Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää tuo vauva niin paljon, että välillä pakko mennä yksin metsään huutamaan ja potkimaan puita.

Vierailija
21.01.2018 |

Pelkkää rasittavaa rääkymistä aamusta iltaan, koko ajan naama vääränä. Ei ole koliikkia tms. Yksin ei juuri viihdy ja mulla alkaa tulla sietokyvyn rajat vastaan.

Odotan vain sitä päivää kun mies jää vauvan kanssa kotiin ja pääsen itse pois täältä. Olen kuin vanki, kun ei tuota voi viedä mihinkään, kun huutaa jatkuvasti. Pää hajoaa. Odotan että klo tulee 16 ja mies tulee kotiin ja pääsen pois kotoa. Suunnitelmani oli lähteä laskettelemaan pariksi tunniksi, mutta olen niin väsynyt, että taidan vaan mennä yksin metsään ja karjua pahan olon, turhautuneisuuden ja raivon pois. Potkia samalla puita, yleensä helpottaa. Olen täynnä raivoa ja ärsytystä

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan huutavista vauvoista ei ole kokemusta, mutta kuten joku aiemmin totesi, veisin lääkäriin. Voi olla korvasärkyä, vatsakipua tai herraties mitä. Minkä ikäinen vauvasi on?

Rauhoittuuko isänsä seurassa?

Jos ei todeta kipua aiheuttavaa vaivaa, voisiko kokeilla rauhoittavaa musiikkia, lastenlauluja levyltä, youtubesta, teletappeja, ulkoilua. Omani rauhoittuivat ja jopa nukahtivat miltei heti kun vaunut lähtivät liikkeelle. Virkeinä ollessaan tuijottivat ihmeissään puiden latvoja :)

Mutta ihan koko ajan huutava vauva heti lääkäriin!

Vierailija
22/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsi tarpeeksi maitoa? Omanikin itkeskeli kokoajan kunnes tajusin tarjota lisäruokaa. Jatkuva kitinä loppui ja nykyään itkee vain kun on hätä (vaippa täysi, hätä, kaipaa syliä, tms.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi hyvin, mutta oletko nyt aivan varma, ettei mikään ole vialla vauvalla? Esim. silent refluksi on sellainen joka ei näy päälle, ja jota lääkärin on miltein mahdotonta diagnosoida. Meillä minä diagnosoin kyseisen vaivan itse sillä, että vauvan mahasta kuului joskus voimakasta kurinaa, joka sai vauvan itkemään entistä kovempaa. Lääkäri uskoi minua, ja saatiin lääkekuuri ja erikoismaitoa. Nutrilon refluksivauvalle tarkoitettua maitoa saa isoista kaupoista. Jos on rintaruokinnalla niin Nutrilon sakeuttajaa annetaan ennen imetystä. Kannattaisko kokeilla?

Toinen mikä lääkäreillä tuntuu olevan joskus vaikea diagnosoida on maitoallergia. Aika monet kai kokeilee maidotonta dieettiä, vaikka sitä ei suositellakaan ilman lääkärin lupaa. Yhden kaverin lapsella diagnosoitiin se vasta lähemmäs kaksi vuotiaana kun oireet ei olleet klassiset.

Toivon jaksamista! Itse kestin itkukuukaudet sillä että katselin toisella silmällä telkkaria. Jos olisin keskittynyt vain ja ainoastaan itkuun niin olisin hajonnut. Ja meillä auttoi siis tuo lääkekuuri ja erikoismaito.

Vierailija
24/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silent refluksiksiin lisään: omalle refluksivauvalle th suositteli aloittamaan 2,5 kk iässä sakeuttimeksi perunan ja se toimi! Ilt aitoutta ja jatkuva kaaressa pulauttelu lopui kertaheitolla. Gaviscon oli sitä ennen käytössä ja auttoi sekin itkuun hieman. Eli pottu kehiin. Auttaa myös mahdolliseen nälkään.

Vierailija
25/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät vauvat viihdy yksin, tuliko yllätyksenä?

Miksi huutaa koko ajan? Äitiytesi kuulostaa niin vajavaiselta, että huutaa hätäänsä. Ei vauvalla muita keinoja ole ilmaista tuntemuksiaan. 

Ota yhteyttä lastensuojeluun, kun olet puita potkimasta tullut. 

Sä et yksinkertaisesti osaa hoitaa vauvaa!

Mietipä sitä.

Miksi se rääkyy? Tuleeko mieleen mitään?

Ja miksi mulla meni niin hyvin?

Siksi että hoidin vauvaa. En huudattanut.

Vierailija
26/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin osa totesikin jo, niin ei kuulosta normaalilta, jos vauva koko ajan huutaa. Tietenkin vauvoilla on temperamentissakin eroja ja jotkut ilmaisevat itseään herkemmin kuin toiset, mutta ei silti vauva koko aikaa itke, vaikka olisi haastavakin luonne. Vaikka asiaa olisi jo tutkittu, niin yrittäisin vielä selvittää, että mikä aiheuttaa vauvan tukalan olon ja itkuisuuden. Vauvat eivät itke turhaan.