Kaveri suuttui kun kerroin että söimme päivälliseksi kuhaa
Juttelin siis eilen kaverini kanssa puhelimessa niitä näitä, tuli samalla puheeksi ruoka. Mainitsin sitten että syömme päivälliseksi paistettuja kuhafileitä.
Kaveri sai hirveän hermokohtauksen, kun hänellä työssä käyvällä ihmisellä ei ole varaa mitään kuhaa syödä ja me työttömät vedetään tukirahoilla sellaista gurmeeruokaa, lopuksi löi luurin korvaan.
En ehtinyt kaverille kertoa, että appiukko tapaa välillä tuoda meille kuhaa ja muutakin kalaa kun itse kalastaa ja verkkoja laskee vesille. Välillä kalaa tulee yli heidän omien tarpeidensa ja tuo sitten meillekin kalaa. Eikä siis maksa meille mitään.
Pitäisikö lähettää kaverille viesti ja selventää asia vai odotanko että ottaa itse yhteyttä?
Kommentit (34)
Jos tämä olisi tapahtunut minulle, niin laittaisin vain viestin, että appiukko toi kalat ihan ilmaiseksi ja tämä "ystävä" voi jatkossa märehtiä asioita muiden kanssa.
En jaksaisi olla tekemisissä tuollaisen pikkusieluisen pellen kanssa.
Jotenkin rajaton kaveri. Ei tajua, että sinun elämäsi ja ruokasi ovat sinun elämääsi ja ruokiasi, eivät hänen.
Aika älytöntä suuttua tosta teille, vaikka oisitteki ostanu ite. Jos työttömällä olisi "ylimääräistä" rahaa, mihin se pitäisi heittää? Palauttaa Kelaan vai antaa työssäkäyville kavereille?
Ja paljonko se kuha sitten oikein maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on oiva tilaisuus lähetellä kaverillesi kuha-meemejä! En voisi vastustaa.
Kiitos vinkistä, taidankin laittaa muutaman kunhan kaveri rauhoittuu.
Ap
...KUHA kaveri rauhoittuu! 😆
Mistä lähtien kuha on ollut gurmee ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Työttömän pitää syödä kaurapuuroa, kyllä se niin vaan on. Laiskurit!
Ime munaa!
Älä nyt ainakaa mitään anteeksipyyteleviä viestejä laita perään. Et ole kaverillesi mitään anteeksipyynnön velkaa. Voit toki pistää viestin, että sitä kalaa saa ihan kalastamallakin.. Ehkä kaveri tulee järkiinsä ja pyytää anteeksi itse. Ei kyllä kuulosta kovin mukavalta kaverilta...
Vierailija kirjoitti:
Aika älytöntä suuttua tosta teille, vaikka oisitteki ostanu ite. Jos työttömällä olisi "ylimääräistä" rahaa, mihin se pitäisi heittää? Palauttaa Kelaan vai antaa työssäkäyville kavereille?
Ja paljonko se kuha sitten oikein maksaa?
Pakastefileet taitaa olla siinä 30-35€/kg.
Ihme jos ei työssäkäyvällä ole varaa. Itse ostin filettä 36€/kg ja vain sen verran että jokainen sai sopivan annoksen ....oisko 8€ maksanut. Siihen sitten perunamuusi ja pakasteesta papuja ja kukkakaalia kaveriksi. Ei sillä kuhalla ole tarkoitus vatsaa täyteen ämpätä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin syödään paljon kalaa ja varsinkin silloin, jos rahat on vähissä tai muuten ei viitsi lähteä kauppaan. Jos harrastaa kalastusta, niin väkisinkin siitä tulee kalaa syötäväksi asti. Jos olet joskus samaisen kaverin kanssa juttusilla ja puheena on harrastukset, vinkkaapa hänelle hyvä ja hyödyllinen tapa viettää aikaa luonnossa.
Kyllähän se semmonen noin puolen kilon ahven on hyvä kala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime munaa!
Ime Kuhaa :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime munaa!
Ime kuhaa :D.
Oliko Lillin kuhaa?