Mitä lautapelejä tykkäsitte pelata 80- ja 90-luvulla?
Mitkä oli sun suosikkipelit? Saa myös sanoa muiltakin vuosikymmeniltä.
Kommentit (68)
Hotellipeli on ihana. Muistan vieläkin tarkasti ne erityyppiset hotellirakennukset. Mulla ja veljillä oli omat suosikkihotellimme.
Mastermind
Archimedes
Joku rikollisliigalautapeli, en muista enää kunnolla.
Arvaa kuka -pelissä on nykyään erilaiset kasvot kuin mun lapsuudessa.
Muistaako kukaan sellaista lautapeliä, jossa oli eri eläinten kilpajuoksua? Lähdettiin laudan yhdestä nurkasta ja mentiin "ympyrässä" kohti laudan keskipistettä, joka oli siis maali. Hahmoina oli ainakin apina, jänis, ehkä hiiri ja sitten jokaiselle omaa suosikki ruokaa, joka muistaakseni nopeutti etenemistä. Onko kenelläkään mitään hajua? Olen vuosien ajan yrittänyt etsiä, mutta edes nimeä en muista. Pelasin aikanaan leikkipuistossa..
Ruputuspatukka, Turkulainen Soutulaite, Aurajoen Tähti...
Vierailija kirjoitti:
Aasi-, Hullunkuriset perheet- ja Musta Pekka -korttipelit. Onkohan tuo viimeksi mainittu nykyisin sensuroitu?
Eikö Hullunkuriset perheet ole nimenomaan Musta Pekka -pelin sensuroitu versio?
Kimble
Afrikan tähti
Trivial pursuit
Muut suosikkini mainittiinkin jo, mutta Touché puuttui!
En löytänyt googlettamallakaan tätä, jonka nimeä en muista. Mutta pelaajan pelilaudat suojatiin sfinksin kuvalla. Idea oli asettaa omalle laudalle aarre, jota vastapuoli etsii. Sitten oli muureja, joihin törmättiin. Vähän kuin laivanupotus, tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hotellipeli on ihana. Muistan vieläkin tarkasti ne erityyppiset hotellirakennukset. Mulla ja veljillä oli omat suosikkihotellimme.
Ääni Hotellille täältäkin. Pelaan sitä nyt oman 7-veen kanssa, ja se on paljon kivempi kuin Monopoli. Sisäänkäyntien haaliminen ratkaisee paljon, ja toisen strategian pystyy blokkaamaan ja sitä voi vaihtaa kesken kaiken.
Peli on lapsellisen näköinen, mutta ihan eri tavalla mielenkiintoinen. Taito ja tuuri ovat sopivassa suhteessa. Aikuinenkin viitsii pelata tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan sellaista lautapeliä, jossa oli eri eläinten kilpajuoksua? Lähdettiin laudan yhdestä nurkasta ja mentiin "ympyrässä" kohti laudan keskipistettä, joka oli siis maali. Hahmoina oli ainakin apina, jänis, ehkä hiiri ja sitten jokaiselle omaa suosikki ruokaa, joka muistaakseni nopeutti etenemistä. Onko kenelläkään mitään hajua? Olen vuosien ajan yrittänyt etsiä, mutta edes nimeä en muista. Pelasin aikanaan leikkipuistossa..
Kanin loikka?
Vierailija kirjoitti:
Tämä kenties?
https://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/pyramid/
Tämän siis piti olla vaustauksena viestiin:
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt googlettamallakaan tätä, jonka nimeä en muista. Mutta pelaajan pelilaudat suojatiin sfinksin kuvalla. Idea oli asettaa omalle laudalle aarre, jota vastapuoli etsii. Sitten oli muureja, joihin törmättiin. Vähän kuin laivanupotus, tavallaan.
Afrikan tähti, Muuttuva labyrintti ja Monopoli. Tosin Monopolia en tykännyt pelata, mutta tykkäsin katsoa kun muut pelasivat (itse en kestänyt sitä mahdollisuutta, että olisin se joka häviää rahaa :D). Usein tarjouduin vain Monopolin pankkiiriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanin loikka?
Ei ollut kanin loikka.
Ihan perus suorakulmainen pelilauta.. anyone?
Suomi-tietopeli
Trivial Pursuit
Fortuna
Domino
Alias
Cluedo
Pictionary
Trivial Pursuit
Aasi-, Hullunkuriset perheet- ja Musta Pekka -korttipelit. Onkohan tuo viimeksi mainittu nykyisin sensuroitu?