Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lautapelejä tykkäsitte pelata 80- ja 90-luvulla?

Vierailija
18.01.2018 |

Mitkä oli sun suosikkipelit? Saa myös sanoa muiltakin vuosikymmeniltä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasi-, Hullunkuriset perheet- ja Musta Pekka -korttipelit. Onkohan tuo viimeksi mainittu nykyisin sensuroitu?

Vierailija
22/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellipeli on ihana. Muistan vieläkin tarkasti ne erityyppiset hotellirakennukset. Mulla ja veljillä oli omat suosikkihotellimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mastermind

Archimedes

Joku rikollisliigalautapeli, en muista enää kunnolla.

Vierailija
24/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa kuka -pelissä on nykyään erilaiset kasvot kuin mun lapsuudessa.

Vierailija
25/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan sellaista lautapeliä, jossa oli eri eläinten kilpajuoksua? Lähdettiin laudan yhdestä nurkasta ja mentiin "ympyrässä" kohti laudan keskipistettä, joka oli siis maali. Hahmoina oli ainakin apina, jänis, ehkä hiiri ja sitten jokaiselle omaa suosikki ruokaa, joka muistaakseni nopeutti etenemistä. Onko kenelläkään mitään hajua? Olen vuosien ajan yrittänyt etsiä, mutta edes nimeä en muista. Pelasin aikanaan leikkipuistossa..

Vierailija
26/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruputuspatukka, Turkulainen Soutulaite, Aurajoen Tähti...

Vierailija
27/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasi-, Hullunkuriset perheet- ja Musta Pekka -korttipelit. Onkohan tuo viimeksi mainittu nykyisin sensuroitu?

Eikö Hullunkuriset perheet ole nimenomaan Musta Pekka -pelin sensuroitu versio?

Vierailija
28/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane miljoona menemään.

Vierailija
29/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimble

Afrikan tähti

Trivial pursuit

Vierailija
30/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut suosikkini mainittiinkin jo, mutta Touché puuttui!

Vierailija
31/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekkopeli eli pöytälätkä

Vierailija
32/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt googlettamallakaan tätä, jonka nimeä en muista. Mutta pelaajan pelilaudat suojatiin sfinksin kuvalla. Idea oli asettaa omalle laudalle aarre, jota vastapuoli etsii. Sitten oli muureja, joihin törmättiin. Vähän kuin laivanupotus, tavallaan.

Vierailija
33/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellipeli on ihana. Muistan vieläkin tarkasti ne erityyppiset hotellirakennukset. Mulla ja veljillä oli omat suosikkihotellimme.

Ääni Hotellille täältäkin. Pelaan sitä nyt oman 7-veen kanssa, ja se on paljon kivempi kuin Monopoli. Sisäänkäyntien haaliminen ratkaisee paljon, ja toisen strategian pystyy blokkaamaan ja sitä voi vaihtaa kesken kaiken.

Peli on lapsellisen näköinen, mutta ihan eri tavalla mielenkiintoinen. Taito ja tuuri ovat sopivassa suhteessa. Aikuinenkin viitsii pelata tosissaan.

Vierailija
34/68 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan sellaista lautapeliä, jossa oli eri eläinten kilpajuoksua? Lähdettiin laudan yhdestä nurkasta ja mentiin "ympyrässä" kohti laudan keskipistettä, joka oli siis maali. Hahmoina oli ainakin apina, jänis, ehkä hiiri ja sitten jokaiselle omaa suosikki ruokaa, joka muistaakseni nopeutti etenemistä. Onko kenelläkään mitään hajua? Olen vuosien ajan yrittänyt etsiä, mutta edes nimeä en muista. Pelasin aikanaan leikkipuistossa..

Kanin loikka?

Vierailija
35/68 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/68 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kenties?

https://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/pyramid/

Tämän siis piti olla vaustauksena viestiin:

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt googlettamallakaan tätä, jonka nimeä en muista. Mutta pelaajan pelilaudat suojatiin sfinksin kuvalla. Idea oli asettaa omalle laudalle aarre, jota vastapuoli etsii. Sitten oli muureja, joihin törmättiin. Vähän kuin laivanupotus, tavallaan.

Vierailija
37/68 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan tähti, Muuttuva labyrintti ja Monopoli. Tosin Monopolia en tykännyt pelata, mutta tykkäsin katsoa kun muut pelasivat (itse en kestänyt sitä mahdollisuutta, että olisin se joka häviää rahaa :D). Usein tarjouduin vain Monopolin pankkiiriksi.

Vierailija
38/68 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanin loikka?

Ei ollut kanin loikka.

Ihan perus suorakulmainen pelilauta.. anyone?

Vierailija
39/68 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-tietopeli

Trivial Pursuit

Fortuna

Domino

Vierailija
40/68 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset