Kestävät kiharat hiuksia säästäen - vinkkejä?
Mitä vinkkejä sinulla on?
Itse laitan permanenttiin tarkoitetulle rullille puoleksi tunniksi melkein kuiviksi föönatut hiukset. Otan rullat pois ja yhtään pöyhimättä annan kuivua loppuun.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan permanenttiin tarkoitetulle rullille puoleksi tunniksi melkein kuiviksi föönatut hiukset. Otan rullat pois ja yhtään pöyhimättä annan kuivua loppuun.
Eikö hiuksiin tule kuminauhan jälkeä?
Laitan hiukset sellaisille pehmeille pötköille hieman kosteina ja pidän useamman tunnint tai yli yön. Aamulla on kauhea säkkärä, mutta 1-2 päivän jälkeen jo ihan nätit kiharat.
Näin mäkin teen. Nuttura tai letit/letti yöksi hieman kosteisiin hiuksiin. Aamulla on laineikkaat/kiharat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan permanenttiin tarkoitetulle rullille puoleksi tunniksi melkein kuiviksi föönatut hiukset. Otan rullat pois ja yhtään pöyhimättä annan kuivua loppuun.Eikö hiuksiin tule kuminauhan jälkeä?
Käytän sukkahousuista leikattua hiuslenkkiä tai -pantaa, ei tule. Kuminauhaa ei muutenkaan kannattaisi hiuksiin laittaa päivälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Näin mäkin teen. Nuttura tai letit/letti yöksi hieman kosteisiin hiuksiin. Aamulla on laineikkaat/kiharat hiukset.
Niin ja jos aamulla latvat on vielä kosteat avaan letin/nutturan auki varovasti sormilla ja annan kuivua ennenkuin harjaan latvat harjalla.
Onko vinkkejä muihin kuin pitkiin hiuksiin? Itselläni on juuri ja juuri olkapäitä koskettavat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan permanenttiin tarkoitetulle rullille puoleksi tunniksi melkein kuiviksi föönatut hiukset. Otan rullat pois ja yhtään pöyhimättä annan kuivua loppuun.Eikö hiuksiin tule kuminauhan jälkeä?
Käytän sukkahousuista leikattua hiuslenkkiä tai -pantaa, ei tule. Kuminauhaa ei muutenkaan kannattaisi hiuksiin laittaa päivälläkään.
Permisrullissa on yleensä se kuminauha, jolla rulla pysyy kiinni. Sori en tajua vastaustasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio. Jotenkin osaan kai rullata niin, ettei tule. Toisaalta rullani on sen verran vanhat, että ne kuminauhat ovat aika lailla löystyneet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Permisrullissa on yleensä se kuminauha, jolla rulla pysyy kiinni. Sori en tajua vastaustasi?
Sori, en tajua kysymystäsi? Mulla ei ole permisrullia, enkä kai edes tiedä, mitä ne ovat. Teen laineet yönutturan avulla, enkä käytä siis mitään kumista ponnarinlenkkiä. Ne kuluttavat hiuksia liikaa.
Paljon ponnaria käyttävillä poninhännän kohta näkyy yleensä siinä, että lenkin kohdalla on paljon katkenneita hiuksia. Nythän myynnissä on taas hiusdonitseja, ne taitavat olla päällystämättömiä elastisia lenkkejä lempeämpiä hiuksille.
No nyt vastaamisen jälkeen tajuan. 💡Kysymyksesi oli ap:lle, ei minulle nutturantekijälle.
En föönaa lainkaan, sillä jo säästää hiuksia. Annan hiusten kuivua itsestään melkein kuiviksi, nukun pikku myy -nuttura päässä yön ja aamulla on hyvännäköiset laineet. Kiharamman lopputuloksen saa tekemällä pantakiharat.