Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainut jolla vauva on hyvin hankala

Vierailija
21.01.2018 |

1) Ei viihdy hetkeäkään yksinään
2) Päiväunia ei nuku missään
3) Julkisissa paikoissa/kylässä alkaa aina huutamaan ja on hyvin säikky. Katselee ympärilleen ensin hetken ja sitten alkaa huuto
4) Saa yhtäkkiä kamalia itku-/kiljumiskohtauksia, kotonakin
5) On hyvin malttamaton; hermostuu ja huutaa heti kun ei saa ruokaa tai jos vaikkapa vaipan vaihdossa kestää liian kauan

Ikää 3kk. Kertokaa onko tää ihan normaalia? Esikoisella en muista tällaista olleen.

Olemme pääosin vain kotosalla juurikin näistä syistä. Ei viitsi mennä kaupoille/kylään toista huudattamaan. Allergiat ym tutkittu eikä mitään ole löytynyt, on vissiin vaan vauvan luonnekysymys. Ihan vihaksi pistää, kun toisten vauvat istuskelee esim sitterissä täysin tyytyväisinä itsekseen tai nukkuu sängyssä/vaunuissa pitkiä päiväunia ja meillä taas ollaan hyvin tyytymättömiä koko ajan kaikkeen. Välillä kyllä hymyilee ja naureskelee, mutta 90% päivästä menee känistessä tms.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä neljäs lapsi oli hyvin tyytymätön.

Millainen syntymä/oliko ongelmia?

Vierailija
2/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia😍 ei onneksi enää ole vauva, liki 20v aikaa kun esikoinen oli juuri kuvailemasi kaltainen tyytymätön vauva.. kyllä karisi vaaleanpunaiset vauva-arki unelmat!! 6kk kesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko neuvolassa sanoneet mitään miksi noin?

Vierailija
4/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen lapsi täällä, ihan terveenksi todettu. Joillakin on vaan enemmän tempperamenttia.

Mutta onhan refluksi suljettu pois? Voi sillä vauvalla olla jotain muutakin vaikaa, joka aiheuttaa kipuja.

Vierailija
5/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia😍 ei onneksi enää ole vauva, liki 20v aikaa kun esikoinen oli juuri kuvailemasi kaltainen tyytymätön vauva.. kyllä karisi vaaleanpunaiset vauva-arki unelmat!! 6kk kesti...

Täällä toisen kärttypyllyn äiti, hei! Silloin aikoinaan kyllä suututti niin, kun rauhallisten ja aurinkoisten lasten äidit omahyväisenä alkoivat neuvomaan jotain, ja olivat vakuuttuneita siitä, että heillä on tyytyväiset vauvat koska he ovat hyviä vanhempia... ja vauvan tyytymättömyys on vanhemman vika. Vähän nauratti sitten kun osa sai lisää lapsia, jotka olivatkin vähän haastavampia tapauksia 😂

Vierailija
6/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys oli nopea (vesien menosta 3h ja vauva ulkona), mutta silti kaikki meni hyvin eikä mitään ongelmia lapsen suhteen tullut. Jouduin kuitenkin itse melko huonoon kuntoon ja olimme viikon päästä synnytyksestä 2 yötä toisistamme erossa, kun jouduin sairaalaan toimenpiteeseen ja olin tajuttomana, ja hereillä ollessanikin täysin petipotilas. Aamusta iltaan olin kuitenkin tietysti vauvan kanssa sairaalassa, vain yöt hän oli isänsä kanssa kotona. Tätä olen vähän katunut.. mutta tosiaan niin huonossa kunnossa olin ja vieruskaverini vauva rääkyi aamusta iltaan että siinä tilanteessa koimme tuon parhaaksi ratkaisuksi, kun korvikeruokintakin oli muutenkin käytössä.

Vierailija
7/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvani on vasta reilut 2 kk, enkä ole häntä vielä juuri minnekään raahannut, kun influenssaa ja rs-virusta on juuri nyt liikkeellä.

Eli kotona ollaan ja jatkuvasti kanniskelen, ei kai tuon ikäinen juuri yksin viihdy. Jos meillä on vieraita, vauva protestoi selkeästi. Nukkuu päivällä tosi vähän mutta yöllä todella hyvin - jos olen vieressä. Itkee myös pissa- ja kakkahätää, eli pyytää ottamaan vaipan pois.

Mielestäni tämä on vauvoistani helpoin, kannettavaa mallia ne edellisetkin olivat.

Vierailija
8/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus että oot tyhmä!

Vauvan kuuluukin itkeä. Se itkee nälkäänsä ja läheisyyden sekä turvallisuuden tarvetta.

Ja jos sä et tätä tajua, teet koko ajan vahinkoa.

Vierailija
9/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tämä iänikuinen kommentti "vauvat nyt vaan itkee". :D

Vierailija
10/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama. 9 tuntia vuorokaudessa nukkui (15-24) ja muuten vaan valvoi. Vieläkäån (6v) ei paljon nuku, eikä varsinkaan aamuyöllä.

Vierailija
11/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaali tempperamenttinen lapsi minusta. Monet lapset täsmäävät mielestäni kohtaan viisi.

Minulla kanssa esikoinen oli rento, ei välittänyt muista eikä menosta, kainaloon kun sai nukahtaa niin elämä hymyili. Kuopus taas vaatii omaa sänkyä, rattaat on pyhä kauhistus ja ääntä tulee jos ei ole kiva olla. Ja auta armiat jos on porukkaa ympärillä, meteliä ei kestä ei yhtään, on sellainen kotihiiri pään laesta varpaan päihin... ja kyllä, tulen hulluksi. Mutta pikku hiljaa, päivä päivältä taas kasvetaan ja opitaan sietämään ja kestänään, kyllä se siitä. Yritän ahkerasti tarjota tuttia kun lohduttava peukkukin on pihalla ollessa paketoitu hanskoihin liian syvälle...

Vierailija
12/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toisen kärttypyllyn äiti, hei! Silloin aikoinaan kyllä suututti niin, kun rauhallisten ja aurinkoisten lasten äidit omahyväisenä alkoivat neuvomaan jotain, ja olivat vakuuttuneita siitä, että heillä on tyytyväiset vauvat koska he ovat hyviä vanhempia... ja vauvan tyytymättömyys on vanhemman vika. Vähän nauratti sitten kun osa sai lisää lapsia, jotka olivatkin vähän haastavampia tapauksia 😂

TÄMÄ!!!! Juurikin näitä ohjeita satelee "nukuta vaunuihin", tee sitä ja tätä. Kyllä tämä ja tämä auttaa kaikkeen. Meillä menee niin kivasti tämä ja tämä asia kun teen näin ja näin. Tämäkin ohjeiden ruhtinas sai toisen lapsen joka ei sitten ollutkaan enää niin helppo, vaikka niin tällä äidillä oli jo selkeät suunnitelmat että näin ja näin hän aikoo tämänkin lapsen kanssa tehdä... :-D

Vierailija
13/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika normaali tempperamenttinen lapsi minusta. Monet lapset täsmäävät mielestäni kohtaan viisi.

Minulla kanssa esikoinen oli rento, ei välittänyt muista eikä menosta, kainaloon kun sai nukahtaa niin elämä hymyili. Kuopus taas vaatii omaa sänkyä, rattaat on pyhä kauhistus ja ääntä tulee jos ei ole kiva olla. Ja auta armiat jos on porukkaa ympärillä, meteliä ei kestä ei yhtään, on sellainen kotihiiri pään laesta varpaan päihin... ja kyllä, tulen hulluksi. Mutta pikku hiljaa, päivä päivältä taas kasvetaan ja opitaan sietämään ja kestänään, kyllä se siitä. Yritän ahkerasti tarjota tuttia kun lohduttava peukkukin on pihalla ollessa paketoitu hanskoihin liian syvälle...

Minkä ikäinen?

Vierailija
14/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen vauva-arki oli täällä. En missään nimessä voinut lähteä mihinkään ostarille hengailemaan, enkä voi vieläkään lapsen ollessa isompi. Puoli tuntia viihtyy rattaissa ja sitten alkaa kiukuttelu. Lapsi on edelleen temperamenttinen j kyllästyy helposti. Haluaa tehdä kaikki asiat omalla tavallaan. On esimerkiksi todella nirso syömään.

Vierailija
15/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytys oli nopea (vesien menosta 3h ja vauva ulkona), mutta silti kaikki meni hyvin eikä mitään ongelmia lapsen suhteen tullut. Jouduin kuitenkin itse melko huonoon kuntoon ja olimme viikon päästä synnytyksestä 2 yötä toisistamme erossa, kun jouduin sairaalaan toimenpiteeseen ja olin tajuttomana, ja hereillä ollessanikin täysin petipotilas. Aamusta iltaan olin kuitenkin tietysti vauvan kanssa sairaalassa, vain yöt hän oli isänsä kanssa kotona. Tätä olen vähän katunut.. mutta tosiaan niin huonossa kunnossa olin ja vieruskaverini vauva rääkyi aamusta iltaan että siinä tilanteessa koimme tuon parhaaksi ratkaisuksi, kun korvikeruokintakin oli muutenkin käytössä.

No meillä tosiaan neljäs oli tällainen koliikki/muuten hyvin "tuskaisen" oloinen vauva. Synnytys oli vähän outo, sen kummemmin purkamatta, joutui antibioottitippaan, eli olemaan yksinkin..

On edelleen 2,5 veenä öisin kitisevää, itkuinen, puhetta ei tule--siis erilainen kuin muut lapset.

Kyllä heitä joukkoon mahtuu.

En mä muuta voi sanoa kuin että voimia.. Anna tulevaisuudessa mennä ja touhuta, että reipastuu. Nyt vaan pidä itsestä huolta ja muista diplomatia sisarusten välillä..

Vierailija
16/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tämä iänikuinen kommentti "vauvat nyt vaan itkee". :D

Kurjaa :(

Vierailija
17/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen?

Nyt 4,4kk vanha. Kuopus siis.

Vierailija
18/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, älä huoli. Se helpottaa sitten aikanaan tai sitten ei :)

Vierailija
19/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Suomalaislapset ovat kaikki samanlaisia.

Vierailija
20/29 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 1,5v. "high need baby".

Esikoinen oli tooooooodella helppo, istui kiltisti sitterissä, kävimme vauvatapaamisissa, muskareissa ja oli tyytyväinen vaunuissa vain ostoksillakin.

Tämä toinen taas nukkui kyllä ensimmäiset 2kk. Siis vain nukkui ja söi. Mutta siitä se sitten lähtikin. On huutanut nyt yli vuoden. Nukkui pienempänä vain sylissä, ja vielä nytkin vain vieressä. Tarpeisiin tulee vastata heti. Ja kun suuttuu niin suuttuu että koko kylä kuulee. Rattaissa ei viihdy kuin max 10min. Missään ei oikeastaan voida käydä.

Olen nyt yli vuoden kantanut, hyssytellyt, sylitellyt, lohduttanut, rauhoitellut, hävennyt... on aika väsynyt olo.

Kannattaa googlata high need baby.