päivällisen jälkeen että voisiko saada lisää? Bowlia tehdessä käytännössä aina jää aineksia yli ja niistä helposti tekee toisenkin kulhon jos yksi ei riitä...
En muistaakseni kysynyt, eikä siinä hetkessä varmaan ollut nälkä. Ongelmaksi tuli se, että ruokaväli oli tosi pitkä noin kevyen ruoan jälkeen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi. Kyllä teet itsestäsi säälittävän tuollaisella mankumisella. Kun käy vierailulla niin ei tarvitse odottaa mitään täyshoitoa. Itse kyllä järjestän asiat niin että sovitaan mitä tuodaan tulessa ja ruokailut, niin eipä koskaan ole ollut mitään konflikteja. Kun kaverit tai sukulaiset käy taas minun tykönä niin aina löytyy ruokaa pöytään.
No ei pidä kutsua ketään, jos ei tarjoa ns. täysihoitoa. Meillä saa kyllä vieras syödä kyllikseen, eikä tosiaan tarvitse tuoda mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiittäisin viinistä kohteliaasti mutta meillä jäisi juomatta. Voisi sitä varmaan tarjoilla vieraille mutta olisiko sitten noloa kun isäntäväki ei sitä juo. Ei tykätä viinistä ja miehelle tulee migreeniä. Itsetehty suklaa on varmasti kiva. Hienostelua mutta kiva. Herkkuja toki on kiva tuomisena.
Ehkä seuraavan kerran voisit kysyä mitä voisi tuoda ja ottaa jotain ruokaa mukaan vaikka isäntäväki kursailisi ettei tarvia. Vaikka leipää tms. omalta paikkakunnalta tuomisia. Ainahan jotain paikallista löytyy joka paikkakunnalta. Kahvin kanssa ainakin jotain viemistä.
Viiniä veimme tarkoituksella, koska isäntäperhe harrastaa viinejä. Ja olen jo kirjoittanut, että emme ole enää olleet yövieraina heillä. Enkä todellakaan vie enää mitään paikallisia leipiä tai kahvin kanssa tarjottavaa, kun tämä perhe toi sinappipullon meille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että ollaanko perheesä laihoja ja sinä satut olemaan läski?
Kaikki normaalipainoisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ota läski omat eväät mukaan
En ota, kun emme enää käy tämän perheen luona yövieraina. Ja olen normaalipainoinen, joten lopeta projisointi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin ilahtunut suuresti noista tarjottavista, koska syön päiväpainotteisesti. Itselleni on kärsimystä se, että mennään illallispöytään 18 ja siinä pitäisi vetää iso ateria, tuputetaan, että ota nyt ja eikö kelpaa. En syö enää oikeaa ruokaa tuossa vaiheessa vaain on jo lähes iltapalan aika mulle.
Muutenkin outo ajatus, että syödään lounas 12, hedelmiä matkalla ja heti 14 voitais vetää pullakahvit. Mitenkään terveellistä ei ole syödä 3-4 t välein, kropalle pitää aikaa jättää myös ruuansulatukseen ja lepoon ateriaoiden välillä.
3-4 h on täysin normaali ateriaväli.
ap
Jaa kyllähän kylässä voi kysyä että oiskos kahvia mahdollista saada... jos on pitempään.. toki itse voisi varautua kahvileivällä... Ja on mun mies joskus sanonut että hän hakee naapurista pizzan. Minkäs teet, iso mies ja ei sille joku perunasalaatti ja nakki riitä. Ei tuosta kukaan suuttunut.
Jos asut Helsingissä, käy helposti niin että muualta tulevat kutsuvat itsensä kylään. Mukaan tulee koko perhe ja koska hotellit ovat kalliita, jäädään kylään yöksi. Tuliaisia tuodaan ja oletetaan että heille tarjotaan ruokaa. Jos isäntäväellä on rahat vähissä ja vieraita larppaa useasti, voi tarjottavat olla niukat. Ensi kerralla vaan hotelliin ja omat syötävät ravintolassa. Voitte silti nähdä niitä tuttavianne ja heille on varmasti helpompaa ja halvempaa.
Ei kyläpaikkaan mennä laihduttamaam. Kotona sitten ollaan painonvartijoita. Juotavaa ja pientä naposteltavaa pitää aina olla. Jos ei tätä ymmärrä, olkaa keskenänne ja purkaa porkkanaa.
Ihmeteltiin erästä kun oli normi päivällinen ja jo kahden tunnin päästä piti jo syödä eväsleipiä.