Saanko äänestää toisellakin kierroksella?
Kävin eilen äänestämässä ja mietin, että jos mennään toiselle kierrokselle, niin saanko äänestää silloinkin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on vain yksi ääni. Saa päättää äänestääkö ensimmäisellä vai toisella kierroksella. Kannattaa miettiä taktiikan kautta kumpi on järkevämpää. Itse säästelen ääntä 2. kierrokselle.
Ei vaan jokaisella on molemmilla kierroksilla yksi ääni.
Olet käsittänyt väärin. Miten muka voisi olla kaksi ääntä jokaisella? Niinpä. Kas kun ei 3 tai 4. Jokaisella on 1 ääni, jota voi käyttää kerran koko vaalien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on vain yksi ääni. Saa päättää äänestääkö ensimmäisellä vai toisella kierroksella. Kannattaa miettiä taktiikan kautta kumpi on järkevämpää. Itse säästelen ääntä 2. kierrokselle.
Olet käsittänyt väärin. Miten muka voisi olla kaksi ääntä jokaisella? Niinpä. Kas kun ei 3 tai 4. Jokaisella on 1 ääni, jota voi käyttää kerran koko vaalien aikana.
Ei vaan yksi ääni kumpaakin kierrosta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan yksi ääni kumpaakin kierrosta varten.
Niin, yksi ääni ja saa päättää kummalla kierroksella sen käyttää. Voit kokeilla äänestää 2 kertaa, mutta niillä on siellä merkintä, joten ei onnistu...
Vierailija kirjoitti:
Saisit, mutta sitä ei tule.
Älähän tiedä.
Mitä väliä sillä nyt on kuka siellä presidentin pallilla oikein istuu seuraavat 6 vuotta. Eihän presidentti oikeastaan vaikuta yhtään mihinkään, eduskunnassa ne asiat päätetään. En kyllä jaksanut äänestää sinnekään ketään enkä nytkään kerennyt ja aikakin meni jo umpeen joten taitaa jäädä äänestämättä minun osalta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä nyt on kuka siellä presidentin pallilla oikein istuu seuraavat 6 vuotta. Eihän presidentti oikeastaan vaikuta yhtään mihinkään, eduskunnassa ne asiat päätetään. En kyllä jaksanut äänestää sinnekään ketään enkä nytkään kerennyt ja aikakin meni jo umpeen joten taitaa jäädä äänestämättä minun osalta.
Ennakkoäänestys päättyi eilen. Sunnuntaina 28.1. voit äänestää.
Ei sitten tarvittu toista kierrosta.
Muistinpa tämän keskustelun ja itsekin tähän vastasin. Viime vaaleissa toista kierrosta ei tullut mutta nyt tuli. Jos jollekin on epäselvää niin ilman muuta saat äänestää.
Stubbi sen viepi, saattepa nähdä!
Moni persu jättää nyt äänestämättä, koska kummankin maailmankatsomus on liian kaukana omasta.
Eli aloittaja ei ole oikeasti äänestänyt eikä saakaan äänestää?