Mikä on elämän tarkoitus?
Kiitos jo ennalta kaikille kaikista mahdollisista ajatuksista. Kertokaa hyvää, kertokaa pahaa, kertokaa mitä vain mieleen tulee.
Kommentit (24)
Lisääntyminen mahdollisemman monen naisen kanssa. Naiset pitää olla hyvännäköisiä.
Ei sillä ole tarkoitusta, ihan vain sattumalta ollaan täällä kaikki. Jokainen voi keksiä itselleen oman tarkoituksen. Mun tarkoitus on elää hyvä loppuelämä. Alkuelämä oli huono.
Elää lähellä luontoa ja luonnon ehdoilla kaukana työ-raha-päteminen -oravanpyörästä.
Kysyin 6 vuotiaaltani jokunen aika sitten että tietääkö hän mikä on elämän tarkoitus. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä, että se on tietenkin nauraminen. Vähän hämilläni kysyin sitten, että miten hän tuohon tulokseen on päätynyt, niin hän vastasi, koska nauru pidentää ikää.
Minä tulin hyvälle tuulelle tuosta vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Wiki: "Tarkoitus on filosofiassa toiminnan tai ilmiön toivottu tai kausaalisesti ilmenevä lopputulos"
Jos kukaan ei toivo elämälle tarkoitusta, niin sillä ei myöskään sellaista ole. Sitähän ei voi kukaan rajata pois, että antaisit itse omalle elämällesi haluamasi tarkoituksen, eikä mikään muu tarkoitus voi olla antamaasi tarkoitusta parempi tarkoitus, vaan ne ovat samanarvoisia.
Mulle elämän tarkoitus on elää. Tuli vastaan mitä hyvänsä, kuljen sen läpi, en pakoile.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin 6 vuotiaaltani jokunen aika sitten että tietääkö hän mikä on elämän tarkoitus. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä, että se on tietenkin nauraminen. Vähän hämilläni kysyin sitten, että miten hän tuohon tulokseen on päätynyt, niin hän vastasi, koska nauru pidentää ikää.
Minä tulin hyvälle tuulelle tuosta vastauksesta.
Suloinen, tuli tippa linssiin! Sinulla on ihana lapsi.
Ison Kirjan mukaan elämän tarkoitus on olla yhteydessä Luojaansa ja siellä lukeekin että "Onneni on olla Jumalaa lähellä." Monet saavat tästä elämänsä tarkoituksen, vaikka se ei sulje pois sitä, että siihenkin uskovat ovat kurkkua myöten täynnä tätä elämisen tosiasiaa (paskaa, eli aktiivimallia, saunan taakse vaan köyhät kuolemaan ja muuta saissea mitä tämä yhteiskunta koko ajan keksii lisää).
Olisi hieno sanoa että elämän tarkoitus on olla onnellinen, rakastaa ja tulla rakastetuksi ja hyväksytyksi. Ei tule onnistumaan ennekuin potkaisee tyhjää ja pääsee uskomansa Luojan hoiviin.
N42
Elää, luoda, rakastaa ja vastustaa ylimielistä hallitusta ja aktiivimallia.
Ja muistuttaa kanssaeläjiä Kokoomuksen sananvapauskäsityksistä.
Niin kertokaa se mullekin kun olen sitä miettinyt. Jatkuvasti kun vaan tuntuu siltä, että on vaan olemassa kun on pakko (ja juu ei ole pakko), mutta kuitenkaan ei elä eikä millään ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
42
Huolestuneena skrollasin, että pitääkö mennä toiselle sivulle asti ennen oikeaa vastausta. Onneksi ei pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin kertokaa se mullekin kun olen sitä miettinyt. Jatkuvasti kun vaan tuntuu siltä, että on vaan olemassa kun on pakko (ja juu ei ole pakko), mutta kuitenkaan ei elä eikä millään ole merkitystä.
Auta muita, hymyile väsyneille (ystävällisesti, ei pilkaten), taistele paremman maailman puolesta. Mieli virkistyy ja elämälle tulee tarkoitus.
Miks taistella paremman maailman puolesta kun ei tule itse siinä kuitenkaan elämään?
löytää elämän tarkoitus