Onko kauppa nykäissyt sinultakin suuremman rahasumman kuin kuului? Jättänyt alennukset laittamatta tmv.? Saitko takaisin?
Ärsyttää! Juuri tulin Cittarista ja ostin yhden ison tarjouskinkun. Ihmettelin kassalla hieman laskun suuruutta, mutta koska minulla oli pakasteita, kiiruhdin kotiin. Kotona sitten huomasin kassan veloittaneen KAKSI kertaa sen kinkun. Vaikuttaa aika oudolta virheeltä, etenkään kun ei mikään pieni tuote ollut kyseessä? Noinko kovasti yritetään päästä eroon lopuista kuinkuista, että lyödään niitä kassaan enemmän kuin on oikeasti ostettu?
En painanut mieleen kassan ulkonäköä. Onpa kivaa mennä huomenna sönköttämään asiaa Cittariin, että ei, ostin vaan yhden kinkun, vaikka kuitissa lukee muuta. :)) Saakelin saakeli! Ei ollut mikään halpa virhe! Onkohan miten todennäköistä saada joko raha takaisin TAI sitten edes se toinen kinkku?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös havainto että näin käy poikkeuksellisen usein juuri K-kaupoissa. En nyt mitään ala foliohattuilemaan mutta ei sitä voi olla huomaamatta, jos joku kuitti/hintakämmi on käynyt viimeisen 3v aikana n. 15 kertaa K-kaupassa kun taas S-kaupassa kerran.
Itse olen käynyt Prismassa viime vuonna vain kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla oli hinnoissa häikkää.
Naurattaa tää kauppiaan yms syyttely.
Kassahenkilöillä valitettavasti joskus tulee tuplalyöntejä järjestelmään, mikä on valitettavaa mutta korjattavissa.
Mieheltäni leikattiin väärä polvi yksityisellä, sitäpä virhettä ei niin vain korjattu.
Haluan vain sanoa, että olit kassamyyjä tai lääkäri, virheitä sattuu kaikille. Ollaan vaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selaan kuitin läpi ennen kuin poistun kaupasta. On noita tuplalyöntejä ollut, joskus joku ale puuttuu, infossa korjaavat. En yleensä ole pahimpaan ruuhka-aikaan kaupassa, joten infoon ei ole jonoja.
Huvittavin oli hyllyn reunassa jouusuklaita 2kpl yhteishintaan. Oli laskutettu 2 erillistä. Kävin ulisemassa infossa, soitti osastolle ja sanoi että hyllyn reunaan oli jäänyt vanhaksi mennyt tarjouslappu, hyvitti kyllä erotuksen. Viikkoa myöhemmin se sama "vanhentunut" lappu roikkui hyllyn reunassa edelleen :D
Ravattulan CM on oikein kunnostautunut vääriin kassalyönteihin nyt remontin jälkeen.... kauppiaalla rahat vähissä? Harmi, että lapsen harrastus on sillä suunnalla, mutta en enää tee odotellessa siellä viikon ruokaostoksia juurikin tästä syystä. Muissa Turun cittareissa mulla ei ole ollut ongelmia.
Kiitti vinkistä :) Mulla Skanssi lähin, jossa käyn, vaikka virheitä, virheitä...mutta siellä on tosi ystävällinen henkilökunta, mikä vähän "pelastaa"...
Skanssissa en juuri käy, on niin hankalan matkan takana. Mutta Kupittaalta ja Länsikeskuksesta en muista yhtäkään virhettä ja mä oon sentään käyttänyt näitä cittareita lähemmäs 30 vuotta.
En muista olleen ongelmia alennustuotteiden kanssa, mutta useammankin kerran ollut tuplatuote kuitissa, ja joskus väärä hinta. Usein kassat onneksi huomaavat itsekin, että tuli kahteen kertaan ja tekevät automaattisesti poiston. Yleensä siinä kassalla ollessa en pysty sanomaan onko loppusumma oikea, vaan tarvitsee laskea rauhassa. Jos selvä heitto ollut, niin olen käynyt heti samaisella kassalla uudelleen, tai asiakaspalvelussa, jos sellainen paikka löytyy kaupasta. Joskus jäänyt reklamointi, kun huomannut katsoa vasta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihmettelen vaan että kuka ne hinnat koodaa kassoihin, kun sattuu niin usein näitä vielä nykyisin. Luulisi että kassasysteemit ovat kehityksen kärjessä.
Tästä lähtien en minäkään välitä kilometrin raivopäisestå jonosta vaan oikaistaan myös se euron alennusvirhe ja pienetkin hutilyönnit. Rupean katsomaan kuitit saman tien enkä enää ajattele että olkoon. Ajat kovenevat, Vastuu on kaupan.
Niinhän sitä luulisi että kassasysteemit olisi kehityksen kärjessä, mutta näin ei ole. Usein ovat kömpelöitä ja joustamattomia.
Mihinkään näistä mainitsemistanne ongelmista tuskin puututaan. Kassalle niistä on täysin turha valittaa, sillä vaikka kassa tekisi voltteja samalla kun kertoisi näistä ei häntä sen kummemmin huomioida. Sanotte että äänestätte jaloillanne, mutta kummasti se ilmainen ämpäri tai kahviakennus saa muistin pätkimään ja jalat suuntaa takaisin tuttuun pisteeseen. Ette te täällä valittamalla saa kun itsellenne pahan mielen.
On se ihmeellistä, että:
Asiakas vetää liiviinsä tavaraa maksamatta = Myymälävaras
Myymälän kassa veloittaa tuplana tai muuten väärin = Oho !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tapahtunut, monta krt. Härskein oli Cittarin alesta, -50%, miehen ostama tuote, monta kymmentä euroa. Pyysin saada nähdä miehen kuitin, kun aavistelin, ja mies sanoi heittäneensä roskiin sen. Onneksi roskista löysin, ja niinhän se meni. Infosta sitten hakemaan...
K-ryhmä kunnostautuu myös hyvin usein tällä saralla; broileri x2, "kun se niin herkästi ottaa tuplana", vttu! Ihan kiva, kun se tarjousbroileri, 4,45 euroa, maksaakin melkein kympin.
Punalappuiset tuotteet saa melkein itse käydä vetämässä kassalla, niin omituisen huonosti ne menee oikein.
Räjähdän, kun mietin tiettyjä kohderyhmiä, jotka eivät ymmärrä/jaksa/osaa seurata näitä. Silti valitetaan hävikistä, vaikka taatusti tulee ylimääräistä ja reilusti! Koskaan, ei siis ikinä, ole liian vähän peritty. Kassa on joskus antanut liikaa takaisin, mitä en todellakaan korjaa, koska olen senkin jo aiemmin "maksanut". Syytelkää sitten vaikka rosvoksi.
Niin syytänkin rosvoksi, jos et korjaa, kun huomaat kassan antaneen liikaa. Tai enemmän petosten tehtailijaksi. Häpeäisit. Lisäksi et nyt pyhässä vihassasi huomaa, että myönnät tuossa, että kyseessä ovat inhimilliset virheet, jos kassat tekisivät tuota tahallaan, niin tuskin he liikaa takaisin antaisivat. Olin itse aikoinani kassalla noin vuoden ja kyllä noita vahinkoja (tuplaluku viivakoodiin, alennuslapun missaaminen yms.) tulee väkisinkin, kun yksittäisiä tuotteita vetää läpi tuhansia vuorokaudessa. Toki reklamaatioon tulee vasta kohteliaasti ja virhe korjata, kun se huomataan mutta ei noita (yleensä) tahallaan tehdä. Fiksu asiakas tietysti tarkastaa aina kuitin tai vähintään seuraa, että kassa lyö alennukset yms. oikein.
Minä en häpeä mitään.
Usein, HYVIN USEIN, kassa vetää sitä tuotetta hampaat irvessä, ja lopuksi kuitenkin joutuu naputtelemaan koodin. Yleensä silloin on kuitissa tuplalyönti. Kassa voi tarkastaa kuitin vetojen välissä.
Ja saamani/varastamani rahat ovat 0,00001 promille siitä, mitä olen kaupalle lahjoittanut! Summat ehkä pari, kolme euroa. Lahjoitukseni, jos en siis tarkasta kuittia, aina euron tai pari vähintään. Maustepurkkeja onkin lyöty kahden sijasta useampi jne, eli pienistä puroista...Kun se kuitti aika usein kiireessä on jäänyt katsastamatta. Enää ei jää!
Ymmärrän inhimilliset virheet, mutta en sitä, että ne tapahtuvat 70% kauppakäynneistä. Tämä EI enää ole mitenkään inhimillistä!
Ja hauska sattuma, että olen itsekin ollut kassa/myyjä, eikä ole virheitä tullut, ja on todellakin kassat AINA täsmänneet! Jos nuo virhemäärät ja isot virhesummat ovat noin arkipäivää, on aivan oikein, että kassa makselee ne omasta pussistaan. Jos taas on tapahtunut hinnoittelu- tai joku muu kassasta riippumaton virhe, on tilanne tietenkin toinen. Tämä on oleellinen asia.
Ja niin paljon kassa juoruilevat ja huutelevat herjoja toisilleen esim. pienissä kaupoissa, (etten tosiaankaan ihmettele noita "inhimillisiä erehdyksiä" ) tyyliin "En päässyt opiskelemaan Tampereelle, miten sulla meni"? No en mäkään, täytyy tässä kassalla vielä pyöriä koko ensi vuosi" jne jne.
Ja tosiaan, kuten joku kirjoittikin, ei ole asiakkaan homma kyylätä kaupassa muiden tekemiä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tää kauppiaan yms syyttely.
Kassahenkilöillä valitettavasti joskus tulee tuplalyöntejä järjestelmään, mikä on valitettavaa mutta korjattavissa.
Mieheltäni leikattiin väärä polvi yksityisellä, sitäpä virhettä ei niin vain korjattu.
Haluan vain sanoa, että olit kassamyyjä tai lääkäri, virheitä sattuu kaikille. Ollaan vaan ihmisiä.
Amen!
Vierailija kirjoitti:
On se ihmeellistä, että:
Asiakas vetää liiviinsä tavaraa maksamatta = Myymälävaras
Myymälän kassa veloittaa tuplana tai muuten väärin = Oho !!
Ekaan kohtaan paremminkin että jos asiaks ei korjaa kun myyjä tekee virheen asiakkaan hyväksi -> asiakas on varas ja huijari.
Skanssin Citymarketissa 3/5 kerrasta kuitissa virheitä. Viimeisimmät; joulun jälkeen meikki yms lahjapaketit -30%, oho ei tullutkaan koneelta. Lasten sadevaatteet -20%, hups ei tullutkaan koneelta. Ne hyllyjen reunoihin "unohtuneet" tarjouslaput saa tarkistaa tosi tarkkaan. Se tarjous useimmiten loppui eilen ja se toki on muistettu laittaa koneelle, mutta taas, hupsista se lappu unohtui sinne hyllyn reunaan.
Itsepalvelukassoilla sitten asiakkaat itse tekevät itselleen tuplaveloituksia :D siinä ei niin hikeennytä, mutta auta armias kun kassaneito tekee virheen 😂
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin joskus kaupasta elintarvikkeita kassikaupalla. Maksoin ostokset ja kassan jälkeen katsoin kuittia. Vaikka kassatyöntekijä höyläsi plussakorttia niin jostain syystä kone ei ollut rekisteröinyt sitä ja menetin myös alennuksen useasta tuotteesta. Mitäpä siinä voi tehdä? Antaa monta kassillista tuotteita kassalle ja sanoa, että korjaa kaikkien tuotteiden hinnat ja plussapisteet kohdilleen samaan aikaan kun jonot olivat kassoilla pitkät. Omaksi tappioksi se sitten päätyi.
Ei olisi tarvinnut 😂 Kuitin pystyy korjaamaan jälkeenpäin, eli avata jo päätetty kuitti uudelleen ja sitten höylätä se kortti, että saat ne kallisarvoiset poonuksesi ja maailma pelastuu 😊
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassoilla sitten asiakkaat itse tekevät itselleen tuplaveloituksia :D siinä ei niin hikeennytä, mutta auta armias kun kassaneito tekee virheen 😂
Ammatikseen kassana töitä tekevä yleensä saa työstään palkkaa. Homman sisältyy täten myös huolellisuus, kun asiakaspalvelussa kerran ollaan ja asiakkaan rahoja käsitellään.
Cittarissa on aika usein kassalla ihan eri hinnat kuin hyllyssä. Varsinkin nuo plussa-tarjoukset, vaikka kortinlukija sanoo että plussakortti tunnistettu tmv. niin hinta on ihan sama kun ilman korttiakin vaikka olisi nimenomaan mainostettu että "plussa-tarjous". Selityksenä on sitten että oho..
Monesti huomannut vasta kotona että, oho kun tuli maksettua taas vähän liikaa.
K- ja S-ryhmän kaupoissa näitä virheitä sattuu jatkuvasti ja melkein 100%:sti asiakkaan tappioksi. Ei koskaan toisin päin.
Sen sijaan LIDL:ssä hintavirheitä ei tule koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös havainto että näin käy poikkeuksellisen usein juuri K-kaupoissa. En nyt mitään ala foliohattuilemaan mutta ei sitä voi olla huomaamatta, jos joku kuitti/hintakämmi on käynyt viimeisen 3v aikana n. 15 kertaa K-kaupassa kun taas S-kaupassa kerran.
Mulla puolestaan on kokemusta tästä ongelmasta nimenomaan s-kaupoissa ja tokmannilta. Ainakin noi mun vakkarit k-kaupat toimii hyvin, enkä oo ikinä joutunut huomauttamaan vääristä hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa on just tuollaista. Kassalla saa itse tarkistaa kuitin ja lähes aina joku alennus on jäänyt saamatta. Sitten jono seisoo, ja kassamyyjä selittää "joo, toi ei ole näköjään mennyt vielä meidän järjestelmään vaikka se alennus on jo laitettu sinne" tai "joo, toi alennus pitäisi olla jo loppunut mutta voi olla että ne laput ovat vielä paikoillaan". En oikein käsitä miten se on vakava poliisiasia, jos asiakkaalla vaikka (vahingossa?) jää jotakin kärrystä nostamatta hihnalle, vaikka tumppujen alle ja maksamatta. Kauppa kuitenkin ryövää ja huijaa jatkuvasti ihmisiä ja tämä on heistä ihan ok.
Mikä ihmeen poliisiasia? Ehkä nyt vähän liioittelet 😂 En minä ainakaan ole ollut moksiskaan, jos joku on vahingossa vienyt tuotteen kassan ohitse ja sitten jälkeenpäin huomaa asian. Olenpa jopa itsekin asiakkaana joskus marssinut kassan ohi kädessä maksamattomia tavaroita. Eri asia sitten jos oikeasti yrittää varastaa, se on poliisiasia. Mutta virheitä sattuu jokaiselle.
Ja mitä tulee tuohon alkuperäiseen kysymykseen, eipä niitä tahallaan vääriä hintoja ole. Mutta jos jonkun tuotteen tarjoushinta on jäänyt menettämättä järjestelmään (sitä sattuu, jokainen meistä tietää ettei tietotekniikka ole 100% pomminvarmaa😂), huono sitä on huomata ennen kuin tulee se tilanne kun joku sen ostaa. Asia on tottakai korjattavissa aivan yksinkertaisesti. Samaten kun esimerkiksi se, että lyö kappalemääräksi 2 sijaan 22, korjattavissa - kirjoitus/näppäilyvirheet ovat varmasti yksi yleisimmistä virheistä mitä kaikille ihmisille sattuu, eihän muuten tarvitsisi tietokoneiden tai puhelinten näppäimistöihin kumitusnäppäintä 😉
Ja en tiedä onko itselleni käynyt niin, en seuraa hintoja hyllynreunassa, en kassalla tai ota kuittiakaan ikinä, poikkeuksellisena takuutuote.
Vierailija kirjoitti:
En muista olleen ongelmia alennustuotteiden kanssa, mutta useammankin kerran ollut tuplatuote kuitissa, ja joskus väärä hinta. Usein kassat onneksi huomaavat itsekin, että tuli kahteen kertaan ja tekevät automaattisesti poiston. Yleensä siinä kassalla ollessa en pysty sanomaan onko loppusumma oikea, vaan tarvitsee laskea rauhassa. Jos selvä heitto ollut, niin olen käynyt heti samaisella kassalla uudelleen, tai asiakaspalvelussa, jos sellainen paikka löytyy kaupasta. Joskus jäänyt reklamointi, kun huomannut katsoa vasta kotona.
Mulla on joskus käynyt S-marketissa niin, että myyjä on ottanut vahingossa tuplasti hinnan jostain tuotteesta, mutta joka kerta kuittia selatessani oon huomannut, että myyjä on itse huomannut mokansa ja korjannut sen kuittiin. Lukenut, että ”rivin korjaus ja miinus se toiseen kertaan tullut hinta).
Ja jos vasta kotona on huomannut tuon virheen kuittia selatessa, niin monesti oon ollu tyytyväinen, ettei oo tarvinnut enää erikseen kauppaan mennä selvittämään asiaa.
K-Supermarketissa ei oo koskaan näin ollu. Sinne pitää aina kipittää omin jaloin korjauttamaan väärä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatikseen kassana töitä tekevä yleensä saa työstään palkkaa. Homman sisältyy täten myös huolellisuus, kun asiakaspalvelussa kerran ollaan ja asiakkaan rahoja käsitellään.
Mutta ei se palkka mitenkään suojaa virheiltä. Melkein jokainen on varmasti tehnyt työssään jonkun virheen alasta riippumatta, oli se sitten huoltomiehellä vaikka yksi lamppu jäänyt vaihtamatta tai kirurgin leikkausvirhe, jossa potilas kuolee.
Kiitti vinkistä :) Mulla Skanssi lähin, jossa käyn, vaikka virheitä, virheitä...mutta siellä on tosi ystävällinen henkilökunta, mikä vähän "pelastaa"...