Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä keskustelua Kalifornian 13 sänkyihin kahlitun lapsen tapauksesta?

Vierailija
18.01.2018 |

Kauhea tapaus. Yritin eilen etsiä keskustelua täältä, mutta en löytänyt.

https://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201801182200678376_ul.shtml

Kommentit (277)

Vierailija
81/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja että aikuinen jähmettyy kun naapuri puhuu..

Voi vttu unohda nyt jo se aikuinen. Aikuinen ei ole mikään AUTOMAATIO, vtun tyhmä, joka jokainen on kun tulee 18 vuotta....

Vierailija
82/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua koko juttua, niin kummallinen. Miten ne ei oo esim keskellä sitä Disneylandia huutaneet että auttakaa meitä/karanneet? Miksi naapurit eivät muuta kuin ihmetelleet keskenään "siellä ne laitto jouluvaloja eivätkä uskaltaneet puhua minulle"? Tooodella outo juttu 🤔

Siinäpä teille ihmettelemistä, jotka tuomitsette vanhempiensa kiusaamia, manipuloimia, rankaisemia ja syyllistämiä aikuisia syyllisiksi omaan elämäänsä.

t.kristallikissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu unohda nyt jo se aikuinen. Aikuinen ei ole mikään AUTOMAATIO, vtun tyhmä, joka jokainen on kun tulee 18 vuotta....

Automaatio? Nimenomaan on outoa jos vielä aikuisenakin jähmettyy.

Vierailija
84/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsihän Natascha Kampuschkin välillä ulos mutta ei silti uskaltanut pyytää keltään apua. Siinä on niin pahasti toisen otteessa jotenkin että ei voi kukaan muu ymmärtää

Se oli kylläkin vähän eri juttu. Yksi vs yksi. Siis en tarkoita, että ihmetelläänpä nyt, miksei noi huutaneet apua, mutta siis eri tilanteet silti aika paljon.

Vierailija
85/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaatio? Nimenomaan on outoa jos vielä aikuisenakin jähmettyy.

Siis aikuisen kyvyt eivät synny minään automaationa, nuija. Jos niiden kehittyminen estetään niin se menee noin. Luulitko olevasi itse vastuussa siitä, millainen olet? Ehei, se on vanhempiesi armosta. Jos sulla ois noi vanhemmat, eikä tartte olla noinkaan pahat, niin persoonasi ois pilalla, tuskinpa mikään apukaan enää auttaisi, ei noi parane koskaan noi vanhimmat sellaisiksi, mitä oisivat hyvässä kodissa olleet.

Vierailija
86/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua koko juttua, niin kummallinen. Miten ne ei oo esim keskellä sitä Disneylandia huutaneet että auttakaa meitä/karanneet? Miksi naapurit eivät muuta kuin ihmetelleet keskenään "siellä ne laitto jouluvaloja eivätkä uskaltaneet puhua minulle"? Tooodella outo juttu 🤔

Siinäpä teille ihmettelemistä, jotka tuomitsette vanhempiensa kiusaamia, manipuloimia, rankaisemia ja syyllistämiä aikuisia syyllisiksi omaan elämäänsä.

t.kristallikissa

No mietippä nyt itse. Lapsilla ollut monta tilaisuutta paeta tai huutaa apua. Ei kyllä ole tainnut asiat niin huonosti kuin media taas väittää. Taitavat nää "lapset" vaan haluta julkisuutta. 🙄

Vierailija
87/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole tilanne vain vanhempien syy. Miksi ne lapset ei vaan lähteneet, jos vanhemmat kaltoinkohtelee? Kysyn ihan oikeasti!

Koska lapset ovat olleet tuolla syntymästään saakka ja heidän ajatuksensa ei kulje samalla tavalla kuin meidän muiden. Eikö tämä nyt ole ihan itsestään selvää. 

Miksi ei muka kulje? 😀

Kysytkö tosissasi? No vaikka siksi, että he eivät ole eläneet ja kasvaneet samanlaisessa maailmassa kuin me. Sinäkin olet kaiken jollain tavalla ympäristöä havainnoimalla oppinut. Mutta jos se ympäristö on täysin erilainen, et voi millään oppia niitä asioita, mitä ne tavallisessa ympäristössä kasvaneet ovat oppineet. Mieti, he eivät ole koskaan käyneet esimerkiksi metsässä, leikkipuistossa, kirjastossa, kaupassa, kyläilemässä, lääkärissä, juhlissa, urheilemassa. He eivät tiedä, mikä on lääkäri, poliisi, kirjasto, polkupyörä, koira jne. Tai no ehkä tietävät, mitä ne ovat ja kuvista nähneet, mutta mitään muuta kokemusta heillä ei tällaisista asioista ole. 

Jotain tämä karannut tyttö kuitenkin oli onneksi ulkomaailmasta tajunnut. Ymmärsi ottaa yhteyttä viranomaisiin. Vai kertoiko asiasta jollekin sivulliselle, joka ohjasi ottamaan yhteyttä poliisiin?

Vierailija
88/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole tilanne vain vanhempien syy. Miksi ne lapset ei vaan lähteneet, jos vanhemmat kaltoinkohtelee? Kysyn ihan oikeasti!

Koska lapset ovat olleet tuolla syntymästään saakka ja heidän ajatuksensa ei kulje samalla tavalla kuin meidän muiden. Eikö tämä nyt ole ihan itsestään selvää. 

Miksi ei muka kulje? 😀

Kysytkö tosissasi? No vaikka siksi, että he eivät ole eläneet ja kasvaneet samanlaisessa maailmassa kuin me. Sinäkin olet kaiken jollain tavalla ympäristöä havainnoimalla oppinut. Mutta jos se ympäristö on täysin erilainen, et voi millään oppia niitä asioita, mitä ne tavallisessa ympäristössä kasvaneet ovat oppineet. Mieti, he eivät ole koskaan käyneet esimerkiksi metsässä, leikkipuistossa, kirjastossa, kaupassa, kyläilemässä, lääkärissä, juhlissa, urheilemassa. He eivät tiedä, mikä on lääkäri, poliisi, kirjasto, polkupyörä, koira jne. Tai no ehkä tietävät, mitä ne ovat ja kuvista nähneet, mutta mitään muuta kokemusta heillä ei tällaisista asioista ole. 

Jotain tämä karannut tyttö kuitenkin oli onneksi ulkomaailmasta tajunnut. Ymmärsi ottaa yhteyttä viranomaisiin. Vai kertoiko asiasta jollekin sivulliselle, joka ohjasi ottamaan yhteyttä poliisiin?

Soitti hätänumeroon.

Vierailija
89/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

No mietippä nyt itse. Lapsilla ollut monta tilaisuutta paeta tai huutaa apua. Ei kyllä ole tainnut asiat niin huonosti kuin media taas väittää. Taitavat nää "lapset" vaan haluta julkisuutta. 🙄

Tää ei ole mietinnän asia, urpå. Olet muuten pikkuisen häiriintynyt, tiesitkö sen? Et edes osaa samaistua noihin lapsiin. Samaistut siis heidän kiduttajiinsa? Kivat sulle, onko lapsia?

t.kristallikissa

Vierailija
90/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Trolli pois, hus hus!

Vierailija
91/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.cnn.com/2018/01/18/us/turpin-family-investigation/index.html uusimpia tietoja. Monella lapsista on kognitiivisia/hermostollisia ongelmia kohtelun seurauksena.

Vierailija
92/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei muka kulje? 😀

Etkö viitsi itse lukea noita uutisia edes lyhyesti?

Vierailija
93/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi vttu, vttu, vttu, vttu.

Vierailija
94/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit ovat voineet ajatella, että näkemänsä lapsi/lapset ovat jollakin tavalla kehitysvammaisia, mielenterveysongelmia tms , kun eivät ole reagoineet tai ottaneet katsekontaktia. No eihän se kaukaa haettua ole, vaikkakin vanhempien kohtelun tulosta.

Vierailija
95/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisesti juuri tuollainen onnellinen uskis-perhe :(

Kulissit kunnossa.

Vierailija
96/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan oo normaalia ettei lapsia näe pihalla koskaan.

Vierailija
97/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.cnn.com/2018/01/18/us/turpin-family-investigation/index.html uusimpia tietoja. Monella lapsista on kognitiivisia/hermostollisia ongelmia kohtelun seurauksena.

Lasten isää syytetään "a lewd act on a child" = seksuaalinen hyväksikäyttö vai mikä tuo on?

Vierailija
98/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä..! Asun toisessa maassa ja täälläpäin perheestä saa lehtitietojen perusteella aivan erilaisen kuvan kuin Suomessa!

Vierailija
99/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten isää syytetään "a lewd act on a child" = seksuaalinen hyväksikäyttö vai mikä tuo on?

Lewd näyttäs tarkoittavan irstasta sanakirjan mukaan.. hyi

Vierailija
100/277 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Trolli pois, hus hus!

Mikähän on syynä, että ihminen trollaa tällaisella asialla? Mikä hänessä on vialla? Kaltoin kohdeltu lapsena mutta ei kestä myöntää sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme