Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa lemmikkinä - plussat ja miinukset!

Vierailija
20.01.2018 |

Olen jo pitkään harkinnut oman kissakaverin hankkimista, mutta haluaisin vielä kuulla ihmisten plussia ja miinuksia mitä tulee kissan omistamiseen. :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuslista on niin pitkä, että täytyy tosiaan kissaihminen halutakseen kissan lemmikiksi.

Nimim. omistanut kissoja aina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on ihana, suloinen, pehmeä, rakastava, riiviö, kaveri, lempeä lohduttaja ja täydellinen kaikin tavoin.

Huonoja puolia ei ole. Jotkut ihmiset ei tykkää hiekkalaatikon hoidosta. Kun sen hoitaa alusta

lähtien hyvin, tulee siitä automaattisesti tapa. Joka päivä kakkelot pois, uutta kuiviketta tarpeen mukaan ja kerran viikossa koko laatikon pesu.

Kissa on kissa ja olen itse niin höpsähtänyt noihin silkkitassuihin.

Vierailija
4/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussia voisin listata loputtomiin, miinuksena nyt ainakin, että raakaruokavaliolla olevan kissan jäisiä lihoja on inha naputella irti toisistaan. Ja kissanvadin siivous on tylsää.

Vierailija
5/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miinuslista on niin pitkä, että täytyy tosiaan kissaihminen halutakseen kissan lemmikiksi.

No voitko kertoa joitakin niitä miinuksia? :) En itse ole aiemmin kissaa omistanut. Perheessä on ollut vain koira.

Vierailija
6/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan karvanlähtö on miinusmerkkinen piirre. Muuten ovat ihania ja seurallisia :) T: Kahden poikakissan onnellinen omistaja

Vierailija
7/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on itsenäinen ja sitä ei tarvitse lenkittää kuten koiraa. Meillä on oma ulkoilutarha kissoille.

Vierailija
8/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksena laatikon siivous, saattaa tuhota huonekaluja ja kasveja, karvaa on ihan joka paikassa.

Vierailija
9/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissataloudessa haisee aina kissan vessa, vaikka omistaja on sitä mieltä, ettei heidän pelletti/megasuperhiekka/mikäikinä haise.

Useat kissat hyppivät pöydillä, mikä on aika ällöttävää. Lisäksi monesti ne repivät kankaisia huonekaluja.

Kauniita eläimiä kyllä, mutta itse en ottaisi.

Vierailija
10/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse rotu huolella. Toiset rodut viihtyvät enemmän itsekseen, toiset ovat tosi ihmisrakkaita. Leikkisyydessä iän myötä paljon eroja myös. Joka rodulla juuri sille tyypilliset sairaudet.

Vierailija
11/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse rotu huolella. Toiset rodut viihtyvät enemmän itsekseen, toiset ovat tosi ihmisrakkaita. Leikkisyydessä iän myötä paljon eroja myös. Joka rodulla juuri sille tyypilliset sairaudet.

Maatiaiskissa on paras valinta, terveimpiä ja pitkäikäisimpiä (kunhan ei ole sisäsiitosta).

Vierailija
12/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa on ihana, suloinen, pehmeä, rakastava, riiviö, kaveri, lempeä lohduttaja ja täydellinen kaikin tavoin.

Huonoja puolia ei ole. Jotkut ihmiset ei tykkää hiekkalaatikon hoidosta. Kun sen hoitaa alusta

lähtien hyvin, tulee siitä automaattisesti tapa. Joka päivä kakkelot pois, uutta kuiviketta tarpeen mukaan ja kerran viikossa koko laatikon pesu.

Kissa on kissa ja olen itse niin höpsähtänyt noihin silkkitassuihin.

Silkkitossut ja koko stoori, wow 🐺.. .💞

Vierailija
13/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tue rotukissabisnestä! Löytöeläintalot pursuaa kodittomia kissoja!

Vierailija
14/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voitko kertoa joitakin niitä miinuksia? :) En itse ole aiemmin kissaa omistanut. Perheessä on ollut vain koira.

Viestini miinuksista päätellen ei ymmärretty, mitä tarkoitin.  Miinuksia on.......ei tuukaan mieleen :)

Vierailija
15/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut märkäruoat haisee ihan kauhealle. Raakaruokapakasteet ja kuivaruoat ei juurikaan.

Välillä on tosi hankalaa kun ei meinaa saada kotihommia tehtyä, kun haluaisi vaan silitellä ja rapsutella kisua. Samoin lapsia on välillä vaikea saada syömään tai ulos yms. kun haluavat halia ja leikkiä kissan kanssa.

Se on tietty kauheaa kun monet haluaisi viedä meidän kisun mukanaan kun se on niin ihana! ^.^

Jotkut ei ehkä tykkää siitä ettei kissatalossa saa olla ikinä rauhassa, kun kissa seuraa perässä ja tuijottaa ja juttelee, mutta mun mielestä se on just hauskinta!

Se on harmillista, että jos ottaa maatiaisen, ei voi olla varma kissan luonteesta :/ voi saada tosi ihanan ja sosiaalisen löllykän tai täyden villipedon ja mitä vaan siitä väliltä.

Vierailija
16/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on harmillista, että jos ottaa maatiaisen, ei voi olla varma kissan luonteesta :/ voi saada tosi ihanan ja sosiaalisen löllykän tai täyden villipedon ja mitä vaan siitä väliltä.

Todella paljon riippuu siitä miten pentua sosiaalistetaan. Itse olen tosin saanut villikissan pennunkin (3-kuiseksi ilman ihmisen kosketusta) kesytettyä sylikissaksi. Paljon aikaa ja kärsivällisyyttä se kyllä otti.

Vierailija
17/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sopivat puitteet kissalle? Kissa ei ole mikään marsu, pieni kaupunkiasunto ilman ulkoilumahdollisuutta on kissan rääkkäystä.

Vierailija
18/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan katsellut ainakin nyt alustavasti kodittomia kissoja, mutta siinä ehkä hieman arveluttaa jos tuleekin otettua kisu joka tuleekin sairasteleemaan paljon tai jää tosi araksi. Voisi olla ekaksi kissaksi vähän liikaa... Mutta toisaalta ottaisin mielelläni jo ihan aikuisen kisun kotiini kaveriksi. :)

Kissaroduissakin on aika paljon eroa... itse katoin juuri maatiaiskissaa tai brittiläistä. Vaikuttaa sopivan luontoisilta rauhallisilta kavereilta. :)

Vierailija
19/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- roikkuu verhoissa

- roikkuu jaloissa

- syö kaiken mitä pöydille jää (jopa vihannekset)

- tunkee syliin 24/7 (huono silloin kun pitäisi tehdä jotain tärkeää)

- paskoo

- repii vessapaperit

- syö tärkeät paperit

+ tykkää olla sylissä

+ syö kaikkea (biojätemylly)

+ leikkisä

+ juttelee

+ kaunistaa kotia

+ sen touhuja on kiva seurata

+ silittäessä mukavan pehmeä

+ näin talviöinä mukavasti lämmittää peiton alla (vähän kuin elävä lämpötyyny)

+ kiintyy omistajaan

+ paljon rotuvaihtoehtoja

Vierailija
20/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaksi kissaa kerralla. Yksinäisestä kissasta tulee herkästi passiivinen otus joka vain nukkuu ja syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan