Miten sanoa kauniisti vaimolle?
Olemme olleet vaimoni kanssa yhdessä 14 vuotta. Hän on ollut silmissäni kaunein ja seksikkäin nainen maan päällä. Esnsimmäiset 12 vuotta hän rakasti liikkumista ja terveellisiä elämäntapoja. Aamu alkoi terveellisellä smoothiella ja hän oli kiinnostunut terveellisestä ruuasta ja liikkumaan piti päästä päivittäin. Tämän myötä hän oli fyysisesti hyvässä kunnossa. Pukeutui hyvin ja kävi kampaajalla. Nyt viimisen 2 vuoden aikana hän on lopettanut liikunnan täysin, aamu alkaa pullalla ja hän ei katso yhtään mitä suuhunsa laittaa. Pääkoppa on sama mutta hän on suorastaan rupsahtanut täysin elintavoillaan. Paino on noussut, lihakset lähteny, kampaajalla ei oo käyny aikoihin ja naiselliset vaatteet on muuttunu tuulipukuun. Oon halunnu häntä fyysisesti aina tosi paljon, mutta nyt oon huomannu etten enää halua. Toki arvostan häntä ihmisenä ja näin, mutta niin totaalinen muutos ulkosessa olemuksessa ei voi olla vaikuttamatta. Kaiken lisäksi hän on tartuttanut mässäilyn lapsiin kun itse yritän opettaa terveellisiä elämäntapoja. Jos mainitsen, oon kuulemma liian niuho. Ei näin!
Kommentit (24)
Toivottavasti vaimosi ymmärtää lähteä tuollaisen pinnallisen sian luota. Oksennus!
Läskit akat taas pahottamassa mieltä, kun joku kehtaakin sanoa että voisi vähän yrittää pitää huolta kropastaan.
Vaikea uskoa koko aloitusta. Ihminen, joka on koko ikänsä ollut liikunnallinen, muuttuu muka noin vain ilman syytä aivan toisenlaiseksi. Päättää vain yhtenä päivänä, että liikkuminen ja ulkonäkö eivät ole enää elämässä minkään arvoisia.
Joko aloitus on provo, tai rouvalla on jokin isompi ongelma elämässään (kenties aviomies). Masentuneisuuskaan ei muuten aina näy apeutena eikä moni masentunut edes tiedä olevansa masentuneita. He saattavat vain yllättyä siitä kun elämä ei enää sujukaan entiseen tapaan ja ihmettelevät missä vika on. Vasta kun pysähdytään miettimään, saattaa selvitä, että ihminen on vakavasti masentunut.
Aloittajaa puolestaan tuntui kiusaavan tilanteessa lähinnä se, että vaimo ei ole enää viehättävä, sen sijaan, että hän olisi huolissaan siitä, mikä on saanut hänen läheisensä muuttumaan niin paljon, että tämä hyväksi kehuttu äiti ei välitä edes siitä, että lapset omaksuvat hänen huonot ruokailutapansa. Kaikkien kellojen pitäisi kilkattaa, että jokin on pahasti vialla.
Jätä negatiiviset kommentit omaan arvoonsa. Olet aikoinaan mennyt yhteen ihmisen kanssa, jolla on samat arvot, terveys ja liikunnallisuus. Arvot voi ihmisellä muuttua, mutta se ei tarkoita että sinun arvojesi pitää muuttua mukana. Se on arvokasta että ihmisen onnellisuus ei ole kiinni ulkonäöstä, etkä varmastikkaan tarkoita sitä vaikka sanamuotoilua voisi aina miettiä tarkemmin. Mutta se arvo, että pitää omasta terveydestä huolta ja kantaa huolta toisenkin terveydestä on hienoa. Puhuit lasten syömisestä. Se on sinulle tärkeää että hekin oppivat terveelliset tavat. Terveellisten elämäntapojen merkityksen huomaa vasta kun terveyden menettää.