Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoavatko introvertit ja ekstrovertit oikeasti toisiaan vai onko kyseessä vain AV -ilmiö?

Vierailija
20.01.2018 |

Kunhan mietin

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa ekstrovertteja, seurailen mielelläni keskustelua sivusta ja teen havaintoja. :)

Vierailija
2/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin hullun meuhkaamista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku omituinen AV-harha. Oikeastihan introverteillä menisi moni sosiaalinen tilanne vieläkin vaikeammaksi jos ei olisi ekstroverttejä tilannetta pelastamassa. Ja sanon tämän itse introverttinä, olen tosi huono avaamaan suutani isossa porukassa tai tuntemattomien seurassa (mutta se ei silti tarkoita sitä että haluaisin erakoitua), onneksi kaikki ei ole samanlaisia.

Vierailija
4/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa ketään sen perusteella, onko hän introvertti, ambivertti vai ekstrovertti. Mielestäni jokaisesta ryhmästä löytyy rasittavia yksilöitä.

Ärsyttää, kuinka nykyään ajatellaan, että jokainen on joko introvertti tai ekstrovertti, ja että ne olisivat tiukkoja, pieniä lokeroita, jotka eivät jousta yhtään.

Vierailija
5/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ei ole niin ääripäitä suuntaan tai toiseen, kuin mitä palsta antaa ymmärtää. Täällä tosiaan ekstroverttien ja introverttien vastakkainasettelu korostuu. Oikeasti ihmiset ovat siltä väliltä ja on helpompi tulla toimeen.

Vierailija
6/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on joku omituinen AV-harha. Oikeastihan introverteillä menisi moni sosiaalinen tilanne vieläkin vaikeammaksi jos ei olisi ekstroverttejä tilannetta pelastamassa. Ja sanon tämän itse introverttinä, olen tosi huono avaamaan suutani isossa porukassa tai tuntemattomien seurassa (mutta se ei silti tarkoita sitä että haluaisin erakoitua), onneksi kaikki ei ole samanlaisia.

Olen introvertti ja samaa mieltä. Minä pidän useimmiten extroverteistä. Sitä vaan mietin, että mikä on se introverttien vahvuus? Vai onko sitä?

Vierailija
7/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut monia hyviä ekstrovertteja kavereita. En minä pääsääntöisesti inhoa ekstrovertteja, mutta kaikkien kanssa ei tietenkään ole samalla aaltopituudella. Joistakin super energisistä tulee hirmu hengästynyt olo (poikkeustapauksia). Jotkut taas elävät niin oman napansa ja muottinsa mukaan, että kohtelevat muita "viallisina ihmisinä". Ei sellaista oikein voi hyvällä katsoa. Ymmärryksen ja kehittymisen pitäisi kulkea molempiin suuntiin. Tiedän itsekin heikkouteni ja vahvuuteni, sekä ekstroverttien heikkoudet ja vahvuudet. Paikkaa en haluaisi vaihtaa.

Vierailija
8/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-ilmiö. Tai joku tyyppi täällä. Miksi ihmeessä inhoaisin ihmistä synnynnäisen temperamenttipiirteen vuoksi. Ei se ihmisestä vielä juuri mitään kerro. Itse olen siis introvertti.

Vierailija
9/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin AV-ilmiö, samoin kuin se harha, että introvertti on yhtä kuin epäsosiaalinen tai sosiaalisissa tilanteissa kömpelö henkilö.

Vierailija
10/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmastikin vain AV-ilmiö.

Vierailija
11/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti ja samaa mieltä. Minä pidän useimmiten extroverteistä. Sitä vaan mietin, että mikä on se introverttien vahvuus? Vai onko sitä?

Kyky kuunnella, kyky havainnoida, kyky keskittyä, kyky itsetutkiskella, kyky "olla vaan"... Onhan näitä. Ehkä pidät vahvuuksiasi liian itsestäänselvyyksinä. Kaikki eivät pysty ajattelemaan / toimimaan niin kuin sinä. Joku jopa haluaisi toimia kuin sinä. Ainakin joskus.

Vierailija
12/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään introverteistä. Ja monet heistä ovat oikeanlaisessa tilanteessa hyvinkin puheliaita. Stereotypia että olisivat sosiaalisesti ”lahjattomampia” ei mielestäni pidä lainkaan paikkaansa. Ennemmin päin vastoin.

Itse olen ekstrovertti ja välillä ärsyttää kun puhelen mitä sylki suuhun tuo.

Vierailija
13/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ekstrovertteja sydämeni pohjasta, koska he ovat pinnallisia, epäluotettavia, puhuvat liikaa, eivät ymmärrä hienovaraisia vihjeitä, eivätkä ylipäätään ikinä jätä meitä introverttejä rauhaan!

Itse asiassa mielestäni on ihme, että heidän riippuvuutta sosiaalisesta kanssakäymisestä ei luokitella mielenterveysongelmaksi, koska siinä ei ole mitään tervettä ettei kestä yksinoloa.

Vierailija
14/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan.

Jotkut tosi ekstrot tuppaa väsyttämään, mutta sitten vain ottaa etäisyyttä.

Ne piirteet joita en siedä lainkaan, on ihan muita kuin intro>
esim. ilkeys, julmuus, epärehellisyys, juonittelu.

Vierailija
15/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, jota luullaan yleensä ekstrovertiksi. Olen siis puhelias seurassa ja kiinostunut ihmisten elämästä, eli keskustelen heidän kanssaan mielellään, kunhan se seurustelu on lyhytaikaista, esim. tunnista kolmeen tuntiin ja mielellään harvoin - kerran pari kuukaudessa. 

Viihdyn hyvin yksinkin, mutta iloitsen toki perheestäni enkä edes haluaisi asua yksin. En  koskaan mene mihinkään konsertteihin tai messuille, sillä en pidä paikoista, jossa on paljon ihmisiä ja hälinää. 

En tietenkään inhoa ekstroverttejä, mutta väsyn heidän seurassaan enemmän kuin rauhallisten introverttien. Puolisoni on onneksi introvertti. :)

Tuntemani ekstrovertit ovat mukavia ihmisiä, joille tapahtuu paljon - enimmäkseen ihan hauskoja juttuja. He eivät ole niin syvällisiä kuin introvertit  ystäväni. Ekstrovertit ystäväni eivät enää pyydä minua mukaan mihinkään, esim. bilettämään, sillä en koskaan lähde. He ovat tervetulleita meille ja minä käyn välillä heidän kotonaan.

Onneksi on monenlaisia ihmisiä - kaikille on oma paikkansa. :)

Vierailija
16/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyky kuunnella, kyky havainnoida, kyky keskittyä, kyky itsetutkiskella, kyky "olla vaan"... Onhan näitä. Ehkä pidät vahvuuksiasi liian itsestäänselvyyksinä. Kaikki eivät pysty ajattelemaan / toimimaan niin kuin sinä. Joku jopa haluaisi toimia kuin sinä. Ainakin joskus.

Nyt kun muistutit, niin noitahan ne on. Hyödyllisiä ominaisuuksia.

Vierailija
17/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen morttivertti.Tää on av,täällä kaikki inhoo toisiaan: ))

Vierailija
18/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ei ole niin ääripäitä suuntaan tai toiseen, kuin mitä palsta antaa ymmärtää. Täällä tosiaan ekstroverttien ja introverttien vastakkainasettelu korostuu. Oikeasti ihmiset ovat siltä väliltä ja on helpompi tulla toimeen.

Ei, vaan me introvertit joudumme teeskentelemään ystävällistä ja sosiaalista vaikka olisimme kuinka väsyneitä, koska muuten olisimme ekstroverttien mielestä ilkeitä ihmisvihaajia. Netissä anonyyminä saa sanoa asian todellisen laidan.

Ekstrovertit, jättäkää meidät rauhaan!

Vierailija
19/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti kirjoitti:

Olen introvertti, jota luullaan yleensä ekstrovertiksi. Olen siis puhelias seurassa ja kiinostunut ihmisten elämästä, eli keskustelen heidän kanssaan mielellään, kunhan se seurustelu on lyhytaikaista, esim. tunnista kolmeen tuntiin ja mielellään harvoin - kerran pari kuukaudessa. 

Viihdyn hyvin yksinkin, mutta iloitsen toki perheestäni enkä edes haluaisi asua yksin. En  koskaan mene mihinkään konsertteihin tai messuille, sillä en pidä paikoista, jossa on paljon ihmisiä ja hälinää. 

En tietenkään inhoa ekstroverttejä, mutta väsyn heidän seurassaan enemmän kuin rauhallisten introverttien. Puolisoni on onneksi introvertti. :)

Tuntemani ekstrovertit ovat mukavia ihmisiä, joille tapahtuu paljon - enimmäkseen ihan hauskoja juttuja. He eivät ole niin syvällisiä kuin introvertit  ystäväni. Ekstrovertit ystäväni eivät enää pyydä minua mukaan mihinkään, esim. bilettämään, sillä en koskaan lähde. He ovat tervetulleita meille ja minä käyn välillä heidän kotonaan.

Onneksi on monenlaisia ihmisiä - kaikille on oma paikkansa. :)

Meitä on monenlaisia. Itse taas introverttina en ole kovinkaan usein puhelias lähes koskaan. Silti kaipaan seuraa muutaman kerran kuukaudessa muutamia tunteja kerrallaan. Viihdyn konserteissa ja messuilla, kunhan niitä on melko harvoin ja pääsen sitten taas omaan rauhaani. Bilettäminenkin on välillä mukavaa mielestäni.

Vierailija
20/25 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse introvertti, jolla on monia hyviä ekstroverttiystäviä. Myös mieheni on selvästi ekstrovertimpi kuin minä. Tykkään monen muun asian ohella heidän energisyydestään ja siitä, että he toimivat eräänlaisena puskurina minun ja maailman välillä. Olen kyllä itsekin ihan puhelias ja pidän kovasti itselleni tutuista ihmisistä ja kahdenkeskisistä keskusteluista. Silti jätän smalltalkin mielelläni muille ja olen onnellinen, kun mieheni hoitaa yhteisiä asioita, jotka vaativat puhelinsoittoja. Se, mikä ärsyttää, ovat ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että tarvitsen omaa aikaa voidakseni hyvin ja ladatakseni akkuja. Minusta ei esimerkiksi ole aina mitenkään ihanaa olla koko ajan yhdessä porukalla, vaikka olisikin ihan mukavaa (esim. mökillä tai työmatkoilla). Ja tietty kaikenlaiset kiljuvat ja riekkuvat tyypit rasittaa, mutta siinä ei yleensä ole kyse ekstroverttiydestä vaan huomiohakuisuudesta tai muusta osattomaksi jäämisen kokemuksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi