Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Moppi

Hei! Valmistelen siis kotia näyttöön, kaipailisin vinkkejä ja muita neuvoja mitä ottaa huomioon?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (10)

Vierailija

Vessa puhdas ja raikas. Pönttö kiinni.

Tasoilta rojut pois. Kaikki kasat pois. Tavarat paikoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Siivoa kaikki turha rompe pois näkyvistä, vaikka varastoon. Siivoa muutenkin, erityisesti keittiö ja kylpyhuone. Ostajaehdokas haluaa nähdä asunnon, ei sinun vaasejasi tai rakenteet peittäviä tilpehöörejä. Varaudu siihen, että verhoja siirrellään, tiskikaappiin kurkitaan ja ikkunan väleihin katsotaan. Huolehdi riittävä valaistus. Älä käytä huonetuoksuja tms. Jos et itse tiedosta, miltä asunnossa näyttää, hyvä keino on katsella sitä käsipeilistä ja ottaa valokuvia. Ihmismieli on sellainen. Kerro, mitä kauppaan kuuluu, laitteet ym. Valmistaudu tarjoamaan jotain pientä ekstraa, kuten sälekaihtimet, joku valaisin mitä hän ihailee tai pimennysverhot.

Vierailija

Henkilökohtaiset asiat kuten valokuvat piiloon.

Tuuleta kämppä läpivedolla ajoissa.

Jos olet hurja niin leivo pullaa (kotoisa tuoksu alitajuntaan kun astuu sisään)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tavaroita piiloon ja pintoja esille. Eteinen siistiksi.

Tämä. Keittiötasot tyhjiksi, tiskirätti piiloon. Kauniit pyyheet roikkumaan wc:hen ja pesuhuoneeseen, petaa sängyt, valokuvat pois kirjahyllyistä ja tasoilta, wc-tasot ja lavuaari tyhjiksi. Lattia ja pinnat pölyttömiä ja puhtaita. Riittävästi valoa huoneisiin, verhot auki. Jos ikkunanäkymä ei ole mairitteleva, sälekaihtimet raolleen, ei mitään tuoksuja eli tuuletus ennen näyttöä.

Ja jos myyt asuntoa itse: Asuntoon liittyvät taloustedot, tulevat remontit ja pohjakuva - näitä papereita kopioituna. Ihmiset haluavat ne mukaan otettaviksi. Nim. Oman asunnon itse myynyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaiset asiat kuten valokuvat piiloon.

Tuuleta kämppä läpivedolla ajoissa.

Jos olet hurja niin leivo pullaa (kotoisa tuoksu alitajuntaan kun astuu sisään)

Ei mitään pullanleipomisia. Ostajaehdokkaat epäilevät, että yritetään peittää homeen hajua tms.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Meillä oli aikoinaan asunnonmyyntivinkeissä, että pyyhkeet on hyvä olla sävy sävyyn 🤔
Hedelmiä kulhoon ja kukkia :)

Hyviä vinkkejä olet jo saanutkin. Siisteys ja tasot tyhjiksi. Valokuvat, ainakin oma hääkuva pois näkösältä.
Tuuleta. Leivo jotain hyvää tuoksua levittävää :)
Hyviä kauppoja :)

Vierailija

Jos on edestä täytettävä pyykinpesukone, jossa on läpinäkyvä lasinen luukku, kannattaa se tyhjentää. Ei tarvitse ostajien sitten katsella pyykkejäsi. Vessa ja keittiö puhtaaksi, itse siivosin myös kaikki koiriini liittyvät jutut (esim. ruoka- ja juomakupit, pannat, hihnat, valokuvat, pedit) pois näkyviltä. Tsemppiä, sain juuri omani myytyä yli viiden kuukauden myymisen jälkeen. Eikä kyllä tule näitä sunnuntaisiivouksia ikävä!

Vierailija

Omistaja pisti meidän vuokraaman asunnon myyntiin. Näyttövloppuna olin siivonnut, kun meillä oli vieraita. Huoneet oli siistejä, mutta asutun näköisiä (oli lelukoppaa, kukkamaljakoita yms.) Roinat toki piiloon.

Asunto myytiin yhdessä näytössä. Sitä ennen se oli ollut vuosia aiemmin tyhjänä myynnissä. Saattoi kyllä olla sattumaakin, oikea hinta ja huonekoko miellytti jne, mutta haluaisin uskoa, että ostajat astuivat mielessään kotiin, ei asuntoon.