Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan dyykkaaminen roskiksista: opettajan ruokalasku 0 e

Vierailija
20.01.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10023398

Mitä mieltä olette, te jotka luitte jutun?
Mies tekee ruokaa roskiksista tonkimistaan elintarvikkeista, mm. kanawokkia broilerisuikaleista ja jälkkäriksi jonkun synttärikakun jämät. Yyh.

Hävikkiä toki pitäisi jokaisen vähentää rankasti ja kuivatarvikkeita ei tarvitsisi heittää roskiin jos parasta ennen on mennyt, mutta tämän tason dyykkaus mitä jutun mies harrastaa, menee vähän yli, en vaimona suostuisi syömään esimerkiksi noita roskislihoja...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkojen takana useimmat kauppojen roskikset.

Vierailija
22/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syököön kukin mitä syö mutta tärkeää tonkia toisten ihmisten roskapusseja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syököön kukin mitä syö mutta tärkeää tonkia toisten ihmisten roskapusseja

*törkeää

Vierailija
24/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikenlaisilla roskisten tonkijoilla on kuitenkin nainen, mutta akateeminen, hyväntuoksuinen ja varakas k-i-l-t-t-i mies jää ilman? :(

TOnkija on k ilttimies ja akateeminen

Vierailija
25/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikenlaisilla roskisten tonkijoilla on kuitenkin nainen, mutta akateeminen, hyväntuoksuinen ja varakas k-i-l-t-t-i mies jää ilman? :(

Hmm. Mahdatko itse olla akateeminen lainkaan. - No ei akateemisuus ole ennenkään tarkoittanut samaa kuin, että ymmärtäsi todellisuudesta jotain; tai ainakin itse olen ollut luultavasti fiksuimmilani joskus lukion aikoihin, jolloin oli varma mielipide ja hyvin perusteltuja totuuksia lähes kaikesta, mistä joku uskaltautui kysymään....  Mutta joo luitko edes tämän jutun kimmokkeena ollutta artikkelia? - Ymmärrän en itsekään monestikaan jaksa avata jokaista linkattua ja siten avata tänne laitettuja juttuja. Joten kerron, että juttu kertoi kolmekymppisestä filosofian maisterista, tark. Kemian opettajasta, alias bloggarihahmo Onni Tonkijasta. 

Mutta mitä moni meistä sinkkumiehistä yleisemmin voisi oppia tuosta jutusta? - No vaikka sen, että luulen naisiin (kuten moniin miehiinkin) vetoaa monessa "roskisten tonkijassa"  se asenne, että omaan elämään ja siinä sivussa myös yleisemmin muiden hyvinvointiin voi omilla pienillä teoilla yrittää vaikuttaa ja tehdä jotain. (Vai kenen etu on se, että hävikkiin ja tuhottavaksi joutuu turhauttavan paljon vielä hyvää ellei erinomaista, vaikka sitten ruokaa. - Mutta paljon myös muuta.

Sen sijaan ei ole kovin puoleesa vetävää se, että kuluttaa aikaansa paljolti vain muiden arvostelemiseen ja  ulisemiseen miksei kukaan nainen.... 

Luulempa myös, että moni "roskiksen tonkija" on myös kiltti, mutta ei näe mitään erityistä syystä, miksi korostaisi tai alleviivaisi sitä. - Ja monelle, kuen Onni Tonkijalle roskis dyykkaus on myös tapa toteuttaa verraten turvallisesti aarteen etsintää ja kokea pientä seikkailuntuntua siinä sivussa.

Sen sijaan, että harvoja seikkailuja, mihin uskaltautusi olisi vuokarata jokin mainstream leffa, kun ties kuka on katsonut sitä aiemmin ja ostaa jotain vakuumiin pakattua naposteltavaa. - Jos oikein hurjaksi käy, niin voi lappaa jättipussin irtokarkkeja laareista, josita joku toinenkin on varmasti ottanut aiemmin.                 

Vierailija
26/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa ihmiset dyykkaamaan biojäteastian mun työpaikalle (no oikeesti ei voi, on lukossa) Olen siis päiväkodissa jossa on päivittäin yli sata lasta, ruokaa on myös tilattu yli sadalle ja päivittäin siitä heitetään pois n. kolmasosa tai jopa puolet jos on sellaista ruokaa josta lapset ei pidä. Henkilökunta saa ostaa ylijäämäruokaa parin euron hintaan, mutta silti kannan sitä biojätteeseen kilokaupalla joka päivä ja sydän itkee verta. Hullu tämä maa sääntöineen. Ja kyllä, olen vienyt syönyt ja vienyt kotiinkin ylijäämäruokaa vaikka se on ehdottomasti kielletty.

Vierailija
27/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon kuinka ekologista tahansa, täytyy sanoa että mua oksetti kun ne alkoi syömään sitä illallistaan 😖

Vierailija
28/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi myydä noi ylijäämät vanhuksille ja opiskelijoille

Vierailija
29/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukkojen takana useimmat kauppojen roskikset.

Fiksu "dyykkari" on siisti ja fiksu, jättäen tonkimispaikkansa siivoon kuntoon. - Kauppojen roskiksien pitämiseen lukkojen takana on varmasti useampikin peruste. Mutta ei voi välttyä myöskään ajatukselta, että moni kauppa pelkää, ettei välttämättä vaikuta myyntiin suotuisasti, jos asiakkaat saisivat mahdollisuuden käydä avoimesti tarkistamassa, että sattuisiko pois laitettujen tavaroiden ("roskien") joukosta löytyä maksutta se, mitä muutoin joutuu ostamaan. - Kuinka hyvin edes Suomessa, niin kovin tavallinen ketjuun kuuluvan päivittäsitavaraliikkeen kauppias vaikuttaa itse siihen, että mitä ottaa myyntii ja kuinka paljon. Verrattuna siihen, että keskusliike puskee ja painostaa päälle. Tai vaikka ylikansallisen franchiseliikkeen ylempää annetut käskyt ja ohjeistukset valikoimaan saapuvista tuotteista....    

Vierailija
30/30 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoon kuinka ekologista tahansa, täytyy sanoa että mua oksetti kun ne alkoi syömään sitä illallistaan 😖

Missä sun seikkailu mieli on? - Vai oletko myös niitä hysteerisiä, jotka tulkitsevat kaupan viimeisen myyntipäivän tarkoittavan, että tuote tulee olla häviettynä ennen sitä, eikä sen jälkeen saa olla sen kanssa samassa tilassa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän