Kotihoidontuella eläjät!! MILLÄ tarkalleen ottaen elätte!?
Kotihoidontuen määrä ensinnäkin huima (ilman kuntalisiä). Siihen vielä suht kova verotus (itselläni tulee olemaan 23). Mies tienaa NETTONA n.2000€, asumiseen menee kuukaudessa jo pelkästään n 1000€. Lisäksi vakuutukset ja muut laskut, bensat, ruuat, vaipat, lääkkeet.. lapsi kasvaaa ja vaatteetkin käyvät pieniksi.
Millä tässä kuuluisi elää? Ei varmaan tarvitse paljoa miettiä mitään omia harrastuksia tai lapsen viemistä vaikkapa hoploppiin?
Joo, ulkona ja puistoissa käyminen on toki ilmaista,mutta silti.
Emme ole esim asumistukeenkaan oikeutettuja, tietenkään...
Kertokaas nyt millä te muut kotihoidontuen piirissä olevat elätte.
Kommentit (205)
Säästöillä, miehen palkalla ja ensiasuntomme on vuokrattu, joten siitäkin tulee vähän tuloja. Rahapuoli kunnossa, kun tulee yli 30-vuotiaana äidiksi.
Meillä mies tienaa 5800 e/kk joten sen palkalla olen kotona lapsen kanssa. Hyvin ollaan pärjätty, vaikka välillä tekee tiukkaa.
Mulla 10000 euron säästöt meni aika tarkkaan, mutta kotona sain olla melkein 4 vuotta 2 lasta tehden. Arjessa tuli säästettyä esim. vaatteet kirpparilta mutta kivoja juttuja ja matkoja kyllä tehtiin. Oma auto oli käytössä jne. Ne rahat olis voinut mennä paljon turhempaankin.
Eiköhän sitä ihan ruoalla elä ihan punaisinkin moguli.
Olen kotihoidontuella oleva kahden lapsen äiti, 35.v, lapset 1.v ja 5.v. Saan käteen 380€ + lapsilisät jonka lisäksi teen kotoa käsin töitä joilla tienaan 1500-2500€ kuukaudessa. Olen aivan äärettömän kiitollinen tästä mahdolllsuudesta, sillä se mahdollistaa sen että pystyn olemaan kotona nuorimmaisen kanssa koko hoitotuen ajan 3.v. Esikoinen on päiväkodissa minimitunnit lähinnä saadakseen leikkiseuraa ja toimintaa päiviinsä.