Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silja Symphony - buffet

??
20.01.2018 |

Hei, olemme nyt keväällä suuntaamassa yli kymmenen vuoden tauon jälkeen risteilylle ja yritämme päättää tehdäkö pöytävarausta buffetiin vai italialaiseen Tavaleta-ravintolaan. Toiseen suuntaan syömme tok näk El Capitanissa. Onko kenelläkään viimeaikaisia kokemuksia?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffet on parasta risteilyssä! Olen lakto-ovo-vege ja minunkin ruokavaliolleni löytyy paljon vaihtoehtoja. Lämpimistä tietysti vähemmän, mutta kasvis/salaattitarjonta on hyvää ja monipuolista.

Vierailija
102/114 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin ehkä 5v sitten, että onko buffetissa mätiä? "Joo on sitä mustaa kaviaaria". No kaikki tietää että se on höpöjuttuja, mutta eipä siitä viitsinyt 22v tyttöstä tilille laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin liputtaisin Buffan puolesta. Kuuluu jotenkin olennaisena osana laivamatkaan silloin, kun laivalla matkustaa. Eli harvoin meidän kohdalla. Mutta AINA buffa. Lisäksi tuo menu näytti tosi herkulliselta.

Vierailija
104/114 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei voita buffettia. Oksenna siitä penkiltä suoraan lattialle. Ja kuse siihen mukiin, tyhjentäen se välillä kokolattiamatolle. Tämän todistaena, tervetuloa.

Vierailija
105/114 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin laivalla muutaman kerran vuodessa kun lapset oli pieniä. Nyt lapset (12 ja 14v) ei viihdy enää laivalla, koska siellä ei ole oikeastaan mitään esiteineille.

Meillä meni hommat niin että aikuiset halusi Siljalle shoppailemaan. Lasten mielestä Vikingin buffetti oli parempi kuin Siljan.

Meidän shoppailut Siljalla loppui tähän viimeiseen remonttiin ja niro-virukseen.

Vierailija
106/114 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän maaseudulta tulevia lapsiperheitä.

Äiti viihdyttää lapsia kun isä ostaa nuuskaa ja vetää pikku-jaloviinan. Sitten vuoro vaihtuu.

Illalla käymään buffassa ja tavataan muumit.

Brasilialainen akrobaattiryhmä viihdyttää keskikäytävällä ja myöhemnin käytävillä laivan lukioikäisiä teinityttöjä.

Meidän tytön (15v) kanssa ne jutteli pitkään, hauskaa oli ja herrat pyysivät hyttiin. Tyttö ei lähtenyt mutta jotkut muut menivät :)

Oikestiko hymyilet sillä, että miehenköriläät pyytävät nuoria tyttöjä seksiin kanssansa? Oksettavaa!

Vierailija
107/114 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostelijat täällä saavat päteä.

Samaa kaurapuuroa ja paistettuja perunoita syötte kotona kuin muutkin.

Ja kyllä heille se buffet ihan hyvin kelpaa laivalla, vaikka täällä muuta sanovat.

Itse olen menossa kaverien kanssa laivalle ja buffetruokailu varattu.

Saa valita mitä ottaa ja istua rauhassa, ei haittaa rahvaanomaisuus niin yhtään.

Vierailija
108/114 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärskintää ja aivastelua buffet-pöydän äärellä.

109/114 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärskintää ja aivastelua buffet-pöydän äärellä.

Meinaatko ettei kukaan pärski ja aivastele À la cartessa ja koske niillä räkäisillä käsillään eri pintoja? Tai että À la cartessa virukset eivät leviä aivastuksen mukana..

En ole kyllä itse törmännyt buffassa ikinä siihen, että joku aivastelisi ruokalinjastolla ruokiin päin.

Vierailija
110/114 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain saman paikan aamiasbuffetissa, mutta sen kokemuksen perusteella suosittelen muita paikkoja mieluummin, jos haluaa mukavan ruokailukokemuksen.

En mielestäni ole mikään hienohelma, buffet-pöytä kelpaa mainiosti ruuan tarjoilutapana ja kotona syödään usein kaurapuuroa. Mutta Tallink Siljan aamiaisbuffet vetää mielestäni aika riman alta.

Lähes kaikki ruoka on suoraan purkista. Vaaleankeltaista vellovaa munamassaa ei ole maustettu mitenkään, murot ja hillot halvinta laatua. Juusto on kumisia vaaleankeltaisia valmissiivuja, höysteeksi mautonta vetistä tomaattia.

Luulisi, että olisi aika helppoa isoissakin volyymeissa tilata vaikka jotain hyviä sämpylöitä ja mielenkiintoisia kasvisöjypohjaisia levitteitä. Hedelmä- tai vihannessmoothietkin olisivat tätä päivää.

Paikkana buffet muistuttaa koulun ruokalaa, paitsi että siellä ei ole opettajaa pitämässä ruokailijoita kurssia. Porukka istuu kylki kyljessä. Puoliksi syödyt muna-puuro-vellit lojuvat pöydillä. Ja todellakin, lapset ja käytöstavattomat aikuiset aivastelevat ja yskivät ruokia ja muita asiakkaita päin. Useimpien tarjoilupöytien päällä ei ole pleksikupua estämässä roiskeita.

Eihän se aamainen nyt laivaruuaksi kallis ole, mutta tuollaiseenkin normilounaan ylittävään hintaan odottaisi saavansa pöytään jotain sellaistakin, jolla ei olisi suoraan negatiivinen ravintoarvo...

Vierailija
111/114 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene buffaan. Lähes kaikki ruoka on halpaa puolivalmistepaskaa. Joo, olen laivalla töissä, siksi tiedän.

Vierailija
112/114 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennä Tukholmaan ja syö siellä. Nautit enemmän.

Eikä tartte katsella laivan homoja ja yh-äitejä.

Vierailija
113/114 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja Linen (Serande / Symphony) buffet on ihan ok, kuuluu mielestäni risteilykulttuuriin. Luonnehdin itseäni "ruokahienostelijaksi" (täältä AV:lta poimittu termi) ja rakastan hyviä ravintoloita, kuten Olo, Muru, Spis, Kaskis tai Grön. Laivalla syön aina meno- tai paluumatkalla buffetissa enkä ole koskaan pettynyt. Mitään erikoista ei kannata odottaa, mutta hinta-laatusuhde on mainio. Alkupaloissa on oikeasti hyvä valikoima, samoin jälkiruoissa ja juustoissakin kohtalaisen mainio. 

Vierailija
114/114 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa päihtyä ja syödä, on buffa oivallinen valinta. Muiden baarien hinnat ei todellakaan enää ole halvat ja tax freekin kallistunut reippaasti.

On. Kolmekin lasia viiniä on jo maksanut itsensä takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän