Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetystä työpaikalla

Vierailija
18.01.2018 |

No, mammat, meinaatteko aloittaa? Värväätte miehen tuomaan lapsen lounastauolla aterialle?

Minusta tässä mennään vähän liian pitkälle: Isiä rohkaistaa jäämään kotiin lasta hoitamaan, mutta kuitenkaan heidän hoivansa ei ole yksin riittävää puolison työpäivän aikana? Minusta on väärin antaa ymmärtää, että kaiken raskaan arkirumban lisäksi pitäisi vielä tällaiseen ryhtyä.

Jos on todella tutkimuksissa havaittu, että pulloruokinta haittaa lapsen kehitystä, niin eiköhän sitten hommata imettäjät niiden naisten lapsille, joilta ei maitoa heru. Sanottaisiin suoraan, että pulloruokinta on ongelma ja haitta lapselle.

Tai sitten lopetetaan jatkuvien uusien vaatimusten esittämiseen ja keskitytään hyvään imetysneuvontaan synnytyssairaalassa ja sen jälkeen tukiryhmissä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon mennyt töihin, kun vauva oli 10 kk. Imetin aamuisin ja iltaisin. Päivisi lapsi joi vettä. Imetys ei keskeytynyt tuon jälkeen vielä pitkään aikaan.

No toisilla se maito nousee vielä eri tavalla.

Vierailija
22/22 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä menin töihin lapsen ollessa 9kk ja mies toi lasta ruokatunnilla syömään. Tuonut kaikkia lapsia. Mitä ihmeellistä tässä?

Mitä ihmeellistä tässä?

No esimerkiksi se, että harvalla on niin lyhyt työmatka, että olisi mitään mieltä kuskata lasta sinne päivän aikana.

Tai se, että harvalla on sellainen työ, että voi pitää lounastauon sellaiseen aikaan, joka on lapselle sopiva.

Tai se, että ehkä arki voi käydä aika raskaaksi, jos pitää tuollaista ylimääräistä rumbaa pyörittään, erityisesti, jos on enemmänkin kuin yksi lapsi.

Hassua.

Meillä siis työmatka 20 km. Ja lapsia 5. Ja ruokatunti kello 12-13.

Mitäs vihtua siinä teet kun kht. lla ei tule toimeen, työvuorot sovittava niin että jompikumpi kotona ja tissit täyttyy työpäivän aikana???

En voi uskoa olevani ainoa.

Maidontuotanto sopeutuu nopeasti.

Mä oon sius imettänyt pitkään työnaloituksen jälkeen iltaisin ja aamuisin. Muutaman ekan päivän aikana lypsin hiukan vessassa, sen jälkeen sitä ei tarvinnut tehdä ja maitoa riitti siitä huolimatta hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla