Suuttuisitko miehelle jos
Suunnittelisitte häitä 3 vuoden päähän ja säästtäisitte niihin, mutta haluaisit ostaa morsius ja sulhas puvun ja hän vuokrata. Miten ratkaista tilanne?
Kommentit (10)
En suutu siitä, että ollaan eri mieltä asioista. Sehän on ihan luonnollista, ei aina voi olla samaa mieltä. Juteltaisiin asiasta ja päästäisiin varmasti kompromissiin.
Kumpikin hoitaa itse oman pukunsa, turha riidellä pikkuasioista.
Ehtii ero tulla 3 vuoden sisään, eli ongelma ratkaistu.
Miksi maksaa maltaita vaatteesta, jota käytät vain kerran elämässäsi?
Ensinnäkin en olisi ikinä jaksanut suunnitella häitä kolme vuoden päähän, kolme kuukautta olisi ihan ehdoton maksimiaika. Toiseksi minä olisin varmasti se, joka sanoisi, että nyt mennään halvemman kautta. Itse ostin aikoinaan entisen vuokrapuvun ja miehellä oli päällään hänen vanha ihan hyvä rippipuku. En laittaisi yhtään ylimääräisiä satasia turhuuksiin, vaan säästöön muuta fiksumpaa tarkoitusta varten.
Mitä suuttumista?
Onko tässä nyt erimielisyyttä siitä, että toisen mielestä se puku on tärkeä muistoesine ja toisen mielestä pelkkä siihen hetkeen kuuluva vaatetus?
Miksi hääpuvun tulisi olla säästössä mielestäsi? Se olisi jossain ullakon arkussa, kävisit välillä ihastelemassa ja sitä ja suremassa, kun et enää mahdu siihen. Tai aiotko antaa sen omalle tyttärellesi omiin häihinsä? Mitä jos puku ei ole silloin muodissa tai tytär ei tykkää siitä puvusta...
Jos teillä on omat rahat, niin mitä jos maksaisit puvusta itse sen ylimääräisen osan, joka tulee verrattuna vuokraamiseen. Ellet sitten muuta mieltäsi ja koe, että vuokrattukin käy. Häissähän se on ihan sama kumpi on, mutta mieti miksi tarvitset pukua häiden jälkeenkin.
Jos tuleva puolisoni haluaisi ostaa itselleen sekä morsius- että sulhaspuvun, niin ehkä miettisin kahdesti, että miksi. Varmaan ap:n sulhanen pohtii samaa eli mitä kummaa varten se nainen haluaa ostaa miesten juhlapuvun.
No miehen vaatetuksen kohdalla olisikin ihan järkevää ostaa puku - sitä kun voi käyttää muissakin juhlissa. Mutta morsiuspuvun ostoa en kyllä ymmärrä, mitä sä sillä tekisit sen yhden päivän jälkeen?
Joo suuttuisin siitä ettei hän automaattisesti ole kaikesta kanssani samaa mieltä.