Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että ottaa päähän olla kyläilemässä perheessä, jossa ei tarjota tarpeeksi ruokaa!

Vierailija
21.01.2018 |

Saavuimme eilen klo 14 aikaan, ei tervetulokahveja, mitään ei tarjottu. Neljän aikaan päivällinen, joka oli huipputrendikäs bowl-ruoka - siis salaattia kulhossa. Seuraavan kerran ruokaa tarjottiin vasta klo 21 aikaan, paahtoleipää, juustoa ja hedelmiä. Oli pikkasen nälkä.

Kommentit (706)

Vierailija
601/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelenpa, että isäntäperhe on kovin nuoria ja tahtoivat hienostella trendikkäästi. Myös kyläilevällä perheellä oli perin niukat eväät. Viini ja suklaa eivät oikein ruuasta käy. Luulen, että molemmat oppivat jotakin, siis RUUASTA kyläillessä. 

Antakaa toisillenne anteeksi tai lopettakaa yökyläily.

Vierailija
602/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän päivällisen ja iltapalan välillä ollut kuin viisi tuntia. Kai tuon nyt normaalipainoinen ja terve ihminen kestää. Toki jos on vaikka kova urheilemaan ja nopea aineenvaihdunta, nälkä voi alkaa kurnia. Tai jos on ylipainoinen ja ahne, jonka pitää olla puputtamassa parin tunnin välein jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä joskus käytte, niin nyt tiedätte käydä syömässä jossain huoltoasemalla buffetissa mahan täyteen ajomatkalla. Miksi söitte matkalla vain hedelmiä?

Vierailija
604/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on nykyään rahat vähissä, mm työttömiä on paljon.

Monet joutuu hakemaan ruokaa jonottamalla päiväysvanhoja kauppojen poistoeriä leipäjonossa (jotka nekin kai lopetetaan).

Ymmärtäkää jo : monet ihmiset ovat tiukilla. Viekää tuliaisia mennessänne niin ette nolaa ketään kun tarjottavat ovat vaatimattomat.

No eivät ole työttömiä, vaan käsittääkseni ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä. Oli meillä lisäksi hedelmiä mukana ajomatkaa varten, jos mussutimme sitten niitä.

ap

Mitä enemmän rahaa on niin pihijä ovat. Olen huomannut tämän tuhansia kertoja. 

Vierailija
605/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut, että kannattaa ottaa aina jotain varasyömistä mukaan. Energiapatukoita, banaaneja, jotain.

Kerran koko yöpymisreissulla tarjottiin vain nakkeja ja perunoita, ja siinäkin oli rajoitettu määrä kumpaakin, joten muuten olisi ollut nälkäkiukkua ilmassa.

Tämän opin silloin kahdeksan vuotta sitten itsekin, vaikka yleensä meidän vierailupaikat on sellaisia, että ruokaa on pienelle joukkueelle.

ap

Vierailija
606/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelenpa, että isäntäperhe on kovin nuoria ja tahtoivat hienostella trendikkäästi. Myös kyläilevällä perheellä oli perin niukat eväät. Viini ja suklaa eivät oikein ruuasta käy. Luulen, että molemmat oppivat jotakin, siis RUUASTA kyläillessä. 

Antakaa toisillenne anteeksi tai lopettakaa yökyläily.

Olemme samanikäisiä, eikä ole mitään velvollisuutta tuoda omia eväitään yökylään mukaan, etenkin kun isäntäperhe itse toi sinappipurkin. Kuten sanottu jo varmaan seitsemän kertaa: emme enää yökyläile.

ap

Vierailija
607/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuttiinko teidät syömään? Veittekö itse jotain tuliaisia tai ruokaa?

Kutsuttiin yövieraiksi, sillä asumme suht pitkän matkan päässä. Veimme viiniä, itsetehtyä suklaata, lapsille leluja ja karkkia.

ap

Ihanat tuliaiset kyllä!

Mutta viekää seuraavan kerran vaikka itse tehtyä lasagnea pellillinen.

Onko kuinka yleistä tehdä lasagne pellille? 

Vierailija
608/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän päivällisen ja iltapalan välillä ollut kuin viisi tuntia. Kai tuon nyt normaalipainoinen ja terve ihminen kestää. Toki jos on vaikka kova urheilemaan ja nopea aineenvaihdunta, nälkä voi alkaa kurnia. Tai jos on ylipainoinen ja ahne, jonka pitää olla puputtamassa parin tunnin välein jotain. 

Jos on tukeva päivällinen, niin joo viisi tuntia on ihan riittävästi. Mutta kun päivällinen on kevyt pieni salaattikulhollinen, niin ei riitä. 3-4 tunnin ruokailuväli on ihan normaali.

ap

Vierailija
609/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä joskus käytte, niin nyt tiedätte käydä syömässä jossain huoltoasemalla buffetissa mahan täyteen ajomatkalla. Miksi söitte matkalla vain hedelmiä?

Koska söimme lounaan ennen lähtöä, eikä matka ollut hirveän pitkä, noin pari tuntia.

ap

Vierailija
610/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka törkimys ylipäätään menee kylään syömään? Odottamaan passaamista?? Enskerralla hei omat eväät vaan.

Vierailija
611/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuttiinko teidät syömään? Veittekö itse jotain tuliaisia tai ruokaa?

Kutsuttiin yövieraiksi, sillä asumme suht pitkän matkan päässä. Veimme viiniä, itsetehtyä suklaata, lapsille leluja ja karkkia.

ap

Ihanat tuliaiset kyllä!

Mutta viekää seuraavan kerran vaikka itse tehtyä lasagnea pellillinen.

Onko kuinka yleistä tehdä lasagne pellille? 

Kuulostaa wt:tä.

Vierailija
612/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka törkimys ylipäätään menee kylään syömään? Odottamaan passaamista?? Enskerralla hei omat eväät vaan.

Sellainen, joka on kutsuttu? Tuntematon käsite sinulle?

ap

Vierailija
613/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut, että kannattaa ottaa aina jotain varasyömistä mukaan. Energiapatukoita, banaaneja, jotain.

Kerran koko yöpymisreissulla tarjottiin vain nakkeja ja perunoita, ja siinäkin oli rajoitettu määrä kumpaakin, joten muuten olisi ollut nälkäkiukkua ilmassa.

Nakit ja perunasalaatti on hyvä tarjoilu esim. Vappuna edelleen. Mutta fiksu ottaa niitä pari pakettia mukaan. Miksei myös banaaneja ja energiapatukoita jos makeasta tykkää.

Vierailija
614/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pätkäpaastoan päivittäin ja kestän hyvin vaikka 20 tuntia syömättä. Itse asiassa pari kolme päivääkin. Mutta minun luokseni ei tulla kestämään vaan pitämään hauskaa ja nauttimaan elämästä. Kun on vieras, on juhla ja tarjoilut sen mukaiset. 

Eri

Vierailija
615/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menen sovitusti yön yli kylään, niin oletan kyllä saavani ruokaa, ellei muuta ole sovittu. Kestitsen kyllä ne, jotka meillekutsuttuna tulevat. Ei tarvitse ottaa eväitä mukaan. 

Vierailija
616/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on nykyään rahat vähissä, mm työttömiä on paljon.

Monet joutuu hakemaan ruokaa jonottamalla päiväysvanhoja kauppojen poistoeriä leipäjonossa (jotka nekin kai lopetetaan).

Ymmärtäkää jo : monet ihmiset ovat tiukilla. Viekää tuliaisia mennessänne niin ette nolaa ketään kun tarjottavat ovat vaatimattomat.

No eivät ole työttömiä, vaan käsittääkseni ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä. Oli meillä lisäksi hedelmiä mukana ajomatkaa varten, jos mussutimme sitten niitä.

ap

Mitä enemmän rahaa on niin pihijä ovat. Olen huomannut tämän tuhansia kertoja. 

Tuo on niin totta! Me aikamme kestitettiin rikkaita ystäviä, mutta vastavierailulla saimme aina vain pari keksiä laihan kahvin kanssa. Joten päätimme viimein lopettaa koko kyläilyn. 

Miksi rikkaat ovat niin rikkaita? No kun ne ei raaski tarjota toisille mitään.😂

Vierailija
617/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis olemassa jotkin säännöt, milloin saa tulla nälkä? En rupea availemaan kaappeja, etenkin kun isäntäväki ei sanonut, että ottakaa vaan kaapeista syötävää, jos tulee nälkä. Sellaista vieraanvaraisuutta.

ap"

Kaiken maan outoja angsteja sitä ihmisillä onkin. Minä olisin sen puuron tai voileivät kyllä laittanut jos nälkä olisi ollut. Hyvien ystävien keskenhän te siellä olette olleet.

Ilmeisesti ystäväsi on pitänyt sinua läheisempänä ystävänä kuin sinä häntä. 

Huoh. Lue koko ketju ennenkuin tulet pätemään. Miehet ovat ystäviä keskenään, emme me naiset.

ap

Mitäs läksit?🤣

Vierailija
618/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nykyään otan aina omat salaeväät mukaan. Yks kesä mentiin silloisen miesystävän kaverin mökille, joka sanoi että hoitaa ruoat ja tarjottavat. Vietiin sitten juomia, viiniä ja saunakaljaa. Itse olisin ostanut vielä grillattavaa, mutta mies oli että ei ei, "Make" hoitaa.

No, meille oli sitten iltagrillailuun varattu 1 kpl keitettyä perunaa per nenä. Siis perunaa. Sitä grillattiin sitten. "Make" nukkui päämökissä, ja luulenpa, että hän söi siellä yöpalaa, kun meisät oli häädetty aittaan. Oltiin onneksi vain yksi yö.

Vierailija
619/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaampi olisi oppinut jo sinapista😆

Vierailija
620/706 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis olemassa jotkin säännöt, milloin saa tulla nälkä? En rupea availemaan kaappeja, etenkin kun isäntäväki ei sanonut, että ottakaa vaan kaapeista syötävää, jos tulee nälkä. Sellaista vieraanvaraisuutta.

ap"

Kaiken maan outoja angsteja sitä ihmisillä onkin. Minä olisin sen puuron tai voileivät kyllä laittanut jos nälkä olisi ollut. Hyvien ystävien keskenhän te siellä olette olleet.

Ilmeisesti ystäväsi on pitänyt sinua läheisempänä ystävänä kuin sinä häntä. 

Huoh. Lue koko ketju ennenkuin tulet pätemään. Miehet ovat ystäviä keskenään, emme me naiset.

ap

Mitäs läksit?🤣

Nii-i. Enpä läksinyt enää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi