Vierailija

Ärsyttää! Juuri tulin Cittarista ja ostin yhden ison tarjouskinkun. Ihmettelin kassalla hieman laskun suuruutta, mutta koska minulla oli pakasteita, kiiruhdin kotiin. Kotona sitten huomasin kassan veloittaneen KAKSI kertaa sen kinkun. Vaikuttaa aika oudolta virheeltä, etenkään kun ei mikään pieni tuote ollut kyseessä? Noinko kovasti yritetään päästä eroon lopuista kuinkuista, että lyödään niitä kassaan enemmän kuin on oikeasti ostettu?

En painanut mieleen kassan ulkonäköä. Onpa kivaa mennä huomenna sönköttämään asiaa Cittariin, että ei, ostin vaan yhden kinkun, vaikka kuitissa lukee muuta. :)) Saakelin saakeli! Ei ollut mikään halpa virhe! Onkohan miten todennäköistä saada joko raha takaisin TAI sitten edes se toinen kinkku?

• ylös 20
  • alas 24

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Olen saanut aina takaisin, kun on väärin veloitettu. Menet vain huomenna cittariin oikaisemaan asiaa.

• ylös 46
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On tapahtunut, onneksi harvinaista.

Jokseenkin elämään kyllästyneen näköinen kanssa s-ryhmän kaupassa kerran otti vajaan kolmen euron tuotteen kahteen kertaan. Eikä uskonut ettei ollut kahta ennen kun tonki kassin, koska "ei kuullut kuin yhden piippauksen". Sama myyjä toisen kerran meinasi veloittaa yli 10€ tuotteen kahteen kertaan, sotkien sen euron tavaraan. Ei edes pahoitellut. Onneksi tosiaan vaikuttaisi olevan yksittäistapaus, mutta nykyään tarkistan kaikki kuitin ennen kaupasta poistumista.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Mä ostin joskus kaupasta elintarvikkeita kassikaupalla. Maksoin ostokset ja kassan jälkeen katsoin kuittia. Vaikka kassatyöntekijä höyläsi plussakorttia niin jostain syystä kone ei ollut rekisteröinyt sitä ja menetin myös alennuksen useasta tuotteesta. Mitäpä siinä voi tehdä? Antaa monta kassillista tuotteita kassalle ja sanoa, että korjaa kaikkien tuotteiden hinnat ja plussapisteet kohdilleen samaan aikaan kun jonot olivat kassoilla pitkät. Omaksi tappioksi se sitten päätyi.

• ylös 2
  • alas 35
Vierailija

En tiedä minkälaine kassajärjestelmä niillä sittarissa on, mutta itse olen joutunut oikomaan kuittiani noin joka neljäs kerta. Yleisin syy on ollut plussa alennus, joka on laputettu niin ettei missään lue mitään plussasta. Tai sitten luku punane 30% lappu, joka on kassalta jäänyt huomaamatta. Tai sitten alennus jossa on ostorajoitus, mutta kukaan ei ole muistanut ilmoittaa ko rajoitusta kuin lehdessä.

Aina tosin on kuitti korjattu. Mutta sitäkään ei sittarissa rivikassa voi tehdä vaan joutuu jonottamaan ties kuinka kauan infotiskillä oikeutta.

• ylös 17
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälaine kassajärjestelmä niillä sittarissa on, mutta itse olen joutunut oikomaan kuittiani noin joka neljäs kerta. Yleisin syy on ollut plussa alennus, joka on laputettu niin ettei missään lue mitään plussasta. Tai sitten luku punane 30% lappu, joka on kassalta jäänyt huomaamatta. Tai sitten alennus jossa on ostorajoitus, mutta kukaan ei ole muistanut ilmoittaa ko rajoitusta kuin lehdessä.

Aina tosin on kuitti korjattu. Mutta sitäkään ei sittarissa rivikassa voi tehdä vaan joutuu jonottamaan ties kuinka kauan infotiskillä oikeutta.

No eräässä Turun alueen cittarissa oli aiemmin tapana laittaa ale-koreihin tarjoushinnat ja sitten kassalla väittivät että on vain plussa-tarjous. Kassa jopa tarkasti soittamalla, mutta väittivät ettei ole kuin plussakortilla.

Kuitenkin kun tarkastin hinnoittelulapun, siinä ei ollut mitään mainintaa plussakortista. Olis "antaneet" ostaa sitten tarjoushintaan, mut eipä enää kiinnostanut.

Varmasti moni ostanut ja kotona vasta huomannu että väärin veloitettu.

• ylös 24
  • alas 2
Vierailija

Tuotahan voi sitten helposti käyttää hyväkseen, että ostaa vaikka oikeasti ne 2 kinkkua ja menee hakemaan toisesta rahansa takaisin jne.

• ylös 2
  • alas 40
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä ostin joskus kaupasta elintarvikkeita kassikaupalla. Maksoin ostokset ja kassan jälkeen katsoin kuittia. Vaikka kassatyöntekijä höyläsi plussakorttia niin jostain syystä kone ei ollut rekisteröinyt sitä ja menetin myös alennuksen useasta tuotteesta. Mitäpä siinä voi tehdä? Antaa monta kassillista tuotteita kassalle ja sanoa, että korjaa kaikkien tuotteiden hinnat ja plussapisteet kohdilleen samaan aikaan kun jonot olivat kassoilla pitkät. Omaksi tappioksi se sitten päätyi.

Kyllä mä ainakin huomautan virheestä heti ja joka kerta on korjattu. Ei mua kiinnosta jos kassajonot kasvaa, eihän se nyt mun vikani ole. Kerran tosin kun korjattiin jotain 30% aletuotteen hintaa ja alennus oli alle euron, kävi mielessä että ehkä tän ois voinut jättää tekemättä. Joissain kaupoissa hinnan korjaus on todella aikaavievä prosessi.

• ylös 33
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuotahan voi sitten helposti käyttää hyväkseen, että ostaa vaikka oikeasti ne 2 kinkkua ja menee hakemaan toisesta rahansa takaisin jne.

Arvaa kuinka paljon se kauppa saa siitä että laskutetaan kahteen kertaan?

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen tuollaisissa tapauksissa maininnut heti kassalle että plussat jäi tulematta. Kassa on korjannut asian välittömästi ja tietysti myös antanut rahat takaisin niistä tarjoustuotteista.

Ei siis vaadi mitään suurempia toimenpiteitä, riittää kun höylää sen kortin uudestaan.

• ylös 25
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kinkut on kilohinnalla ja eripainoisia. Mutta ihan hyvä varmasti jonkun muun tuotteen kanssa. Vaikka aika pian painuu naama mieleen, ettei varmasti samassa kaupassa kovin kauaa moisia uskota.

• ylös 27
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos kuitissa on kaksi 5,728 kg painoista kinkkua on helppo päätellä, että sama kinkku on veloitettu kahteen kertaan.

• ylös 48
  • alas 0
Vierailija

Karmea esimerkki 2000-luvun alkupuolelta oli, kun ostin leipomisia varten 3 pakettia hiivaa. Silloin vielä kassamyyjä naputteli tuotteiden määrät ja koodit koneeseen. Kas kummaa, pikkukaupungin Citymarketin kassa naputteli koneelle 323 hiivapalaa, muistan lukumääränkin vielä. Meille oli tulossa iso joukko vieraita, ostettavaa oli paljon ja lapset mukana, joten huomasin virheen vasta monen päivän kuluttua. Marssin valittamaan ja sain rahani takaisin. Sen jälkeen olen aina tarkistanut kuitin ja tarkistan edelleen. Pienempiä virheitä on kohdalle tullut n. 5 - 10 kertaa vuodessa, mutta tuollaista ei onneksi koskaan. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät ota kuittia, totuushan on, että siinä kuitissa voi olla rahanarvoinen virhe.

• ylös 30
  • alas 1
Vierailija

Tässäkin ketjussa toistuu monta kertaa sanat Cittari ja plussakortti/plussa-alennus. Myös minun kokemuksen mukaan näitä virheitä tapahtuu nimenomaan K-ryhmän kaupoissa. Cittarissa en kovin usein käy, mutta lähimmässä K-supermarketissa useinkin. Yksi virhe mikä silloin tällöin toistuu, on se, että hyllyn reunassa on joku hinta ja kassalla ja kuitissa ihan toinen. On varmaan selvää, kumpi on korkeampi. Tarkistan aina kuitit ja menen kyllä vaikka seuraavana päivänä vaatimaan oikaisua. Aina on korjattu mukisematta, mutta mitään pahoitteluja ei kyllä esitetä. Olen ajatellut, että tuossa voisi olla jotain ihan tarkoituksellista, koska monet eivät huoli sitä kuittia nykyään ollenkaan eivätkä todellakaan tarkista mitään.

• ylös 32
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Karmea esimerkki 2000-luvun alkupuolelta oli, kun ostin leipomisia varten 3 pakettia hiivaa. Silloin vielä kassamyyjä naputteli tuotteiden määrät ja koodit koneeseen. Kas kummaa, pikkukaupungin Citymarketin kassa naputteli koneelle 323 hiivapalaa, muistan lukumääränkin vielä. Meille oli tulossa iso joukko vieraita, ostettavaa oli paljon ja lapset mukana, joten huomasin virheen vasta monen päivän kuluttua. Marssin valittamaan ja sain rahani takaisin. Sen jälkeen olen aina tarkistanut kuitin ja tarkistan edelleen. Pienempiä virheitä on kohdalle tullut n. 5 - 10 kertaa vuodessa, mutta tuollaista ei onneksi koskaan. En ymmärrä, miksi ihmiset eivät ota kuittia, totuushan on, että siinä kuitissa voi olla rahanarvoinen virhe.

Mä en ota kuittia kun on sitten siellä lompakossa tai taskussa iäisyyden... ja mä kattelen sitä taulua mihin se summa tulee piippailessa. Jotai hyötyä ocd:sta ja pakonomaisesta laskemisesta ja hyvästä muistista paljonko mikäkin maksaa.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Pidän huolen jo kassalla että myyjä muistaa antaa alennukset tuotteita oikein ja että mitään tuotetta ei tule hahingossakaan kahta tai useampaa kertaa. Suosittelen muillekkin.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa toistuu monta kertaa sanat Cittari ja plussakortti/plussa-alennus. Myös minun kokemuksen mukaan näitä virheitä tapahtuu nimenomaan K-ryhmän kaupoissa. Cittarissa en kovin usein käy, mutta lähimmässä K-supermarketissa useinkin. Yksi virhe mikä silloin tällöin toistuu, on se, että hyllyn reunassa on joku hinta ja kassalla ja kuitissa ihan toinen. On varmaan selvää, kumpi on korkeampi. Tarkistan aina kuitit ja menen kyllä vaikka seuraavana päivänä vaatimaan oikaisua. Aina on korjattu mukisematta, mutta mitään pahoitteluja ei kyllä esitetä. Olen ajatellut, että tuossa voisi olla jotain ihan tarkoituksellista, koska monet eivät huoli sitä kuittia nykyään ollenkaan eivätkä todellakaan tarkista mitään.

No hei katsos kauppiasomisteisiä kauppoja.

Jännä juttu että siellä huijataan hinnoissa enempi.

Vaikka kyllä nämä muutkin osaa nipistää kaikesta.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Jos tulee mitään ongelmia saada rahat takaisin tai toinen kinkku niin sitten vaan valvontakameroista tarkistamaan. Siitä näkee sitten totuuden, molempien kannalta parempi tarkistaa jos tulee urputusta.

• ylös 17
  • alas 0
mies35hkii

eilen kävin K-marketissa, jossa mainostettiin Fazerin  200g suklaalevyjä 2kpl hintaan 3,8e.

Otin kaksi, maksoi muistaakseni 5,8e vaikka plussakorttiakin käytin.

Ilmeisesti tarjous koski vain perusmakua, eikä erikoisuuksia. Tätä ei tarjouslapussa lukenut.

tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus k ryhmän kaupoissa..

• ylös 15
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei oo huomannut noin isoa mokaa heti kassalla? Jos hiiva maksaa 0,50€, niin kauppalistan loppusummaan on tullut reilu 160€ lisää. Tai jos hiiva on maksanut vain jotain 0,20€ niin siltikin loppusumma on ollut reilu 60€ isompi kuin normaalisti jos se kassa on veloittanut kolmen hiivan sijasta 323.

Kolme hiivaa olisi tehnyt enintään 1,50€. Aika iso hintaero sanoisinko...

• ylös 21
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.