Paljon teillä on sisälämpötila kotona?
Kommentit (44)
Jaa-a! Meillä on vanha talo, ja huoneen eri kohdissa voi olla hyvinkin erilainen lämpötila. Esim. keittiön lattia on aina kylmä (johtuu osittain siitä, että eteisessä, josta keittiöön tullaan, ei ole patteria), mutta puuhellaa lämmittämällä muu huone on välillä jopa kuuma. Samoin alakerran kaksi muuta huonetta ovat hyvin vaihtelevan lämpöisiä, riippuen siitä, koska tulisijoja on lämmitetty. Makuuhuoneessa (yläkerta) on varmaan joku 15-16 astetta, kylmä kuitenkin. Se sopii hyvin, meillä on kaikilla untuvapeitot, joiden alla on lämmin nukkua.
Lämpötilakyselyihin pitäisi lisätä painoindeksikysely. Hoikat palelevat enemmän kuin lihavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin kylmät kämpät teillä! Meillä 21 ja olen kaikki illat ihan jäässä
Vetääkö teillä? Meillä ei vedä, ja siksi noi lämpötilat riittää. Lattiat on myös lämpimät niin että voi olla paljain jaloin.
8
Mulla ei ainakaan vissiin ole suihkutilan katossa minkäänlaisia eristeitä, kun siellä tuntuu vetävän vähän joka raosta ja laser-lämpömittarillakin sain jotain 15 asteen lukemia parista nurkasta.
Vierailija kirjoitti:
23 astetta.
Sairasta. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23 astetta.
Sairasta. Oikeesti.
Miten lämmintä pitäisi olla, että sairaus paranisi? 27 astetta?
22 astetta.Vanha hatara talo.Ja mä olen vilukissa,mulla pitää olla lämmintä.Ja juu joku tossa väitti et laihat palelee mutta kyl vaikka ylipainoa on reilusti ni mä palelen ihan hirveen helposti....
23 ja yksi pattereista kiinni. muuten olisi vieläkin lämpimämpää. :(
17-18 astetta, kakluunilla jos lämmitetään, nousee vähäsen. Yläkerrassa n. 20, lämpö nousee sinne.
Vierailija kirjoitti:
17-18 astetta, kakluunilla jos lämmitetään, nousee vähäsen. Yläkerrassa n. 20, lämpö nousee sinne.
Ja kylmä on mutta siihenkin tottuu. Villasukkia vaan päälle. BMI:tä en nyt tähän laita 😂
Makuuhuoneessa 18, muualla 20-21 riippuen siitä onko takkaa lämmitetty milloin. Just sopiva on.
Keittössä ja makuuhuoneessa 18-19c, makuuhuoneessa n. 16c.
Vierailija kirjoitti:
Keittössä ja makuuhuoneessa 18-19c, makuuhuoneessa n. 16c.
Korjaan, keittiössä ja olohuoneessa 18-19c makuuh. 16c.
Ihmiset näyttävät oikein kehuskelevan sillä, miten kylmässä pärjäävät, jopa viihtyvät. Miksi?
22-23 astetta, mutta makuuhuoneessa 24 silloin kun menen nukkumaan. En nukahda millään jos palelen vähänkin, mutta kun kerran saan unta, niin saa olla viileämpää, ja makuuhuoneen lämpötila putoaakin aamuun mennessä 21 asteeseen, kun avaan jossain vaiheessa yötä ilmanvaihtoluukun.
Jännä kyllä palelen sisällä paikalla ollessani ihan kauheasti, mutta kaikki ihmettelevät miten vähissä vaatteissa pärjään ulkona talvellakin. Liikkuessani minulla on aina lämmin.
15c, tykkään. Asun isossa kivisessä kerrostalokolossissa, ikkunoista ja saumoista vetää. Mutta ihanan raikasta ja yöt nukkuu kuin tukki.
ps. rasva ei lämmitä, korkeintaan eristää. Lihas lämmittää. Palelijamammat, salille!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset näyttävät oikein kehuskelevan sillä, miten kylmässä pärjäävät, jopa viihtyvät. Miksi?
Itsekin ihmettelen, miksi on jotenkin "parempi ihminen", jos asuu 16-asteisessa talossa lämpimämmän sijaan.
Muutin mökille näin keskellä talvea. Kyllä tämä kotiolot voittaa, vaikka pirun kylmä täällä on. Sisälämmöt 13-14 °. Petissä on onneksi lämmitin. Sähkö-.
19 astetta. Takan luona on lämpimämpi tosin. Emme kumpikaan viihdy kovin lämpimässä. Minä vielä nukunkin alasti, jos on oikein kylmä niin saatan laittaa villasukat.