Jos on tullut loukatuksi, siitä mille se tuntui pitäisi päästä kertomaan loukkaajille
Se olisi tepsivä keino saada nämä miettimään tyhmyyttään ja tekojensa seurauksia.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitä terapeutti sanoi siitä jouluna tapahtuneesta, kuohuttavasta kaustista, kun mies sanoi lapsellesi sinun vain kiusanneen?
Ei pitänyt sitä hyvänä, että mies sanoo lapselle tuollaista, mutta isoimman oivalluksenhan asiaan liittyen olin tehnyt itse jo ennen terapiaan menoa, joten siitä jäi lähinnä vain raportointi, että olen tällaista nyt oivaltanut, eli se oli se, että kaikki ihmiset eivät edes itse tajua, milloin ovat väärässä, eivätkä niin ollen sitä myönnä, ja osa ihmisistä ei halua myöntää, että erehtyi, vaikka se olisi täysin ilmeistä, vaan he koittavat vain kusettaa vastapuolta kuvittelemaan, ettei heissä ole mitään erehtymistä.
En oikeasti ollut tajunnut aikaisemmin, ettei ihmiset aina ole kartalla siitä, erehtyvätkö he nyt, vaiko eivät, eivätkä ymmärrä, vaikka heille sanoo, että olen tun väärässä.Pystytkö soveltamaan tätä oivallusta itseesi? Hörähdin kun luin tämän kuvauksen sinusta itsestäsi.
Missä olen erehtynyt, kerro se ensin.
apTuhansia kertoja täällä on jo kerrottu sinulle missä olet erehtynyt. Joskus lueskelen näitä huvikseni että eteneekö oivallus, ei etene mihinkään. Vastaanotto ei ole päällä.
Okei, eli sinulla ei ole edes itselläsi tiedossa, missä mä olisin tässä nyt erehtynyt. En hämmästy, koska mä en erehdy. Kuin ääriharvoin. Esim. lastenteko oli erehdys, lasten kannalta.
ap:D. Sinä ihan oikeasti olet narsisti. No se selittää että tää jatkuu ja jatkuu vaan vuodesta toiseen etkä etene milliäkään mihinkään suuntaan.
Kyllä mä voin myöntää erehtyneeni, jos olen väärässä, koska en halua olla väärässä, vaan haluan olla oikeassa ja ajatella oikein. Mutta jos kukaan ei osaa osoittaa, missä olen väärässä tai erehdyin, niin en tietenkään myönnä sellaisia. Ja siis en ole narsisti todellakaan, narsistia ei haittaa olla väärässä, kunhan kukaan ei oikaise häntä. Katsos oikaisijakaan ei ole aina oikeassa, mutta mä olen äitini suuntaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on eri näkökantoja. Sinun arvosi, tarpeesi ja toimintamallisi ovat yhtä ja äitisi toista. Et voi pakottaa häntä itseksesi.
Kyllä hänen pitää lastaan ymmärtää, eikä päinvastoin. Ensin hän, niin kauan tulee rangaistusta, etä myöntää, ettei ymmärtänyt ja sen takia vaurioitti. Sitten mä jätän hänet virumaan vanhuuteen, ei, hänen ei ole pakko ymmärtää miksi vihaan häntä, jos ei tuostakaan ymmärrä.
apEthän sinäkään jaksa vaalia lapsiasi. Ihmiset eivät ole täydellisiä.
Jätä se äitisi ja jatka elämääsi. Jos jäät, syy on sinun.
Niin no siis en jaksakaan ja se on huono asia. Se tekee minusta huonon äidin. Mutta se ei ole minun syyni. Ja äidistäni tekee huonon äidin se, ettei hän ymmärtänyt minua. Se, onko se hänen syytään vai ei ei kiinnosta minua, minä tunnen vain viat ja tuskan, jotka hän aiheutti minulle. Samoin kuin lapsenikin tuntevat ne, joita minä ehdin heille aiheuttaa. Onneksi paljon vähemmän, kuin mun äiti mulle.
En ole lapsiani sillälailla tukemassa myöskään heidän arjessaan, kun haluaisin, mutta se on silti pienempi miinus kuin tehdä lapsille pahaa, kuten mun äitini teki mulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
"Narsisti hakee tyydytystä toisten voittamisesta ja hänen on vaikea sietää häviämistä. Narsisti ihailee valtaa ja tavoittelee sitä. Narsistin arvomaailmaa sävyttää usein autoritäärisyys ja hän ihailee ns. kovia arvoja. Narsistinen henkilö on yliherkkä arvostelulle. Häiriöön liittyy erityisesti pettymystilanteissa esiintyvää masennusta ja päihteiden väärinkäyttöä"
http://www.terve.fi/narsismi-tietopaketti
"Narsisti ei unohda tilanteita, joissa hänen tahtonsa ei toteudu. Tavallista on, että hän kostaa tilanteet, joissa hän kokee tulleensa väärinymmärretyksi tai – kohdelluksi. Narsistin kiukuttelu saattaa muistuttaa uhmaikään juuttuneen pikkulapsen käyttäytymiseltä.
Kaikki narsistin rakkaussuhteet ovat täynnä syyllisiä ja syytettyjä, uhreja ja syntipukkeja."
https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleis...
Noniin, nyt voit jatkaa selittelyjäsi, kuinka äiti on vaan väärässä ja sinulla on oikeus kaikkeen perheesi ja äitisi kiusaamiseen ja omassa paskassasi jumittamiseen. Se vaan todistaa, että ihan oikeasti olet narsisti.
Sinun pitää antaa esimerkit minun elämästäni, että ne lasketaan. Jos mun tahtoni ei ole toteutunut esim. yhdynnän estossa, niin olen narsisti, koska en anna sitä anteeksi? Vanhemman lapseensa kohdistamia asioita voidaan verrata pakotettuun yhdyntään.
ap
Vierailija kirjoitti:
"Narsisti hakee tyydytystä toisten voittamisesta ja hänen on vaikea sietää häviämistä. Narsisti ihailee valtaa ja tavoittelee sitä. Narsistin arvomaailmaa sävyttää usein autoritäärisyys ja hän ihailee ns. kovia arvoja. Narsistinen henkilö on yliherkkä arvostelulle. Häiriöön liittyy erityisesti pettymystilanteissa esiintyvää masennusta ja päihteiden väärinkäyttöä"
"Narsisti ei unohda tilanteita, joissa hänen tahtonsa ei toteudu. Tavallista on, että hän kostaa tilanteet, joissa hän kokee tulleensa väärinymmärretyksi tai – kohdelluksi. Narsistin kiukuttelu saattaa muistuttaa uhmaikään juuttuneen pikkulapsen käyttäytymiseltä.
Kaikki narsistin rakkaussuhteet ovat täynnä syyllisiä ja syytettyjä, uhreja ja syntipukkeja."
Noniin, nyt voit jatkaa selittelyjäsi, kuinka äiti on vaan väärässä ja sinulla on oikeus kaikkeen perheesi ja äitisi kiusaamiseen ja omassa paskassasi jumittamiseen. Se vaan todistaa, että ihan oikeasti olet narsisti.
Menetkö tällä tavalla arvostelemaan myös raiskauksen uhria? Koska siinäkin toteutuu se, ettei uhrin tahto toteutunut. Se tekee hänet sinusta narsistiksi, jos käyttää loppuelämänsä raiskaajalleen kostamiseen, ellei saa apua? Olet sairas.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein se on, jos väärinkohtelun uhrin tahto ei toteutunut, ettei häntä kohdeltaisi väärin, vaikka tapppaa se väärintekijä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet pikkuisen sairas kiusaajien ja väärinkohtelijoiden puolustaja. Sinusta sen, joka puolustaa sitä, että tulee kohdelluksi oikein tahto on narsismia. Olet tyypillinen kiusaajien puolelle asettuva sokea pee.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on eri näkökantoja. Sinun arvosi, tarpeesi ja toimintamallisi ovat yhtä ja äitisi toista. Et voi pakottaa häntä itseksesi.
Kyllä hänen pitää lastaan ymmärtää, eikä päinvastoin. Ensin hän, niin kauan tulee rangaistusta, etä myöntää, ettei ymmärtänyt ja sen takia vaurioitti. Sitten mä jätän hänet virumaan vanhuuteen, ei, hänen ei ole pakko ymmärtää miksi vihaan häntä, jos ei tuostakaan ymmärrä.
Niin no siis en jaksakaan ja se on huono asia. Se tekee minusta huonon äidin. Mutta se ei ole minun syyni. Ja äidistäni tekee huonon äidin se, ettei hän ymmärtänyt minua. Se, onko se hänen syytään vai ei ei kiinnosta minua, minä tunnen vain viat ja tuskan, jotka hän aiheutti minulle. Samoin kuin lapsenikin tuntevat ne, joita minä ehdin heille aiheuttaa. Onneksi paljon vähemmän, kuin mun äiti mulle.
En ole lapsiani sillälailla tukemassa myöskään heidän arjessaan, kun haluaisin, mutta se on silti pienempi miinus kuin tehdä lapsille pahaa, kuten mun äitini teki mulle.
ap
Sinä aiheutat lapsillesi tuskaa läpi heidän elämänsä, ellet nyt ryhdistäydy. Olkaa yksikkö, joka nauttii toisistaa ja saa siitä voimaa ja iloa.
Ja aina löytyy se yksi, joka pistää vettä myllyyn äitihullulle. Tajuatteko ettei se ikinä lopeta ja hakeudu oikeaan hoitoon jos saa täällä vastinetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä aiheutat lapsillesi tuskaa läpi heidän elämänsä, ellet nyt ryhdistäydy. Olkaa yksikkö, joka nauttii toisistaa ja saa siitä voimaa ja iloa.
No tiedän, että tavallaan aiheutan, siis sikäli, että mitä iloja jää puuttumaan, jos äidistä ei ole heille oikein mihinkään. Mutta ryhdistäytymällä asiaa ei todellakaan ratkaista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja aina löytyy se yksi, joka pistää vettä myllyyn äitihullulle. Tajuatteko ettei se ikinä lopeta ja hakeudu oikeaan hoitoon jos saa täällä vastinetta?
Kävin juuri äsken työterveyslääkärillä ja kyselin mahdollisuutta päästä psykiatrille. En kyllä olisi liian luottavainen, millaista apua sieltä tarjotaan. Lääkärikin kysyi minua kuunneltuaan: kuinka ajattelet, että minä voin auttaa sinua? No, sanoin sitten, että osaako neuvoa mitä polkua pitkin hakisin lisää apua. Hän sanoi, että on julkinen, vakuutus ja maksaa itse. Menin univaikeuksien takia käymään, mutta otin muunkin tilanteeni puheeksi. Toivoisin saavani psykiatriasta selvyyttä siihen, miksi voin pahoin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri äsken työterveyslääkärillä ja kyselin mahdollisuutta päästä psykiatrille. En kyllä olisi liian luottavainen, millaista apua sieltä tarjotaan. Lääkärikin kysyi minua kuunneltuaan: kuinka ajattelet, että minä voin auttaa sinua? No, sanoin sitten, että osaako neuvoa mitä polkua pitkin hakisin lisää apua. Hän sanoi, että on julkinen, vakuutus ja maksaa itse. Menin univaikeuksien takia käymään, mutta otin muunkin tilanteeni puheeksi. Toivoisin saavani psykiatriasta selvyyttä siihen, miksi voin pahoin.
ap
Ja tukea tietenkin paranemiseen. On yllättävän vaikeaa uskoa, ettei mua vain syyteltäisi tai mua vain pidettäisi pellenä, tai mulle vain naurettaisi, kuten äiti teki.
ap
Aion puhua myös tuen tarpeestani lastani tutkivalle lastenpsykiatrille. Että mistä ÄITI saa apua, neljäkymmentä vuotta liian myöhään?
ap
Vierailija kirjoitti:
Se olisi tepsivä keino saada nämä miettimään tyhmyyttään ja tekojensa seurauksia.
Olet väärässä. Eivät ne mieti, ne kysyvät että mitä sä vikiset ikivanhoista jutuista ja ehkä kiusaavat hieman lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Eivät ne mieti, ne kysyvät että mitä sä vikiset ikivanhoista jutuista ja ehkä kiusaavat hieman lisää.
Niin no, ehkä tekisivät, mutta silloin näkisin omin silmin, ettei tuollaiseen ihmiseen kannata uhrata omaa välittämistään. Eikä mitään hyvää. Eikä siten myöskään arvostaa paskaakaan siitä, mitä se on mieltä. Kun olin lapsi, äiti kielsi ajattelemasta minua loukanneista ihmisistä noin. Tietenkin, kun oli itse muita loukkaava pska, niin ajatus, että ne loukatut sitten pitää häntä nollana ois varmaan ollut vaikea.
ap
Vierailija kirjoitti:
...eli mikähän se sinun käsityksesi oikeasta hoidosta olisi, mulla ois sille käyttöä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Että vähän huvittavaa, ellei olisi niin surullista, että potilaan pitäisi tietää, millä hänet hoidetaan kuntoon.
ap
Mutta ilmeisesti Suomessa saa rauhassa voida pahoin ja syrjäytyä perheestään, ilman, että kukaan näkee mitään hoidon ja tuen tarvetta.
ap
Mä joudun kokemaan aika säännöllisesti sellaista, iitä mä kutsun piiloloukkaukseksi, että en oikein tiedä, että oliko tarkoituksella sanottu, jotta kyseinen sanoja pääsisi pätemään vai oliko tahatonta. Sitten sitä jään miettimään ja siinä miettiessä se tilanne menee jo niin ohi, että päätän olla kommentoimatta sitä sanomista, vaikka jälkikäteen suututtaa ja tuntuu, että olisi pitänyt vain sanoa jotain vastaan. Hidas kun olen ja toinen sellainen turpamoottori, niin en ennätä. Viimeisin loukkaus oli sellainen, että ystävättäreni kertoi siivonneensa vaatehuonetta ja löysi sieltä housut, joita ei ole käyttänyt vuosiin. Hänelle oli sitten tullut mieleen, että ne housut takuulla sopisi minulle. Hänelle ne on niin kauhean liian isot ja vanhanaikaisetkin jo, mutta että hänestä näyttää siltä, että ne uuri ja juuri voisi minun päälleni mahtua, kun vyötäröosa joustaa. Vanhanaikaisuus ei kuulemma haittaa, kun oleskelen niin paljon lasten kanssa kotona, niin voin niitä kotihousuina pitää. Mrrr. Olen alkanut ottamaan etäisyyttä, kun tuntuu, että on sellaista piilokiusaamista koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti Suomessa saa rauhassa voida pahoin ja syrjäytyä perheestään, ilman, että kukaan näkee mitään hoidon ja tuen tarvetta.
ap
Kunhan pahoinvoijan äidillä oli kulissit kunnossa, niistähän se lapsen hyvinvointi katsotaan. Miettikääpä vaikka Kalifornian tapaustakin. Vanhemmat ylistivät lapsiaan ympäriinsä ja laittoivat hymyileviä kuvia someen. Noin se tehdään, ja muille siinä on hyvät vanhemmat. Vielä toi, että puhuivat lapsistaan hyvää! Lapsilleen ovat takuulla puhuneet, mitä saastoja nämä ovat.
ap