Onko kauppa nykäissyt sinultakin suuremman rahasumman kuin kuului? Jättänyt alennukset laittamatta tmv.? Saitko takaisin?
Ärsyttää! Juuri tulin Cittarista ja ostin yhden ison tarjouskinkun. Ihmettelin kassalla hieman laskun suuruutta, mutta koska minulla oli pakasteita, kiiruhdin kotiin. Kotona sitten huomasin kassan veloittaneen KAKSI kertaa sen kinkun. Vaikuttaa aika oudolta virheeltä, etenkään kun ei mikään pieni tuote ollut kyseessä? Noinko kovasti yritetään päästä eroon lopuista kuinkuista, että lyödään niitä kassaan enemmän kuin on oikeasti ostettu?
En painanut mieleen kassan ulkonäköä. Onpa kivaa mennä huomenna sönköttämään asiaa Cittariin, että ei, ostin vaan yhden kinkun, vaikka kuitissa lukee muuta. :)) Saakelin saakeli! Ei ollut mikään halpa virhe! Onkohan miten todennäköistä saada joko raha takaisin TAI sitten edes se toinen kinkku?
Kommentit (69)
mies35hkii kirjoitti:
eilen kävin K-marketissa, jossa mainostettiin Fazerin 200g suklaalevyjä 2kpl hintaan 3,8e.
Otin kaksi, maksoi muistaakseni 5,8e vaikka plussakorttiakin käytin.
Ilmeisesti tarjous koski vain perusmakua, eikä erikoisuuksia. Tätä ei tarjouslapussa lukenut.
tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus k ryhmän kaupoissa..
siinä tarjouslapussa lukee Fazerin maitosuklaalevy. Eli koskee vain sitä maitosuklaalevyä, ei makulevyjä.
Vierailija kirjoitti:
mies35hkii kirjoitti:
eilen kävin K-marketissa, jossa mainostettiin Fazerin 200g suklaalevyjä 2kpl hintaan 3,8e.
Ilmeisesti tarjous koski vain perusmakua, eikä erikoisuuksia. Tätä ei tarjouslapussa lukenut.
siinä tarjouslapussa lukee Fazerin maitosuklaalevy. Eli koskee vain sitä maitosuklaalevyä, ei makulevyjä.
Ja jos oikein tarkkoja ollaan siinä lukee Fazerin Sininen maitosuklaalevy. Jokainen suomalainen ymmärtää kyllä mitä sillä tarkoitetaan.
Mä ostin kerran K-kaupasta yhden roskapussirullan. Kotona huomasin, että sama rulla oli otettu kahteen kertaan. Niinpä raahauduin takaisin kauppaan, vaikka en olis jaksanut mutta sainpahan 1,50€ takaisin.
Kyllä tommonen pikkumokakin harmittaa. Arvelin, että tuossakin tapauksessa myyjä oli ottanut sen takia hinnan epähuomiossa kahteen kertaan kun siinä pussirullan ”sinetissä” oli se viivakoodi kahdessa eri kohdassa.
Kaksi tippiä:
1) Jätä aletuotteet hihnalle viimeisimmäksi, niin on helppo seurata, että ne lyödään oikein.
2) Seuraa hintojen lyönti kassaan loppuun asti, niin varmistat, että asiat menee oikein.
Jälkimmäisen moni (nainen) munaa sillä, että pitää mennä heti mättämään kamaa kasseihin, kun hintoja vasta/vielä lyödään kassaan. Teitkö itse juuri niin? Kinkkuköntti on niin huomattava ostos muiden ostoksien joukossa, joten sen tuplalyömisen luulisi olevan helppo havaita ja hoksata, jos päivystää kassan äärellä :)
Menin eilen miehen kanssa lähikauppaan, ,ostimme miehelle yövuoro evääksi 2 lihapiirakkaa irtomyynnistä sekä vessanpaperia, kassan jälkeen mies alkoi tutkia kuittia ja ihmetellä miten ostokset maksoivat niin paljon.
Kuitissa oli 12 lihapiirakkaa eikä 2!
On tapahtunut, monta krt. Härskein oli Cittarin alesta, -50%, miehen ostama tuote, monta kymmentä euroa. Pyysin saada nähdä miehen kuitin, kun aavistelin, ja mies sanoi heittäneensä roskiin sen. Onneksi roskista löysin, ja niinhän se meni. Infosta sitten hakemaan...
K-ryhmä kunnostautuu myös hyvin usein tällä saralla; broileri x2, "kun se niin herkästi ottaa tuplana", vttu! Ihan kiva, kun se tarjousbroileri, 4,45 euroa, maksaakin melkein kympin.
Punalappuiset tuotteet saa melkein itse käydä vetämässä kassalla, niin omituisen huonosti ne menee oikein.
Räjähdän, kun mietin tiettyjä kohderyhmiä, jotka eivät ymmärrä/jaksa/osaa seurata näitä. Silti valitetaan hävikistä, vaikka taatusti tulee ylimääräistä ja reilusti! Koskaan, ei siis ikinä, ole liian vähän peritty. Kassa on joskus antanut liikaa takaisin, mitä en todellakaan korjaa, koska olen senkin jo aiemmin "maksanut". Syytelkää sitten vaikka rosvoksi.
Siis "S-ryhmä kunnostautuu myös".... /27
Täällä myös havainto että näin käy poikkeuksellisen usein juuri K-kaupoissa. En nyt mitään ala foliohattuilemaan mutta ei sitä voi olla huomaamatta, jos joku kuitti/hintakämmi on käynyt viimeisen 3v aikana n. 15 kertaa K-kaupassa kun taas S-kaupassa kerran.
Cittarissa on just tuollaista. Kassalla saa itse tarkistaa kuitin ja lähes aina joku alennus on jäänyt saamatta. Sitten jono seisoo, ja kassamyyjä selittää "joo, toi ei ole näköjään mennyt vielä meidän järjestelmään vaikka se alennus on jo laitettu sinne" tai "joo, toi alennus pitäisi olla jo loppunut mutta voi olla että ne laput ovat vielä paikoillaan". En oikein käsitä miten se on vakava poliisiasia, jos asiakkaalla vaikka (vahingossa?) jää jotakin kärrystä nostamatta hihnalle, vaikka tumppujen alle ja maksamatta. Kauppa kuitenkin ryövää ja huijaa jatkuvasti ihmisiä ja tämä on heistä ihan ok.
No ei ne mitään yritä huijata. Ne on ihmisiä siellä kassalla ja näppäilyvirheitä tulee. Tottakai tarkkana pitää olla ja jos tuo on jatkuvaa niin aivan varmasti kassan kanssa pidetään tästä keskustelu.
Ne hinnat ei ole kassojen päähän koodattu vaan sinne koneelle. Kassa ei voi muistaa jokaista tarjousta etenkin kun ne vaihtuu jatkuvasti. Jos tarjousta ei ole koodattu koneelle, on tämä työntekijä jolle nämä hommat kuuluu, on tehnyt virheen eikä kassalla tule oikeaa hintaa. Isoissa marketeissa voitte vaan kuvitella kuinka paljon tuotteita on jatkuvasti vaihtuvassa alennuksessa. Ei sekään työntekijä teitä yritä huijata vaan saa tämän jälkeen varmasti kuulla ketjulta palautetta.
Ja kassoilla tuotteet lukee ne lukijat. Välillä tuotteessa on useampi hintakoodi ja se laite skannaa niistä helposti 2. Tämä on tuotesuunnittelijan virhe. Kassa kyllä kuuntelee niitä piippauksia, mutta välillä ajatus saattaa 8 h aikana karata tai Nico- Petteri kiljuu niin kovaa ettei kuule.
Kaupat ei yritä teitä huijata. Nämä on virheitä mitä sattuu. Jokainen saa kuitin mistä voi itse tarkistaa.
Minulla on käynyt kans eniten veloitusmokia cittarissa. Olen myös huomannut, että lähi-K-kaupassa jostain syystä ne halvimmat toteryhmän tuotteet ovat usein lopussa. Haluavat että asiakas ostaa tuotteen jossa on parempi kate kun halvempaa ei ole?
Vierailija kirjoitti:
No ei ne mitään yritä huijata. Ne on ihmisiä siellä kassalla ja näppäilyvirheitä tulee. Tottakai tarkkana pitää olla ja jos tuo on jatkuvaa niin aivan varmasti kassan kanssa pidetään tästä keskustelu.
Ne hinnat ei ole kassojen päähän koodattu vaan sinne koneelle. Kassa ei voi muistaa jokaista tarjousta etenkin kun ne vaihtuu jatkuvasti. Jos tarjousta ei ole koodattu koneelle, on tämä työntekijä jolle nämä hommat kuuluu, on tehnyt virheen eikä kassalla tule oikeaa hintaa. Isoissa marketeissa voitte vaan kuvitella kuinka paljon tuotteita on jatkuvasti vaihtuvassa alennuksessa. Ei sekään työntekijä teitä yritä huijata vaan saa tämän jälkeen varmasti kuulla ketjulta palautetta.
Ja kassoilla tuotteet lukee ne lukijat. Välillä tuotteessa on useampi hintakoodi ja se laite skannaa niistä helposti 2. Tämä on tuotesuunnittelijan virhe. Kassa kyllä kuuntelee niitä piippauksia, mutta välillä ajatus saattaa 8 h aikana karata tai Nico- Petteri kiljuu niin kovaa ettei kuule.
Kaupat ei yritä teitä huijata. Nämä on virheitä mitä sattuu. Jokainen saa kuitin mistä voi itse tarkistaa.
Työntekijät ovat ihmisiä ja virheitä sattuu. On kuitenkin kaupan ja kauppaketjun käytäntöjen vika, jos samanlaisia virheitä tapahtuu jatkuvasti ja paljon. Jotain pitäisi silloin muuttaa. Ei ole asiakkaan vastuulla tarkistella kuitteja ja toistuvasti vaatia korjaamaan virheitä, jotka KAUPPA on tehnyt. Tulee silloin vaikutelma, että hyvää asiakaspalvelua ja oikeita hintoja ei oikein edes haluta yrittää antaa. Olisi hienoa, jos kaupalle olisi kunnia-asia, että pääasiassa alet tulevat siten kuin on sanottu, ilman että asiakkaan tarvii olla joka käänteessä tarkkana kuin porkkana.
Selaan kuitin läpi ennen kuin poistun kaupasta. On noita tuplalyöntejä ollut, joskus joku ale puuttuu, infossa korjaavat. En yleensä ole pahimpaan ruuhka-aikaan kaupassa, joten infoon ei ole jonoja.
Huvittavin oli hyllyn reunassa jouusuklaita 2kpl yhteishintaan. Oli laskutettu 2 erillistä. Kävin ulisemassa infossa, soitti osastolle ja sanoi että hyllyn reunaan oli jäänyt vanhaksi mennyt tarjouslappu, hyvitti kyllä erotuksen. Viikkoa myöhemmin se sama "vanhentunut" lappu roikkui hyllyn reunassa edelleen :D
Ravattulan CM on oikein kunnostautunut vääriin kassalyönteihin nyt remontin jälkeen.... kauppiaalla rahat vähissä? Harmi, että lapsen harrastus on sillä suunnalla, mutta en enää tee odotellessa siellä viikon ruokaostoksia juurikin tästä syystä. Muissa Turun cittareissa mulla ei ole ollut ongelmia.
Joskus ihmettelen vaan että kuka ne hinnat koodaa kassoihin, kun sattuu niin usein näitä vielä nykyisin. Luulisi että kassasysteemit ovat kehityksen kärjessä.
Tästä lähtien en minäkään välitä kilometrin raivopäisestå jonosta vaan oikaistaan myös se euron alennusvirhe ja pienetkin hutilyönnit. Rupean katsomaan kuitit saman tien enkä enää ajattele että olkoon. Ajat kovenevat, Vastuu on kaupan.
Vierailija kirjoitti:
On tapahtunut, monta krt. Härskein oli Cittarin alesta, -50%, miehen ostama tuote, monta kymmentä euroa. Pyysin saada nähdä miehen kuitin, kun aavistelin, ja mies sanoi heittäneensä roskiin sen. Onneksi roskista löysin, ja niinhän se meni. Infosta sitten hakemaan...
K-ryhmä kunnostautuu myös hyvin usein tällä saralla; broileri x2, "kun se niin herkästi ottaa tuplana", vttu! Ihan kiva, kun se tarjousbroileri, 4,45 euroa, maksaakin melkein kympin.
Punalappuiset tuotteet saa melkein itse käydä vetämässä kassalla, niin omituisen huonosti ne menee oikein.
Räjähdän, kun mietin tiettyjä kohderyhmiä, jotka eivät ymmärrä/jaksa/osaa seurata näitä. Silti valitetaan hävikistä, vaikka taatusti tulee ylimääräistä ja reilusti! Koskaan, ei siis ikinä, ole liian vähän peritty. Kassa on joskus antanut liikaa takaisin, mitä en todellakaan korjaa, koska olen senkin jo aiemmin "maksanut". Syytelkää sitten vaikka rosvoksi.
Niin syytänkin rosvoksi, jos et korjaa, kun huomaat kassan antaneen liikaa. Tai enemmän petosten tehtailijaksi. Häpeäisit. Lisäksi et nyt pyhässä vihassasi huomaa, että myönnät tuossa, että kyseessä ovat inhimilliset virheet, jos kassat tekisivät tuota tahallaan, niin tuskin he liikaa takaisin antaisivat. Olin itse aikoinani kassalla noin vuoden ja kyllä noita vahinkoja (tuplaluku viivakoodiin, alennuslapun missaaminen yms.) tulee väkisinkin, kun yksittäisiä tuotteita vetää läpi tuhansia vuorokaudessa. Toki reklamaatioon tulee vasta kohteliaasti ja virhe korjata, kun se huomataan mutta ei noita (yleensä) tahallaan tehdä. Fiksu asiakas tietysti tarkastaa aina kuitin tai vähintään seuraa, että kassa lyö alennukset yms. oikein.
Vierailija kirjoitti:
Menin eilen miehen kanssa lähikauppaan, ,ostimme miehelle yövuoro evääksi 2 lihapiirakkaa irtomyynnistä sekä vessanpaperia, kassan jälkeen mies alkoi tutkia kuittia ja ihmetellä miten ostokset maksoivat niin paljon.
Kuitissa oli 12 lihapiirakkaa eikä 2!
Evääksi myös vessapaperia, juu, niin, yritän ymmärtää...
mies35hkii kirjoitti:
Just ostin tänään samat tuotteet meidän K-marketista ja kyllä tarjouslapussa luki "sininen maitosuklaa" tms. Joka tapauksessa ei jäänyt epäselväksi mitä tuotetta tarjous koski.
Ei kassat oikeesti välitetä teistä asiakkaista paskan vertaa, meidän työstä on tehty liukuhihnahommaa, asiakkaat vaatii nopeutta ja silloin virheen mahdollisuus kasvaa.
Eräs asiakas sanoi kerran mulle, että Hän maksaa palkkani....sanoin hälle että maksa parempi palkka, niin saat parempaa palvelua.
Olen kokeillut sitä, että ostan muun tavaran joukossa yhden ainoan punalappuisen tuotteen. Sitä yhtä punalappuista luomukevytmaitoa ei jostain syystä koskaan kassalla tunnisteta.
Joulun jälkeen ostin muutaman jouluvalon tarjouksesta, mutta heti ostosten pakkaamisen jälkeen huomasin kuitista, että kassa oli veloittanut niistä täyden hinnan. Menin välittömästi takaisin sille kassalle ja myyjä tiesi heti, ennen kuin kerkesin sanoa edes asiaani että kyse on niistä jouluvaloista. Hän siis tiesi että niiden alennuksien kanssa on jotain häiriötä kuulema, mutta korjaus tehdään ainoastaan jos asiakas asiasta huomauttaa.