Että ottaa päähän olla kyläilemässä perheessä, jossa ei tarjota tarpeeksi ruokaa!
Saavuimme eilen klo 14 aikaan, ei tervetulokahveja, mitään ei tarjottu. Neljän aikaan päivällinen, joka oli huipputrendikäs bowl-ruoka - siis salaattia kulhossa. Seuraavan kerran ruokaa tarjottiin vasta klo 21 aikaan, paahtoleipää, juustoa ja hedelmiä. Oli pikkasen nälkä.
Kommentit (706)
Jos koti on kovin pieni, niin ei kait sinne mitään porukkaa kutsuta kylään jo yksin tilan puutteen vuoksi. Hyvä kun yksin ollessaan mahtuu kääntymään ja liikkumaan ilman että teloo itsensä johonkin kulmaan tai huonekalun jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Alottaja on täysi tollo vaikka onkin 8 vuoden takainen aloitus.
Hän taitaa olla näitä ylipainoisia kehopositiivisuus ihmisiä joka suuttu kun ei ole ruokaa nenän edessä 24/7. Kertoo myös että heitä kutsutaan usein kyläilemään. Tuota en usko😂Miksi lähtee kyläilemään kun tietää että vatsa ei täyty. Melkoinen kyläLuuta sanon minä.
Ollaan ihan normaalipainoisia ja ruokaa oli tuolla liian vähän tarjolla. Kyläilykutsuja tulee aika paljon.
ap
Kokemusten myötä mennään kylään/ juhliin vatsa täynnä eikä jäädä sinne yöksi. Sitä varten on muualla majoitusta.
Kannattaa kommunikoida paremmin, selkee lista kuka tuo ja ostaa mitäkin. Kuka käy kaupassa ja milloin. Samalla sovitaan kuinka monta päivää ollaan ja missä ja mitä tehdään. yms. Kuka nukkuu missäkin ja kenen vieressä yms. Ihmisistä ei kannata olettaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ei ole mitään käytöstapoja. Katkaisisin välit kanssasi heti, koska minkälainen ihminen ei osaa avata suuta ja keskustella asioista diplomaattisesti. Sen sijaan haukut täällä tuttujasi. Häpeäisit ja toisekseen sinulta puuttuu itsekuri ja vaikutat ahneelta.
No ei ole tapoja, ei. Mutta jos isäntäväki olisi järjestänyt ihan normitarjoilut, ei ap olisi täällä valittamassa. Sinä siis olisit samanlainen moukkaemäntä.
Älä laita sanoja suuhuni, kun et minua tunne. En ole moukka, mutta liikun eri kaliiberin piireissä kuin arvatenkin sinä ja ap, koska meillä ei käy muita vieraita kuin appivanhemmat ja olen tottunut emännöimään tyylikkäitä juhlaillallisia, joissa vieraina ei ole yhtäkään moukkaa, ahnetta eikä valittajaa vaan sivistynyttä väkeä.
Onhan se nyt tolkutonta, jos isäntäväki ei tarjoa juhlaruokia.
Paistit ja kinkut, kaviaarit ja viinit. Täytekakkukahvit ym.
Pois tuollaisesta kyläpaikasta.
Pohjanmaaltako ap ja isännät? Minulla on ystävä joka kutsuu usein syömään. 2 tuntia kutsuttuna aikana saapumisesta aletaan kuoria perunoita, Ja isäntä lähetetään kauppaa hakemaan unohtuneita aineita.
- Juuret Karjalan kannaksella. Ruokaa on talossa tarjota vieraille yllinkyllin He tuovat ruokaa tullessaaan, ja vievät vielä kotiinsa tuliaisina ja lämpimäisinä.
Ajettiin kerran kylään Pohjanmaalle, 4h ajo. Vauraassa maatalossa tarjottiin ruokaa. Oli meille outoa soppaa, kuulemma maitoperunoita. Eli maitoliemessä perunaa ja sipulia. Lisäksi tarjolla oli leipää, levitettä ja mehua.
Muutaman tunnin päästä tarjolla oli kahvia ja pullaa. Syömässä kävimme paluumatkalla.
v....... menitte h....... kyläluudat, onko pakko ruokkia aina kaikki loiselijät?
Oon oppinut varaamaan laukkuun banaania, välipalapatukkaa ym kun joskus ollut kylässä syömättä klo 16- seuraavaan aamuun, ja oli syöty kevyesti ja liikuttu. Toisen kerran samassa paikassa olin koko päivän yhden pullan varassa, kun emäntä kielsi ostamasta riisipiirakoita kahville (olimme yhdessä kaupassa niillä pullaostoksilla). No, muutenkin tais olla asiat aika sekasin sillä kertaa emännällä.
Mun yks vieras kysy suoraan että eikö täällä saa mitää suuhunpantavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaaltako ap ja isännät? Minulla on ystävä joka kutsuu usein syömään. 2 tuntia kutsuttuna aikana saapumisesta aletaan kuoria perunoita, Ja isäntä lähetetään kauppaa hakemaan unohtuneita aineita.
- Juuret Karjalan kannaksella. Ruokaa on talossa tarjota vieraille yllinkyllin He tuovat ruokaa tullessaaan, ja vievät vielä kotiinsa tuliaisina ja lämpimäisinä.
Ja heillä on korkea paino, verenpaine, kolesteroli ja BMI. Aivan upeata porukkaa!
Vietiin kyläpaikkaan 1,5 kg savustettu lohi. Käytiin sitten pariskunnittain saunassa. Kun tultiin puolison kanssa saunasta niin talon väki oli aloittanut lohen syönnin, oli meillekkin vielä jämät jäänyt vaikka olikin hyvää ollut, kovasti nainen kehui.
Mitä teitte sen aterioiden väliajan. Saitteko edes kahvia? Joitteko sen viinipullon suklaan kera? Vai joitteko pelkkää vettä ja istuitte sohvalla?
Meill laitetaan aina karjalanpaistia, jouluisin, juhannuksin, pässiäisin, anytime!642
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä menis toisten kaapeille. Kyllä omat eväät kannattaa olla mukana, että on mistä ottaa. Nimittäin nälkäistä ei nukuta. Kerran kun on sen kokenut, niin johan oppii omavaraiseksi.
Vain emäjuntti tai kännikala menee tutkimaan toisten ruokakaappeja.
Vain emäjuntti menee yökylään sellaiseen paikkaan jossa ei kaapilla voi käydä. Yökylään mennään vain sellaisten ihmisten luo joiden kanssa on riittävän läheisissä väleissä.
Paras ystäväni ei tykkäisi siitä että menisin kaapeille
Kyllä minäkin ihmettelisin jos vieraani menisivät jääkaapilleni. Onneksi niin ei ole tapahtunut, vaikka se on aina moitteettoma
Minä ihmettelisin lähinnä omaa epäonnistumistani ja häpeäisin. Tietysti minun kaapille saa ystävä mennä jos en ole tajunnut hänen nälkäänsä. Tosin minun ystäväni kyllä osaavat kertoa nälästään jos heillä nälkä on. Mutta en kyllä osaa kuvitellakaan pahastuvani jos ystäväni yöllä nälkäänsä kävisi laittamassa syömistä. Tietysti saa käydä, ja pitääkin käydä jos yhtään siltä tuntuu!
Siis kysykö ap sen päivällisen jälkeen että voisiko saada lisää? Bowlia tehdessä käytännössä aina jää aineksia yli ja niistä helposti tekee toisenkin kulhon jos yksi ei riitä...
Voi, voi. Kyllä teet itsestäsi säälittävän tuollaisella mankumisella. Kun käy vierailulla niin ei tarvitse odottaa mitään täyshoitoa. Itse kyllä järjestän asiat niin että sovitaan mitä tuodaan tulessa ja ruokailut, niin eipä koskaan ole ollut mitään konflikteja. Kun kaverit tai sukulaiset käy taas minun tykönä niin aina löytyy ruokaa pöytään.
Kiittäisin viinistä kohteliaasti mutta meillä jäisi juomatta. Voisi sitä varmaan tarjoilla vieraille mutta olisiko sitten noloa kun isäntäväki ei sitä juo. Ei tykätä viinistä ja miehelle tulee migreeniä. Itsetehty suklaa on varmasti kiva. Hienostelua mutta kiva. Herkkuja toki on kiva tuomisena.
Ehkä seuraavan kerran voisit kysyä mitä voisi tuoda ja ottaa jotain ruokaa mukaan vaikka isäntäväki kursailisi ettei tarvia. Vaikka leipää tms. omalta paikkakunnalta tuomisia. Ainahan jotain paikallista löytyy joka paikkakunnalta. Kahvin kanssa ainakin jotain viemistä.
Ajan henki, eli niinkuin nykyään on. EI niinkuin joskus ennen vanhaan on ollut.🙄