Silja Symphony - buffet
Hei, olemme nyt keväällä suuntaamassa yli kymmenen vuoden tauon jälkeen risteilylle ja yritämme päättää tehdäkö pöytävarausta buffetiin vai italialaiseen Tavaleta-ravintolaan. Toiseen suuntaan syömme tok näk El Capitanissa. Onko kenelläkään viimeaikaisia kokemuksia?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siljan buffat ovat nykyään teollista einestä, valitettavasti. Tällä hetkellä paras (ja oikeasti todella hyvä) buffa on Viking Gracella.
Ei ole. Se on kaikkein huonoin. Jonot ei toimi vaan kerää ruuhkaa. Gracella on kaikki ravintolat huonoja. Se keräilypiste. Kallis ja haet itse ruokasi kun pärisee.
Jos pitää edes mainita sanat "ruuhka" ja "syöminen" samassa asiayhteydessä, niin tosi pahasti vikaan mennään. Jos 30e buffan sijaan ala carte sitten vaikka maksaa 60e, niin mitä sitten? Joka ikinen viikonloppuko sä käyt siellä, että pitää ns. kuukausibudjettiin laskea? Ja monihan "teikäläisistä" laskee sen, että kun siellä voi vetää kännin. No anna mä kerron sulle: koskenkorva-pullo ihan maissakin ja suomen verotuksella maksaa sen 13e. Eli kaiken sen vääntymisen, vaivan ja rahanmenon sijaan voit vaikka käydä Helsingin kontulassa. Syö Hesen ateria ja osta kossupullo. Tinaa se kossupullo naamariin ja mene lähiökuppilaan. Juot siellä ne kaks kolme kaljaa päälle puhuessasi pöhköjä toisten samanlaisten kanssa. Että hyvää iltaa ja halvemmaksi se sulle oikeasti tulee.
Kukas nousukas se siellä keuhkoaa? Teikäläinen kuulostaa siltä, että kossuillalliset on menneisyydestä liiankin tuttuja ja kulissin nosto raskasta. Jos joku haluaa syödä hyvää ruokaa edullisemmin, onko se sulta pois?
No juur sepä se! Että kun kaupallinen toimija luo illusinaation paremmin syömisestä ja verovapauden hyödyntämisestä. Siis sulle syötetään pakastelohta, pakastekatkarapuja ja merilevästä tehtyä "mätiä". Tästä kurasta kehdataan vaatia se joku 30e, mitä lienee maksaakaan. Se ei tee musta nousukasta, jos sen kerran kun ylipääsä laivalla käyn, niin mulla on fyrkkaa pistää toiset 30e siihen hyvin syömiseen. Koska alkoholi ei voi olla vähävaraiselle se juttu. Kuten jo sanoin, niin kossupullon saa 13 eurolla. Jos tarkoitus on vain vetää känni, niin se on yksinkertaisesti helpompaa tehdä maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siljan buffat ovat nykyään teollista einestä, valitettavasti. Tällä hetkellä paras (ja oikeasti todella hyvä) buffa on Viking Gracella.
Ei ole. Se on kaikkein huonoin. Jonot ei toimi vaan kerää ruuhkaa. Gracella on kaikki ravintolat huonoja. Se keräilypiste. Kallis ja haet itse ruokasi kun pärisee.
Jos pitää edes mainita sanat "ruuhka" ja "syöminen" samassa asiayhteydessä, niin tosi pahasti vikaan mennään. Jos 30e buffan sijaan ala carte sitten vaikka maksaa 60e, niin mitä sitten? Joka ikinen viikonloppuko sä käyt siellä, että pitää ns. kuukausibudjettiin laskea? Ja monihan "teikäläisistä" laskee sen, että kun siellä voi vetää kännin. No anna mä kerron sulle: koskenkorva-pullo ihan maissakin ja suomen verotuksella maksaa sen 13e. Eli kaiken sen vääntymisen, vaivan ja rahanmenon sijaan voit vaikka käydä Helsingin kontulassa. Syö Hesen ateria ja osta kossupullo. Tinaa se kossupullo naamariin ja mene lähiökuppilaan. Juot siellä ne kaks kolme kaljaa päälle puhuessasi pöhköjä toisten samanlaisten kanssa. Että hyvää iltaa ja halvemmaksi se sulle oikeasti tulee.
Etkö lukenut edellistä. Siinä juuri moitittiin buffettia. Miksi siihen moinen vastaus? Hassu
Ja vielä ykso asia nuffasta. Sinne kannattaa mennä noin 30 minuuttia myöhässä. Silloin ei missään vaiheessa ole ruuhkassa ja diilti ehtii syödä rauhassa
Tallinkille on kyllä "pesiytyneet" nämä kiinalaiset turistit. Niitä pyörii joka puolella, ei ole mitään käsitystä jonottamisesta tai muistakaan käytöstavoista. Buffassa koukkivat kyynärpäätaktiikalla sieltä täältä jonon väliin, välillä näitä pieniä ihmisiä hyörii molemmissa kainaloissa, pyörittelevät sitä safkaa, huutelevat toisilleen, ruokaa sitä on pitkin pöytiä ja lattioita.
Viimeksi sain Siljalta noroviruksen eikä se voinut tulla muuta kuin ruokailusta. Vaikka kuinka itse käsiä peset, nämä tahmakäpälät käy kiinni kaikissa ottimissa, tuskin paljon käsiään pesevät.
Taxfreessä kaatoivat kolikkopurkkinsa linjastolle, raha ei ollut euroja eikä kruunujakaan, siitä kassan olisi pitänyt jotain laskea. Ei mennyt perille että ko raha ei kelpaa. Niitä oli joka puolella ja kun ne kulkeen kymmenen ihmisen laumassa vähintään ja sitä huutoa... Japanilaiset on sentään tottuneita turisteja.
Kiitti mutta enää noille en mene ihan hetkeen, kun dementia iskee enkä muista enää. Vaikka sitten nopealla Viikkarilla Tallinnaan ja sinne yöksi tai lentäen Tukholmaan.
Vierailija kirjoitti:
Tallinkille on kyllä "pesiytyneet" nämä kiinalaiset turistit. Niitä pyörii joka puolella, ei ole mitään käsitystä jonottamisesta tai muistakaan käytöstavoista. Buffassa koukkivat kyynärpäätaktiikalla sieltä täältä jonon väliin, välillä näitä pieniä ihmisiä hyörii molemmissa kainaloissa, pyörittelevät sitä safkaa, huutelevat toisilleen, ruokaa sitä on pitkin pöytiä ja lattioita.
Viimeksi sain Siljalta noroviruksen eikä se voinut tulla muuta kuin ruokailusta. Vaikka kuinka itse käsiä peset, nämä tahmakäpälät käy kiinni kaikissa ottimissa, tuskin paljon käsiään pesevät.
Taxfreessä kaatoivat kolikkopurkkinsa linjastolle, raha ei ollut euroja eikä kruunujakaan, siitä kassan olisi pitänyt jotain laskea. Ei mennyt perille että ko raha ei kelpaa. Niitä oli joka puolella ja kun ne kulkeen kymmenen ihmisen laumassa vähintään ja sitä huutoa... Japanilaiset on sentään tottuneita turisteja.
Kiitti mutta enää noille en mene ihan hetkeen, kun dementia iskee enkä muista enää. Vaikka sitten nopealla Viikkarilla Tallinnaan ja sinne yöksi tai lentäen Tukholmaan.
Pakko myöntää että kiinalaiset massaturistit ovat todella rasittavia. Niillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja sellaisia minäminäihmisiä.
Happy Lobster on hyvä ravintola, suosin sitä Buffa sijaan. Tavolatadta yksi huono kokemus. Buffa tuntuu kämäiseltä työmaaruokalalta kun nykyään ei edes pöytäliinoja ole, tupla in ok syömisessä ei ole mitään tunnelmaa siinä ruuhkassa ja pakkasissa pöydissä.
Vierailija kirjoitti:
Happy Lobster on hyvä ravintola, suosin sitä Buffa sijaan. Tavolatadta yksi huono kokemus. Buffa tuntuu kämäiseltä työmaaruokalalta kun nykyään ei edes pöytäliinoja ole, tupla in ok syömisessä ei ole mitään tunnelmaa siinä ruuhkassa ja pakkasissa pöydissä.
Oi tätä ennustavaa tekstin syöttöä.
En syö koskaan minkään valtakunnan buffetissa, jos suinkin voin sen välttää. Ihmiset pärskivät ja yskivät, jos eivät suojaamatta suoraan pöydän ääressä, niin sitten käsiinsä ja samoilla käsillä tarttuvat ottimiin. Lopetin varmaan 10 v. sitten buffetista syömisen, kun edellä oleva nainen otti kulhossa olleen lusikan, maistoi sillä ja laittoi takaisin kulhoon. Ruokahalu meni tyystin.
En tiedä paljonko kaikkien buffettien (myös lounaspaikkojen) välttämisellä on merkitystä, mutta en ole oikeastaan koskaan kipeä.
Tavolatan lista on ok mutta ympäristö (miltä ravintolassa näyttää) niin mitäänsanomaton että jätän väliin. Muovituolit...yyyyyyyyyyyh....
Jätän Tavolatan ihan sen sijainnin ja näön vuoksi aina väliin ja suunnistaa Happy Lobsteriin tai El Capitainiin.
Vierailija kirjoitti:
En syö koskaan minkään valtakunnan buffetissa, jos suinkin voin sen välttää. Ihmiset pärskivät ja yskivät, jos eivät suojaamatta suoraan pöydän ääressä, niin sitten käsiinsä ja samoilla käsillä tarttuvat ottimiin. Lopetin varmaan 10 v. sitten buffetista syömisen, kun edellä oleva nainen otti kulhossa olleen lusikan, maistoi sillä ja laittoi takaisin kulhoon. Ruokahalu meni tyystin.
En tiedä paljonko kaikkien buffettien (myös lounaspaikkojen) välttämisellä on merkitystä, mutta en ole oikeastaan koskaan kipeä.
Samoin. Englannissa pizza Hutissa joku pukumies laittoi sormensa salaatinkastikepönttöön ja maistoi. Siihen aikaan olivat vielä isoissa laareissa. Siis millainen idiootti tekee tuollaista? Toisessa kaupungissa iso lauma äitejä kakaroineen tonkivat pizzoja käsin ja tunkivat kurkkua sormin lautasilleen. En täällä tuollaista ole nähnyt mutta hyvin opetti ettei buffetissa kannata syödä ellei halua jotain noroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sinne jonoon on tunkea? Itse odotan aina n. 15 min kattauksen alkamisen jälkeen buffaan menemistä. Silloin nopeimmat ovat jo jälkkäripöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas nousukas se siellä keuhkoaa? Teikäläinen kuulostaa siltä, että kossuillalliset on menneisyydestä liiankin tuttuja ja kulissin nosto raskasta. Jos joku haluaa syödä hyvää ruokaa edullisemmin, onko se sulta pois?
No juur sepä se! Että kun kaupallinen toimija luo illusinaation paremmin syömisestä ja verovapauden hyödyntämisestä. Siis sulle syötetään pakastelohta, pakastekatkarapuja ja merilevästä tehtyä "mätiä". Tästä kurasta kehdataan vaatia se joku 30e, mitä lienee maksaakaan. Se ei tee musta nousukasta, jos sen kerran kun ylipääsä laivalla käyn, niin mulla on fyrkkaa pistää toiset 30e siihen hyvin syömiseen. Koska alkoholi ei voi olla vähävaraiselle se juttu. Kuten jo sanoin, niin kossupullon saa 13 eurolla. Jos tarkoitus on vain vetää känni, niin se on yksinkertaisesti helpompaa tehdä maissa.
No kiitti kun kerroit kossupullon hinnan, en olisi tuota muuten tiennytkään, ei kuulu menyyhyn. Anna ihmisten risteillä ja syödä missä haluavat. Tyylisi on agressiivinen ja loukkaava.
Terv. Eri
Mä olen tykännyt Siljan buffasta. Syön siellä tosin vain alkuruokia, jotka ovat mun makuuni hyviä ja täyttäviä. Ne lämpimät pääruuat voisi päivittää tälle vuosituhannelle. Sitä paahtopaistia ja possupaistia on ollut ammoisista ajoista lähtien.
Tavolatassa otin joskus kolmen ruokalajin menuun ja tulin täyteen jo pasta-annoksesta, jonka tilasin alkuruuaksi. Annoskoot olivat ainakin tuolloin isoja. Jälkkärinä oli Tavolatan jälkiruokabuffet, jossa oli täsmälleen samat jälkiruuat kuin buffassa, mutta suppeampi valikoima.
Mulle kelpaa kumpikin noista ravintoloista. Aasialaiset ja venäläiset ohittelijat jyrään röyhkeästi ja otan paikkani jonosta. Oppivat muuten nopeasti tavoille, kun en salli heiltä sitä ohittelua.
Vierailija kirjoitti:
On tainnut dementia jo iskeä ja värittää noita sun voimakkaita fantasioitasi.
mutta buffessa saa juoda kaljoo ja viiiniä niin palajon kuin ehtii parissa tunnissa eli kyllä siinä litra viiniä männööö napandeeriin ja pienessä hiprakassa sitten laevalle kävelemmään ja lissää kaljoo hyttiin kaapasta ja sitten aamulla herrää niin tohkeissaan että oollaaan ruohtissa
Buffet on ihan laadukas, sieltä saa koottua hyviä annoksia, jos vain haluaa.
Tavolatan ruoka on erinomaista, mutta palvelu ei. Jostain syystä väsyneen näköinen, vahvasti ruotsinkielinen tarjoilija töni minua joka kerta ohi kulkiessaan, eikä koskaan pyytänyt anteeksi. Näin siis tapahtui kun istuin pöydässä paikallani. Samaa sanoi vieressäni istunut nainen.
Kasvisruokavaihtoehtoa pyytäneelle hän oli erityisen töykeä.
Noissa "hienommissa" ravintoloissa olen kokeillut syömistä ja pettynyt aina nimenomaan palvelun tasoon, ruoka on ollut hyvää.
Menen mieluummin rennompaan buffaan. Ei siellä ole enää niin junttia kuin oli joskus menneinä vuosikymmeninä.
Vierailija kirjoitti:
Buffa täynnä aasialaisia. EN suosittele 😥
Ei niitä tähän aikaan vuodesta ole.
Jätän väliin ja syön Tallinnassa
Vierailija kirjoitti:
Niinno, silloin kun Symphonylla oli noroepidemia pari vuotta sitten, Noora oli isoimmat määrät miesten vessojen ovenkahvoissa. Ruuasta ei löytynyt mitään vikaa näytteistä. Jännä juttu :)