Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko sokeritoukat seuranneet muutossa?

Vierailija
20.01.2018 |

Muutan pois asunnosta, jossa on kamalia sokeritoukkia. Pääsenkö niistä eroon muuttamalla vai kulkeutuvatko ne jotenkin tavaroiden mukana tms? :(

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät muuta mukana.

Vierailija
2/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkkaan katsot, voit nähdä kun niilläkin on jo pahvilaatikot pakattuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkkaan katsot, voit nähdä kun niilläkin on jo pahvilaatikot pakattuina.

😱😭😬 ap

Vierailija
4/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pitänyt imuroida useammin

Vierailija
5/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat muuttaa mukana. Itse toin kotiin isossa kassissa tavaraa paikasta, jossa on sokeritoukkia. Kassista vilahti ulos ainakin yksi hel***in sokeritoukka. Sen jälkeen meillä onkin ollut ihan oma sokeritoukkayhteiskunta.

Vierailija
6/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko pitänyt imuroida useammin

Ei ole kyse siitä. Tämä on vanha talo ja niitä sokeritoukkia tulee lattialistojen välistä ja ties mistä. Naapureilla sama ongelma. Kun muutin tänne, keittiön olivat valloittaneet muurahaiset. Pääsin niistä eroon myrkyttämällä, mutta sokeritoukkiin ei tepsi mikään. Tämä koko talo on niiden vallassa.

Kohta onneksi pääsen pois, tämä on ollut ihan hirveää. Ap

Vierailija
7/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat muuttaa mukana. Itse toin kotiin isossa kassissa tavaraa paikasta, jossa on sokeritoukkia. Kassista vilahti ulos ainakin yksi hel***in sokeritoukka. Sen jälkeen meillä onkin ollut ihan oma sokeritoukkayhteiskunta.

Eikä!!! Kuolen jos ne tulee mukaan! Pitääkö hävittää kaikki tekstiilit tms? Ap

Vierailija
8/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne peräkärryssä seurasivat minua.

Vierailija
9/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampunvarjostimiin kannattaa kurkata.

Vierailija
10/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja joka vuosi ne ovat vain kasvaneet isommiksi. Viimeksi tänään näin sellaisen mutanttitoukan, joka näytti olleen ruoka-aikaan kotona. Ap

Vierailija
11/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin ihan kamalasta sokeritoukkakämpästä, eivätkä seuranneet mukana. Parin tavaralaatikon pohjalla huomasin jokin aika muuton ollessa jo ohitse kaksi sokeritoukan raatoa, mutta muuten en ole niitä täällä uudessa asunnossa nähnyt. Onneksi.

Muutosta on jo pari vuotta joten kai ne tässä ajassa jo olisivat levittäytyneet tännekin. Sekä nykyinen että vanha asuntoni ovat samaa vuosimallia, mutta toinen on rempattu ja vanha asunto oli alkuperäisessä kunnossaan, siellä oli sokeritoukilla miljoona piiloa ja ne olivat varmaan liikkuneet kerrostalon asunnoista toiseen jo vuosikaudet, joten vaikka itse myrkytin ja siivosin ja kaadoin kiehuvaa vettä putkiin, aina ne ilmestyivät uudestaan pienen tauon jälkeen.

Vanhassa asunnossani niitä näkyi pahimmillaan kymmeniä päivässä. Jos tulin reissusta, eteisessä ja vessassa ihan vilisi silmissä kun laittoi valot päälle. Sokeritoukkia oli keittiön kaapeissa, listojen alla, oven karmin päällä, olkkarissa, se oli hirveää aikaa. Ovat harmittomia juu, mutta kuka haluaa aina tarkistaa kaikki astiat ja vaatteet ettei niissä ole ötököitä? Tai astua öisin vessassa toukan päälle? Asutaan sentään prkl Suomessa eikä missään Australiassa... No nyt olen onnellinen uudessa kodissa :)

Vierailija
12/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sokeritoukissa inhottaa? Eiväthän ne tee mitään. Vai onko niitä koko ajan kaikkialla?

Pakkaa kaikki vaatteet zip lock -pusseihin, pussit kannellisiin muovilaatikoihin ja laatikot teipillä kiinni. Sieltä sitten pesukoneen kautta uuteen asuntoon.

Vierailija
13/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköistä että muuttavat mukana, että tavaroissa siirtyisi. Vanhoissa taloissa yleensä on sokeritoukkia, eikä mikään siivous vaikuta niiden ilmestymiseen. Tykkäävät kosteista paikoista joten ei liity mitenkään myöskää tekstiileihin. Toivottavasti uudessa asunnossasi ei niitä ole.

Vierailija
14/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin ihan kamalasta sokeritoukkakämpästä, eivätkä seuranneet mukana. Parin tavaralaatikon pohjalla huomasin jokin aika muuton ollessa jo ohitse kaksi sokeritoukan raatoa, mutta muuten en ole niitä täällä uudessa asunnossa nähnyt. Onneksi.

Muutosta on jo pari vuotta joten kai ne tässä ajassa jo olisivat levittäytyneet tännekin. Sekä nykyinen että vanha asuntoni ovat samaa vuosimallia, mutta toinen on rempattu ja vanha asunto oli alkuperäisessä kunnossaan, siellä oli sokeritoukilla miljoona piiloa ja ne olivat varmaan liikkuneet kerrostalon asunnoista toiseen jo vuosikaudet, joten vaikka itse myrkytin ja siivosin ja kaadoin kiehuvaa vettä putkiin, aina ne ilmestyivät uudestaan pienen tauon jälkeen.

Vanhassa asunnossani niitä näkyi pahimmillaan kymmeniä päivässä. Jos tulin reissusta, eteisessä ja vessassa ihan vilisi silmissä kun laittoi valot päälle. Sokeritoukkia oli keittiön kaapeissa, listojen alla, oven karmin päällä, olkkarissa, se oli hirveää aikaa. Ovat harmittomia juu, mutta kuka haluaa aina tarkistaa kaikki astiat ja vaatteet ettei niissä ole ötököitä? Tai astua öisin vessassa toukan päälle? Asutaan sentään prkl Suomessa eikä missään Australiassa... No nyt olen onnellinen uudessa kodissa :)

Hienoa, kun olet päässyt niistä eroon! Juuri tuo, että koko ajan pitää olla varuillaan ja tarkistella. Ja onhan ne siis ällöttäviä. Ei tule sellaista fiilistä puhtaasta ja siististä kodista, kun niitä otuksia vilahtelee joka paikassa. Ap

Vierailija
15/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistelisin kaikki tekstiilit ja tarkistaisin astiat, rasiat ym. ennen pakkaamista. Enkä laittaisi pahvilaatikoita tai kasseja lattialle hetkeksikään. Jos jätät pahvilaatikon yöksi lattialle, takuulla saat alivuokralaisen mukaan.

Nuo on kyllä niin viheliäisiä otuksia!

Vierailija
16/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme aikaisemin vajaat 100 vuotta vanhassa kerrostalossa jossa oli sokeritoukkia. Vuosi sitten muutettiin. Nykyasunto parikymmentä vuotta vanha kerrostalo eivätkä toukat tulleet mukana. Mitään erityisiä varotoimia ei muutossa tehty.

Vierailija
17/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Toimin teidän ohjeiden mukaan! Ap

Vierailija
18/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epätodennäköistä että muuttavat mukana, että tavaroissa siirtyisi. Vanhoissa taloissa yleensä on sokeritoukkia, eikä mikään siivous vaikuta niiden ilmestymiseen. Tykkäävät kosteista paikoista joten ei liity mitenkään myöskää tekstiileihin. Toivottavasti uudessa asunnossasi ei niitä ole.

Eivät elä tekstiileissä, mutta voivat kulkeutua niiden mukana. Miehellä on töissä pari kertaa kävellyt sokeritoukka niskassa eli vaatteiden mukana tullut.

Vierailija
19/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat

Vierailija
20/58 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan ihan varma, että kyse on sokeritoukista? Olen itse asunut asunnossa, missä oli turkiskuoriaisen toukkia. Ne oli todellinen riesa, syövät mm. luonnonkuitutekstiileihin reikiä. Ne myös muuttavat herkästi asunnosta toiseen mukana.  Itse putsasin ja käsittelin kaikki tavarat ja huonekalut perusteellisesti, eikä onneksi ole enään näkynyt niitä alivuokralaisia.