Oletko tipattomalla? Kuinka sujuu?
En ole ottanut alkoholia lainkaan 2,5 viikkoon. Olo on hyvä. Viikonloputkin energiaa täynnä kun ei "tarvitse" kärsiä krapulasta.
Houkutuksia on tullut muutamaan otteeseen, mutta en ole langennut. Normaalisti juon kerran viikossa tukevan humalan.
Kommentit (36)
Olen. Luulin jo vähän olevani alkoholisti, kun joka vkl join ja joskus viikollakin vähän. Lomilla päivittäin.
Nyt on hyvä olo ja juomista tai juomattomuutta en ajattelekaan koko aikaa. Voin tosiaankin suositella. En itse aiemmin ole pystynyt tai halunnut tipattomia, mutta nyt mieli on muuttunut. Olen pitempäänkin kuin vain tammikuun.
Laitan vielä listan parannuksista:
ulkonäkö on parantunut, kasvot kauniimmat ja muualtakin turvotusta lähtenyt, ei masenna, ajatus toimii, toiveikkuus, ei ärsytä kovin pitkään mikään, itsetunto kohentunut, virkeämpi olo, sisäelimiin ei satu :D
Ei ole maksettu mainos, mutta voin suositella. Eniten pelkäsin, että ilman viinaa tulee ankeaa ja tylsää, mutta sekään ei ollut totta!
En ole tipattomalla. En ole kuitenkaan juonut alkoholia tässä kuussa. Tuskin tulen juomaankaan.
En ole tipattomalla (vaikka alkoholia en ole juonutkaan juhannuksen jälkeen). Olen sen sijaan sokerittomalla. Karkkia en ole ostanut joulukuun puolen välin jälkeen ja olen HYVIN ylpeä itsestäni. Käyn kerran viikossa kaupassa ja ennen ostin joka kauppareissulla 5-10 eurolla karkkia (enimmäkseen suklaata). Nyt tarkoitus päästä tuosta sokerikoukusta eroon ja laihtua parisenkymmentä kiloa. Karkkia olisi tarkoitus olla ostamatta koko vuotena.
Olen ollut kokonaan ilman alkoholia vuoden ja reilu kuukauden. Join viimeksi itsenäisyyspäivänä 2016, ja sitä edellinen kerta oli lokakuussa 2015. Eikä tee edes tiukkaa..
Vierailija kirjoitti:
Olen. Luulin jo vähän olevani alkoholisti, kun joka vkl join ja joskus viikollakin vähän. Lomilla päivittäin.
Nyt on hyvä olo ja juomista tai juomattomuutta en ajattelekaan koko aikaa. Voin tosiaankin suositella. En itse aiemmin ole pystynyt tai halunnut tipattomia, mutta nyt mieli on muuttunut. Olen pitempäänkin kuin vain tammikuun.
Laitan vielä listan parannuksista:
ulkonäkö on parantunut, kasvot kauniimmat ja muualtakin turvotusta lähtenyt, ei masenna, ajatus toimii, toiveikkuus, ei ärsytä kovin pitkään mikään, itsetunto kohentunut, virkeämpi olo, sisäelimiin ei satu :DEi ole maksettu mainos, mutta voin suositella. Eniten pelkäsin, että ilman viinaa tulee ankeaa ja tylsää, mutta sekään ei ollut totta!
No tuleehan siitä ankeaa, jos itse sen aiheuttaa. Ankeushan riippuu ihan siitä, mitä sisältöä ihminen elämäänsä hankkii.
Itse olen käytännössä lopettanut alkoholin käytön reilu kaksi vuotta sitten, olen sitten 2015 marraskuun jälkeen juonut kaksi kertaa eikä ole ankeaa ollut.
Ei ole ongelmaa ollut koskaan, mutta rupesi vain tympimään. Hirveät darrat, en ole tissuttelijatyyppiä, joko vedän kännit tai olen kokonaan ilman ja turhaa rahanmenoa, en myöskään ole kalsarikänni-ihmisiä, juominen oli ihan sosiaalinen tapahtuma enkä koskaan oppinut juomaan yksin/ilman että piti lähteä myös baariin. Eikä oikeastaan kännissä ollut enää kivaakaan.
Ei kannata. Heti iski kauhea flunssa joka ei lähde pois. Rommitoti vähän edes helpottais oloa.
Tipaton alkoi kuusi vuotta sitten, silloin kyllästyin viinin litkutukseen, se oli liian tärkeää minulle. Lopetin ja aine muuttui minulle tarpeettomaksi, ei enää määräile koska voin autoilla eikä huononna untani ja nosta verenpainetta ja painoa.
Hyvinhän tämä menee. Yleisvireys on kohentunut ja uni maittaa paremmin. Helmikuussa korkkaan taas normaaliin tapaan. Tiedän sen jo nyt.
Olin tipattomalla. Eilen sorruin ja tänään jatkan juomista :(.
En ole. Olen juonut ihan normaalisti alkoholia. Tänä vuonna mennyt jo puoli litraa siideriä.
Ei tunnu oikein miltään. Mutta mä olenkin melkein kestotipattomalla, kun esim viime vuonna ainoa alkoholi oli puoli mukia Fresitaa pikkujouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Tipattomat on kai lähinnä ongelmaisille🤔
Heilutellaanko tätä ongelmakorttia ikinä esim. karkittoman tai lihattoman kuukauden viettäjille? Minä en nimittäin ole sellaiseen vielä törmännyt. Sen sijaan tipattoman pitäjiä ollaan heti leimaamassa alkoholiongelmaisiksi, vaikka ei kyseistä ihmistä tuntisikaan. Suurin osa tuntemistani tipattoman viettäjistä viettää sitä nimenomaan elimistön puhdistumisen ja tasapainottamisen vuoksi, ts. eivät normaalisti käytä paljoa alkoholia ja sitten joulunpyhien aikaan kulutus kasvaa hetkellisesti normaalia suuremmaksi. Tuttavapiirini ongelmajuojilla tipattomat eivät käy edes mielessä. Lähinnä saavat siitä hyvän syyn aukoa päätään jollekulle, joka on päättänyt alkaa hillitä juomistaan.
Hyvin on sujunut. Tavoitteena jatkaa Pääsiäiseen saakka.
Hyvin menee. 100 päivää tavoitteena :)
En ole, kohta taas korkkaan.
Sitäpaitsi synttäritkin on tässä tammikuussa, ei sovi tipattomuus lainkaan tähän kuuhun.
Sanoo henkilö, joka ei voi olla läträämättä.