Uusi avomieheni laittaa t-paidan pesuun 1 käyttökerran jälkeen - onko järkeä?
Meille tuli tästä kinaa tänään, koska mielestäni kyseinen tapa on aivan älytön. Avomieheni tekee toimistotyötä eikä harrasta liikuntaa, joten kysymys ei ole siitä, että hän joutuisi hikoilemaan paljon päivän aikana. Muutenhan tällä ei olisi mitään väliä, mutta viimeisin vesilaskumme oli valtava, koska pesukone pyörii koko ajan.
Valitanko turhasta?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on valtava vesilasku? Useimmissa kerrostaloissa esimerkiksi vesimaksu on 15-20€/henkilö/kk eli tuon verran lasketaan ihan normaalissa käytössä kuluvan vettä kuukaudessa. Ihan tavallista on laittaa t-paita pesuun joka päivä, myös lika kuluttaa vaatetta.
Jos vesilasku on yhtäkkiä noussut hurjasti, olisin paljon huolestuneempi siitä, että jossain on iso vuoto kuin jostain paitojen pesusta.
Meillä menee käytön mukaan ja edellinen lasku oli 3 kuukauden ajalta 127 euroa. -AP
Mimmonen pesukone teillä on? Ei taatusti johdu siitä! Meillä pestään lähes joka päivä koneellinen ja vuosikulutus n 280€ . Suihkussa ei vettä lotrata, vaan pestään ittemme (aikuiset) pöivittäin ja lapset n 5 krt viikossa.
yhtä typerää kuin omistaa 10 kenkä paria tai 10 käsilaukkua?
ehkä on kuitenkin parempi että sitä kiinnostaa hygienia kuin että ei kiinnosta?
Naisia ahdistaa jos ne on pahempia possuja kuin miehensä. Tai lihavampia, huonommassa kunnossa, tyylittömämpiä, sivistymättömämpiä, jne
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella mille ap haisee. Hyi helvetti. Peset lattioitakin kerran vuoteen ?
Pesetkö sinä sitten joka päivä?
Minulle oli suuri yllätys, että näin moni pesee t-paidat päivittäin!
Kaikki omasta hygieniasta välittävät pesevät T-paidan vähintään yhden päivän käytön jälkeen. Tähän ei ole poikkeuksia kuin pienten lasten kohdalla. Jos ei muuten tätä asiaa halua uskoa, niin sitten kannattaa kysyä joltain asiaan perehtyneeltä terveydenhoitajalta. Tästä asiasta ei pitäisi edes väitellä.
Totta kirjoitti:
Kaikki omasta hygieniasta välittävät pesevät T-paidan vähintään yhden päivän käytön jälkeen. Tähän ei ole poikkeuksia kuin pienten lasten kohdalla. Jos ei muuten tätä asiaa halua uskoa, niin sitten kannattaa kysyä joltain asiaan perehtyneeltä terveydenhoitajalta. Tästä asiasta ei pitäisi edes väitellä.
Asiaan perehtyneeltä terveydenhoitajalta? 😂😂
No ei ihme, että suomalaiset kuluttaa maapallon jos puhtaita vaatteita pestään. Itse ainakin pesen t-paidan vasta kun selkeästi haisee tai on näkyvästi likainen. Ei se paita kuitenkaan aivan sama asia ole kuin alkkarit tai sukat, jotka haisee jalkasienimehulle ja perseelle päivän sisällä.
Minusta turha jankata tässä ketjussa, pitääkö pestä vai ei. Ap:lla on isompi ongelma, ja se on päsmäröinti. Jos parisuhteessa tehdään ongelma tuollaisista asioista, niin aika kauhea elämä tulossa.
Minä aina mietin, onko tässä sellainen ongelma, josta haluan tehdä numeron. Onko minun tapani ainoa oikea tapa ja onko minulla edes oikeutta määrätä toisen asioista.
Relaa ja anna olla. Ongelmia löytyy kyllä jos niitä etsii. Väljyys toisen harmittomille tavoille on avain onnustuneeseen parisuhteeseen.