Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on tullut loukatuksi, siitä mille se tuntui pitäisi päästä kertomaan loukkaajille

Vierailija
19.01.2018 |

Se olisi tepsivä keino saada nämä miettimään tyhmyyttään ja tekojensa seurauksia.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaiset lähteenä.

https://narsismi.info/hyotyyko-narsisti-terapiasta/

Tahtotila

Ihminen ei muutu, ellei itse sitä halua ja siihen aktiivisesti pyri. Edes taitava ammattilainen ei pysty muuttamaan ihmistä, ellei ihmiselle itselleen synny tavoitetta johon haluaa pyrkiä hyväksi katsomastaan syystä.

Narsistinen persoonallisuushäiriö estää usein ihmistä näkemästä itsessään vikoja tai puutteita. Omassa itsessään olevat puutteet ja viat ikään kuin siirretään toiseen ihmiseen, koska siellä niitä on helpompi katsella ja sietää. Toinen ihminen toimii peilinä narsistille.

Kun siirrän vikani sinuun, minun ei tarvitse nähdä, eikä kantaa niitä itsessäni ja niin minun on helpompi elää.

Kukaan ei pysty muuttamaan toista ihmistä, sen voi tehdä vain ihminen itse. Apua on tarjolla, mutta se pitää ensin ottaa vastaan.

Vierailija
62/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalaiset lähteenä.

https://narsismi.info/hyotyyko-narsisti-terapiasta/

Tahtotila

Ihminen ei muutu, ellei itse sitä halua ja siihen aktiivisesti pyri. Edes taitava ammattilainen ei pysty muuttamaan ihmistä, ellei ihmiselle itselleen synny tavoitetta johon haluaa pyrkiä hyväksi katsomastaan syystä.

Narsistinen persoonallisuushäiriö estää usein ihmistä näkemästä itsessään vikoja tai puutteita. Omassa itsessään olevat puutteet ja viat ikään kuin siirretään toiseen ihmiseen, koska siellä niitä on helpompi katsella ja sietää. Toinen ihminen toimii peilinä narsistille.

Kun siirrän vikani sinuun, minun ei tarvitse nähdä, eikä kantaa niitä itsessäni ja niin minun on helpompi elää.

Kukaan ei pysty muuttamaan toista ihmistä, sen voi tehdä vain ihminen itse. Apua on tarjolla, mutta se pitää ensin ottaa vastaan.

Ensinnäkin, minun äitini siirsi vikansa minuun, esim. hän ei hallinnut tunteitaan, eli huusi mulle ja kun mä reagoin siihen huutamalla takaisin vain minä käyttäydyin siinä mukamas pahoin. Toisekseen vanhemman kuuluu noissa kohdissa nimenomaan tukea lasta jotta lapsi oppii näkemään vikansa, jos lasta moititaan, ei lapsi opettele sen lisäksi, että on haukuttu paskaksi, näkemään vikojaan, koska kaikki energia menee haukunnasta selviämiseen ja minän kasassa pitämiseen. Vai onko siis ihmisen tarkoitus vikansa näkemällä tuntea itsensä huonoksi ja pahaksi? Siitähän syntyy pahoinvointia, jos syytetään vioista.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Narsisti hakee tyydytystä toisten voittamisesta ja hänen on vaikea sietää häviämistä. Narsisti ihailee valtaa ja tavoittelee sitä. Narsistin arvomaailmaa sävyttää usein autoritäärisyys ja hän ihailee ns. kovia arvoja. Narsistinen henkilö on yliherkkä arvostelulle. Häiriöön liittyy erityisesti pettymystilanteissa esiintyvää masennusta ja päihteiden väärinkäyttöä"

http://www.terve.fi/narsismi-tietopaketti

"Narsisti ei unohda tilanteita, joissa hänen tahtonsa ei toteudu. Tavallista on, että hän kostaa tilanteet, joissa hän kokee tulleensa väärinymmärretyksi tai – kohdelluksi. Narsistin kiukuttelu saattaa muistuttaa uhmaikään juuttuneen pikkulapsen käyttäytymiseltä.

Kaikki narsistin rakkaussuhteet ovat täynnä syyllisiä ja syytettyjä, uhreja ja syntipukkeja."

https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleis...

Noniin, nyt voit jatkaa selittelyjäsi, kuinka äiti on vaan väärässä ja sinulla on oikeus kaikkeen perheesi ja äitisi kiusaamiseen ja omassa paskassasi jumittamiseen. Se vaan todistaa, että ihan oikeasti olet narsisti.

Menetkö tällä tavalla arvostelemaan myös raiskauksen uhria? Koska siinäkin toteutuu se, ettei uhrin tahto toteutunut. Se tekee hänet sinusta narsistiksi, jos käyttää loppuelämänsä raiskaajalleen kostamiseen, ellei saa apua? Olet sairas.

ap

Ap todisti juuri nämä väitteet. Et voi verrata itseäsi raiskauksen uhriin, jos koet että äitisi ei kohdellut sinua oikein. Se jos mikä on sairasta.

Lisäksi et voi aikuisena puolustella lastesi kaltoinkohtelua omalla (koetulla) kaltoinkohtelullasi. Logiikkasi mukaan raiskatun olisi oikeus raiskata ja hakatun hakata. Sulla on joku sairas silmä silmästä-ajattelutapa.

Tosielämän esimerkki löytyy siitä, että riehut täällä palstalla ja kaltoinkohtelet lapsiasi, etkä myönnä olevasi väärässä tässä tai korjaa asiaa, vaan koet että sinulla on oikeus siihen. Sinulla ei ole oikeutta häiritä ja kiusata perhettäsi, olet väärässä. Äitinä sinulla ei oke oikeutta jumittaa omassa äitiasiassasi loppuelämääsi, vaan sinun on annettava olla ja pyrittävä parempaan vanhemmuuteen kuin mitä koit saaneesi.

Olet narsisti joka ei näe itsessään vikaa.

Vierailija
64/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Narsisti hakee tyydytystä toisten voittamisesta ja hänen on vaikea sietää häviämistä. Narsisti ihailee valtaa ja tavoittelee sitä. Narsistin arvomaailmaa sävyttää usein autoritäärisyys ja hän ihailee ns. kovia arvoja. Narsistinen henkilö on yliherkkä arvostelulle. Häiriöön liittyy erityisesti pettymystilanteissa esiintyvää masennusta ja päihteiden väärinkäyttöä"

"Narsisti ei unohda tilanteita, joissa hänen tahtonsa ei toteudu. Tavallista on, että hän kostaa tilanteet, joissa hän kokee tulleensa väärinymmärretyksi tai – kohdelluksi. Narsistin kiukuttelu saattaa muistuttaa uhmaikään juuttuneen pikkulapsen käyttäytymiseltä.

Kaikki narsistin rakkaussuhteet ovat täynnä syyllisiä ja syytettyjä, uhreja ja syntipukkeja."

Noniin, nyt voit jatkaa selittelyjäsi, kuinka äiti on vaan väärässä ja sinulla on oikeus kaikkeen perheesi ja äitisi kiusaamiseen ja omassa paskassasi jumittamiseen. Se vaan todistaa, että ihan oikeasti olet narsisti.

Menetkö tällä tavalla arvostelemaan myös raiskauksen uhria? Koska siinäkin toteutuu se, ettei uhrin tahto toteutunut. Se tekee hänet sinusta narsistiksi, jos käyttää loppuelämänsä raiskaajalleen kostamiseen, ellei saa apua? Olet sairas.

ap

Ap todisti juuri nämä väitteet. Et voi verrata itseäsi raiskauksen uhriin, jos koet että äitisi ei kohdellut sinua oikein. Se jos mikä on sairasta.

Lisäksi et voi aikuisena puolustella lastesi kaltoinkohtelua omalla (koetulla) kaltoinkohtelullasi. Logiikkasi mukaan raiskatun olisi oikeus raiskata ja hakatun hakata. Sulla on joku sairas silmä silmästä-ajattelutapa.

Tosielämän esimerkki löytyy siitä, että riehut täällä palstalla ja kaltoinkohtelet lapsiasi, etkä myönnä olevasi väärässä tässä tai korjaa asiaa, vaan koet että sinulla on oikeus siihen. Sinulla ei ole oikeutta häiritä ja kiusata perhettäsi, olet väärässä. Äitinä sinulla ei oke oikeutta jumittaa omassa äitiasiassasi loppuelämääsi, vaan sinun on annettava olla ja pyrittävä parempaan vanhemmuuteen kuin mitä koit saaneesi.

"Et voi verrata itseäsi raiskauksen uhriin, jos koet että äitisi ei kohdellut sinua oikein." Kyllä nimenomaan voin, se on sama asia. Satuttaa toista, en minä sitä halunnut. Vai haluatko sinä, että sinua satutetaan? Haluatko?

ap

Vierailija
65/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos raiskattua ei auteta, vaan häntä syytetään ja arvostellaan tuskastaan, niin hänellä on oikeus raiskata arvostelijansa.

ap

Vierailija
66/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaidiootti! =DDD Nyt karkasi ap:lla viimeinenkin järjenhiven päästä ja taantui ihan taaperon asteelle. Mikä ei tietysti pitkä matka ollut. Nauran sulle ap.

Vierailija
67/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkaidiootti! =DDD Nyt karkasi ap:lla viimeinenkin järjenhiven päästä ja taantui ihan taaperon asteelle. Mikä ei tietysti pitkä matka ollut. Nauran sulle ap.

Naura rauhassa, entä se, että haluatko, että sinua satutetaan?

ap

Vierailija
68/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron, mutta se ei paskaakaan auta. Saan vaan lisää paskaa niskaan. Vihdoin tajusin, että se ihminen joka parhaaksi ystäväksi minua kutsui, ei taida olla sitä.

Vierailija
69/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se oli se oikea hoito, jonka pariin minun pitäisi hakeutua???

ap

Vierailija
70/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron, mutta se ei paskaakaan auta. Saan vaan lisää paskaa niskaan. Vihdoin tajusin, että se ihminen joka parhaaksi ystäväksi minua kutsui, ei taida olla sitä.

Se on hienoa, että sinulla on vielä se taito tallella. Se on ainakin itselleni sivuseikka, miten kohde mun tunteisiin suhtautuu, jos huonosti, niin hänestä on aikakin päästä eroon, ja jos hyvin niin sittenhän aito ystävyys olisi mahdollinen. Mutta itse en saa kerrottua, mille tuntuu, koska äitini mielestä arvostelijoista ei saa ajatella pahaa ja on myös epäkorrektia ja pahan mielen tuottamista kuulemma kertoa näille, että pahoitti mielensä. Kun ei se toinen kuulemma ikinä tarkoita mitään pahaa. Mistä vitusta äitini sen tietää ja toisekseen, miksi olisi vaarallista, jos minua loukannut pahoittaisi mielensä oltuaan typerä?

ap

Vierailija
71/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tietenkin on surullista, jos itselle tärkeälle ihmiselle mun loukkaamisellanikaan ei ollut väliä, ja se olisi suru, joka ois käsiteltävä, mutta en mä elämässäni ketään tiettyä ihmistä kaipaa, jos hän ei halua mua arvostaa.

ap

Vierailija
72/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Narsismiin ei taida kummoista hoitoa olla joka tehoaisi. Parhaiten tehonnee joku oikein karmea kriisi jossa on pakko kohdata oma heikkoutensa ja se ennenkuulumaton ajatus, että voisi olla jossain asiassa väärässä.

Vierailija
73/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Narsismiin ei taida kummoista hoitoa olla joka tehoaisi. Parhaiten tehonnee joku oikein karmea kriisi jossa on pakko kohdata oma heikkoutensa ja se ennenkuulumaton ajatus, että voisi olla jossain asiassa väärässä.

Sun kannattaa hakeutua sinne, kun olet sellainen muiden arvostelija.

ap

Vierailija
74/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko ikinä ajatellut, että se oletkin sinä, joka olet väärässä, kun arvostelet muita?

ap

Vierailija
75/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä sinä kuvittelet tietäväsi muiden syistä olla sellaisia kuin ovat ja kärsivät vajeista, joista kärsivät, että se antaa sinulle oikeuden arvostella toisia?

ap

Vierailija
76/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja koska sinulla ei ole tietoa toisten olosuhteista eikä asioista, jotka heidän elämäänsä ja ratkaisuihinsa ovat vaikuttaneet, niin se olet SINÄ, joka olet väärässä, kun katsot pienimmäksi oikeudeksesikaan arvostella muita, mm. minua.

ap

Vierailija
77/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin äsken tuota väkivaltaisen lapsuuden kokeneiden ketjua. Sitten siirryin tähän. Kontrasti on melkoinen. Mitä tunteita oikeasti kamalan lapsuuden kokeneiden kertomukset sinussa herättävät? Koska kaikesta päätellen oma lapsuutesi on ollut suht normaali, narsistinen mielesi vain kuvittelee muuta.

Vierailija
78/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vastuussa omista sanoistaan ja teoistaan, mutta ei toisen.

Sinun ei tarvitse vetää hernettä nenään siitä mitä joku toinen sanoo tai tekee. Jos reagoit, reaktio on sinun.

Et tule koskaan saamaan hyvitystä muiden tekemistä vääryyksistä. Päinvastoin, kosto elää vain niinkauan kuin sinä myrkytät OMAN mielesi.

Kiusaajia sinun kiukkusi ei hetkauta. Päinvastoin, ilkeät ihmiset vain tykkää kun ovat saaneet toiselle niin pahan olon.

Mutta, sinä olet erillinen yksilö. Ota etäisyyttä kiusaajaan. Jos se ei ole täysin mahdollista fyysisesti, voit kuitenkin säätää omat henkiset asetukset niin ettet mene mukaan toisen tunnekuohuun tai kieroiluun.

Älä myöskään yritä saada muita mukaan omaan negatiivisuuteesi.

Mieti itsellesi henkinen ankkuri, joka on kiinni jossain omassa asiassasi, ei toisessa ihmisessä. On liian yleinen virhe luulla että oma onni olisi vain toisen hallussa.

Vierailija
79/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin äsken tuota väkivaltaisen lapsuuden kokeneiden ketjua. Sitten siirryin tähän. Kontrasti on melkoinen. Mitä tunteita oikeasti kamalan lapsuuden kokeneiden kertomukset sinussa herättävät? Koska kaikesta päätellen oma lapsuutesi on ollut suht normaali, narsistinen mielesi vain kuvittelee muuta.

En sano oliko normaali, jos oli asioita, joilla mua satutettiin, ei minusta se tee normaalia lapsuutta, vaikka useita lapsia ympäri Suomea satutettaisiin. Se oli sairasta, kun kuvittelin sitä normaaliksi lapsena.

ap

Vierailija
80/82 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on vastuussa omista sanoistaan ja teoistaan, mutta ei toisen.

Sinun ei tarvitse vetää hernettä nenään siitä mitä joku toinen sanoo tai tekee. Jos reagoit, reaktio on sinun.

Et tule koskaan saamaan hyvitystä muiden tekemistä vääryyksistä. Päinvastoin, kosto elää vain niinkauan kuin sinä myrkytät OMAN mielesi.

Kiusaajia sinun kiukkusi ei hetkauta. Päinvastoin, ilkeät ihmiset vain tykkää kun ovat saaneet toiselle niin pahan olon.

Mutta, sinä olet erillinen yksilö. Ota etäisyyttä kiusaajaan. Jos se ei ole täysin mahdollista fyysisesti, voit kuitenkin säätää omat henkiset asetukset niin ettet mene mukaan toisen tunnekuohuun tai kieroiluun.

Älä myöskään yritä saada muita mukaan omaan negatiivisuuteesi.

Mieti itsellesi henkinen ankkuri, joka on kiinni jossain omassa asiassasi, ei toisessa ihmisessä. On liian yleinen virhe luulla että oma onni olisi vain toisen hallussa.

Jos äitini on vastuussa sanoistaan, niin mitä se oikein tarkoittaa? Ei mitään?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä