Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Levottomat jalat

Vierailija
19.01.2018 |

Kaikki keinot jakoon miten helpottaa levottomia jalkoja. Kiitos!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse levottomien jalkojen takia TK:ssa ja tuntui ettei yhtään otetutu vakavissaan tai laitettu tutkimuksiin. Annettiin vaan näitä "laita villasukat jalkaan" ohjeita ja ota magnesiumia ohjeita, jotka ei itsellä toimi kyllä ollenkaan.

Tuntuu että kyseinen vaiva omalla kohdalla on todella elämänlaatua pilaava. Heräilen useita kertoja yössä ja olo jaloissa on niin epämukava että tuntuu ettei pysty nukahtamaan enää uudelleen. Olo tuntuu kuin jalkojen sisällä olisi kutina jota pitäisi raapia.

Olen miettinyt yksityiselle menemistä.

Vierailija
22/31 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös raskauden jälkeen lähes vuoden levottomat jalat vaivana, kunnes älysin kokeilla magnesiumia. Magnesiumsitraatti toimi mulla, magnesiumoksidi ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kofeiinin, alkoholin ja tupakan käyttö.

Vierailija
24/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa särkylääkkeet.

Vierailija
25/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla anemia aiheutti levottomat jalat.

Vierailija
26/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiinitasot pitäisi olla yli 100. Vanha ketju mutta jollekin voi olla elintärkeä tieto. Rautatablettia naamaan. Meillä on tätä suvussa ja voin sanoa, ettei tosiaan hoidu millään magnesiumilla. Silloin on jostain hermostollisesta kyse, jos se auttaa.

Vierailija
27/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheuttaa ketipinor iltaisin sängyssä jalkoihin tuota inhottavaa tunnetta, mutta auttaa kun menen sellaiseen sikiöasentoon enkä yritä olla jalat suorana.

Vierailija
28/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi painopeitto 🙄

Vierailija
29/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat silleen kevyesti "ristiin" kun menee nukkumaan, itsellä helpottaa noin. Sukat, magnesiumsitraatti, jos ei helpota on hierottava pohkeita tai noustava ylös. Hirvittävä vaiva, ihan joskus vaan tulee, mennyt muutamassa päivässä ohi.

Vierailija
30/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi magnesiumsitraatti ja piikkimatto jalkojen alla. Samoin jooga, pilates ja hieroja, toki näitä pitää harjoittaa säännöllisesti. Lihastreenin jälkeen heti palautusjuoma, helpottaa illalla nukkumaan menoa.

Tiedän ihmisiä joilla ei tosiaan auta muu kuin lääkitys. Silloin kyse on sairaudesta.

Vierailija
31/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on asioita jotka aiheuttavat hetken,kuten magnesiumia,Hiduroisfortye.Yöllimen kävely kun vaiva iskee.Minullakin pahimmillaan sain nukuttua puolitoista tuntia.Sitä kesti noin3-4 vuotta.Pää ihan sekaisin.Kaikki tekeminen loppu kun aina väsytti.No sitten sain niitä lääkkeitä joita parkinson-potilaille on,kylläkin miedonpia.En halunnut aloittaa niitä,oli niin voimakkaita sivuoireita

Luvassa.Ihan omaaloitteisesti kävin "PUHTISSA" verikokeissa.

Ferritiinin jaD-vitamiini,pää oli räjähtää kun sain vastauksen.D-vitamiini oli 40 /pitäisi olla vähintään50> Ferritiinin 12 /alaraia15>.

Kipinä kapin apteekkiin hakemaan lääkkritä.

Tässä kohtaa sanoisin että kannattaa kysyä lääkäriltä minkälaista rautaa,kaikki ei sovi kaikille.Oma tilanne on nyt kun kuukausi on kulunut Ferritiinin on nyt 13,aika hitaasti tuntuu nousevan.

Kannattaa puhua lääkärin kanssa.Omat jalkakivut katosivat.

Toivon mukaan pysyykin poissa.