Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin varma että äänestän Saulia, mutta äänestänkin kannattamani puolueen ehdokasta

Vierailija
19.01.2018 |

eli Haataista. Heräsin vasta eilen ja aloin ihmetellä miksi Haataisen kaltainen hyvä ehdokas on jätetty niin varjoon. Miksi ihmeessä olin menossa automaattisesti Niinistön taakse. On Sauli ollut ihan hyvä presidentti ja turvallinen, mutta kun oikeasti miettii, niin miksi minä sitä äänestäisin, enkä ihmistä joka jakaa arvojani.

En taida olla galluppien mukaan ainoa, joka onkin ajatellut sittenkin äänestää jotain muuta kuin Salea, vaikka ensin oli automaattisesti äänestämässä presidentin jatkoon ja siinä se, Salen kannatusprosentit tulleet alaspäin.
Jospa saataiskin jännittävämmät vaalit mitä luultiin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli nolaa Suomen kansan. Ihmettelen miksi kukaan suomalainen halauaa tällaista noloa mutisija jaarittelijaa presidenttiä, joka ei sano mitään suoraan. Kuka vaan toinen ehdokas on parempi. Ihan oikeasti. Haatainen on ihan hyvä.

Vierailija
2/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aioin vielä viime vuoden puolella äänestää Niinistöä jatkoon. Enää en, enkä ole ainoa kun katsoo viimeismpiä kannatuslukuja. On ollut kaikin puolin silmiä avaava kokemus tämä vuodenvaihde. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin alkuun satavarma Niinistön äänestäjä, mutta nyt olen tullut toisiin aatoksiin ja annan ääneni toiselle ehdokkaalle.

Toisella kierroksella äänestän Niinistöä, ellei oma ehdokkaani ole vastassa.

Vierailija
4/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauli nolaa Suomen kansan. Ihmettelen miksi kukaan suomalainen halauaa tällaista noloa mutisija jaarittelijaa presidenttiä, joka ei sano mitään suoraan. Kuka vaan toinen ehdokas on parempi. Ihan oikeasti. Haatainen on ihan hyvä.

Oot oikeessa, nyt on taitanut tosiaan useampikin herätä.

Vierailija
5/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin alkuun satavarma Niinistön äänestäjä, mutta nyt olen tullut toisiin aatoksiin ja annan ääneni toiselle ehdokkaalle.

Toisella kierroksella äänestän Niinistöä, ellei oma ehdokkaani ole vastassa.

Joo näin minäkin nyt teen.

ap

Vierailija
6/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihmetyttänyt tuo demareiden omiin muroihin kuseminen. Ei vaikuta kovin uskottavalta puolueelta, kun omatkaan eivät usko itseensä. Oisko vaan tämä herääminen jo liian myöhäistä? Noh, nähtäväksi jää.

Vierailija
7/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heräsin vähän myöhässä, tuntuu että vasta tällä viikolla on alkanut todella tapahtua...

Kävin jo asuinmaani vuoksi äänestämässä, ja lappuun laitoin Niinistön. Nyt kahden päivän kuluttua tulin siihen tulokseen, että Haavisto tai Haatainen olisikin ehkä ollut parempi ehdokas...

Vierailija
8/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse heräsin vähän myöhässä, tuntuu että vasta tällä viikolla on alkanut todella tapahtua...

Kävin jo asuinmaani vuoksi äänestämässä, ja lappuun laitoin Niinistön. Nyt kahden päivän kuluttua tulin siihen tulokseen, että Haavisto tai Haatainen olisikin ehkä ollut parempi ehdokas...

Voi höh. 

Vierailija
9/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ihmetyttänyt tuo demareiden omiin muroihin kuseminen. Ei vaikuta kovin uskottavalta puolueelta, kun omatkaan eivät usko itseensä. Oisko vaan tämä herääminen jo liian myöhäistä? Noh, nähtäväksi jää.

Kyllä sauli-ilmiö on nyt näkynyt muissakin puolueissa, ei vain demareissa.  Sitä on vain ajateltu että mitä sitä turhaan presidenttiä vaihtamaan jos vielä on valmis jatkamaan, muut ehdokkaat on nähty pelkkinä täytteinä vaaleissa. Näin minäkin ajattelin. Mutta vielä on aikaa asettua oman taakse, ellei vielä ole käyny.... Siellä äänestyskopissa viimeistään voi havahtua.

Vierailija
10/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös varma että äänestän Saulia, mutta pari asiaa ovat alkaneet kääntää vaakakuppia vaikka tiedän että olisi hyvä ja varma valinta jatkoon. Ärsyttää etten olekaan enää ollenkaan varma ja tuntuu että ratkaisen asian vasta äänestyskopissa. 

Vierailija
11/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. 

Vierailija
12/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ensin ajattelin äänestää Niinistöä. Onhan se edustava pariskunta kun vauvakin tulee.

Sitten mietin kuitenkin Vanhasta mutta en ole vielä varma.

Vierailija
13/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako Niinistö Natoa vai olenko saanut sellaisen käsityksen ettei hän uskalla sitä rehellisesti myöntää?

Vierailija
14/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö on nostanut ilmastonmuutoksen ja ympäristökysymykset kärkeen ja monet vihreät ovat aikeissa äänestää häntä. Itse äänestän Haavistoa jotta toisella kierroksella Niinistö pakotetaan toimimaan lupaustensa mukaisesti ja todellakin nostaa ympäristökysymykset esiin käytännön toimissa.

Vierailija
15/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki demarit joukolla Haataisen taakse, siinä on hyvä ehdokas sisäisesti ja ulkoisesti maamme asioiden hoitajaksi maailmalla. 

Vierailija
16/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen jo äänestämässä ja myös kuten ap oman vakaumuksen mukaista ehdokasta gallupeista välittämättä.

Katsotaan sitten kakkoskierroksella, jos sellainen tulee, mitä sitten tehdään.

Kaikki äänestämään! Ja muistakaa äänestää just sitä ehdokasta, joka sopii teidän arvoihin poliittisesti. Älkää antako gallupien ohjailla mielipiteitänne. Äänestyskopissa olet kingi ja voit äänestää ketä haluat!!

Vierailija
17/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin hyödyttääkö se jos äänestän jäätävistä, vaikka Haatainen tuskin pääsee presidentiksi? Se on joka tapauksessa ääni pois Niinistöltä, koska en halua että Niinistö jatkaa. Mietin muutaman vaihtoehdon välillä: Haatainen, Haavisto ja väyrynen. Mitä kannattaisi äänestää, Haavisto on varmempi kuin 2 muuta mutta pitääkö äänestää sen perusteella?

Vierailija
18/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

* haataista

Vierailija
19/26 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on pääasia errä joku muu valittaisiin presidentiksi kuin niinistö, pitääkö 1. Kierroksella taktikoida? Siis jos äänestän nyt haataista, auttaako se siihen että tulisi 2. Kierros, vai pitäisikö äänestää heti varmempaa valintaa kuten Haavisto tai väyrynen. Haluan että tulee 2. Kierros!

Vierailija
20/26 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurstin ruoka-apu vaarassa loppua: "Pari kuukautta vielä pärjätään. Sitten on lopetettava toiminta."

Sale on käynyt välillä esitäytymässä ruuanjako paikalla varmaa vaalit mielessä.

Sale kirjoitti alle aktiivimallin jolla vähenetää köyhien tuloja.

Salen vaaliraha kassa 1.5 miljoonaa euroa.

JOS SALE OLISI KOKO KANSAN PRESIDENTTI NIIN HÄN ANTAISI PUOLET KASSASTA HURSTILLE RUOKAAPUUN.

Mutta sale taitaa ajaa rahojen lahjoitajan etua joten kannataa miettiä tätä äänestyskopissa.

VÄYRYNEN LUPASI JO 50000 EUROA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän