Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

auttakaa fykessä

surkea tyyppi
17.01.2018 |

Tekijä saa palkaks hyvän mielen, tarttisin apua noiden laskemiseen. En osaa lainkaan.. :)

1. Sylinteri pääsee kitkattomasti pyörimään akselinsa ympäri. Sylinterin kehälle on kiedottu narua
ja narua vedetään 2,0 N voimalla. Sylinterin säde on 0,20 m ja massa 10 kg. Kuinka suuri on sylinterin
kulmakiihtyvyys 2,3 s kuluttua liikkeellelähdöstä?

2. Akselin (m = 12 kg ja R = 16 cm) ympäri kiertyvän köyden päässä oleva kappale (mk = 4,0 kg)
pääsee vapaasti putoamaan. Laske kappaleen kiihtyvyys. Liikevastuksia ei oteta huomioon.

3. Homogeeninen pallo, jonka massa on 25 kg ja säde 30 cm, pääsee pyörimään pallon keskipisteen
kautta kulkevan akselin ympäri. Palloon vaikuttaa akselin suhteen 56 Nm vääntömomentti, ja
palloa jarruttaa akselin 2,3 Nm kitkamomentti. Kuinka suuri on a) vääntömomentin tekemä työ,
b) kitkamomentin tekemä työ, c) pallon kulmanopeus pallon kierryttyä viisi kierrosta, kun se
aluksi oli levossa?

Vastaukset
1. 2,0 rad/s2
2. 3,9 m/s2
3. a) 1,8 kJ b) 72 J c) 61 rad/s

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käy vaikka lenkillä ja koita tehdä tehtäviä sen jälkeen uudestaan. Laskee vitutustaso alemmaksi.

Vierailija
22/32 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mää en vaan pysty tähän. Kaikki vittuilette mulle. Jos osaisin laskea, enköhän olisi laskenut jo? Ei ole ratkaiisua minulla kun en osaa. Jätän huomenna kouluun ero paperit ja muutan pikku kylään erakoks. En vaan vittu jaksa. Vihaan teitä kaikkia. Kukaan ei välitä.

Kysy kavereilta tai opettajalta apua? Mä auttaisin muuten mutta olen ehtinyt jo unohtaa kaikki kaavat mitä noihin tarvitaan, eikä mulla ole kirjaa mistä katsoa :D Googleta, etsi kirjasta (kyllä sieltä jostain rivien välistä löytää ne vastaukset), kysy suomi24:sta, demistä tai joltain muulta nuortenpalstalta apua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mää en vaan pysty tähän. Kaikki vittuilette mulle. Jos osaisin laskea, enköhän olisi laskenut jo? Ei ole ratkaiisua minulla kun en osaa. Jätän huomenna kouluun ero paperit ja muutan pikku kylään erakoks. En vaan vittu jaksa. Vihaan teitä kaikkia. Kukaan ei välitä.

Kysy kavereilta tai opettajalta apua? Mä auttaisin muuten mutta olen ehtinyt jo unohtaa kaikki kaavat mitä noihin tarvitaan, eikä mulla ole kirjaa mistä katsoa :D Googleta, etsi kirjasta (kyllä sieltä jostain rivien välistä löytää ne vastaukset), kysy suomi24:sta, demistä tai joltain muulta nuortenpalstalta apua

Ei ole kavereita. Ope ei voi auttaa, kun pitää netin kautta tai kirjan avulla tehä tehtävät et saa osallistuu kokeeseen muuten automaatti hylsy. Kaikista kysytty ja googlesta katottu. Mikään ei auta. Kaikilla samat syyt. Kaikki unohtaneet tai muista kun kysyn netis tai ei vaan tiedä. Mua vituttaa. 

Vierailija
24/32 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske ne esimerkit ensin ja sitten nuo tehtävät.

Vierailija
25/32 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytää sitte rehellisesti voiko joku laskea nuo puolestani?

Vierailija
26/32 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto deadline tänään.

Vierailija
27/32 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisista perustehtävistä pitää kysellä vauva av -palstalla niin saa kyllä unohtaa lääkikset

Vierailija
28/32 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut hyvää apua. Kaikki sanoo tee ite. Pyydän apua tehtävissä. En käynyt peruskoulua koulukiusaamisen takia kunnolla nii perus osaaminen paskaa...

Vierailija
29/32 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei täällä osaa, ihan totta. Näin se on. Mulla on aina ollu peruskoulussa fysiikka kymppi, luin lukion pitkän fysiikan, josta päästötodistuksessa 9. Eikä harmainta hajua, miten nämä lasketaan.

Sorry.

Vierailija
30/32 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostoa

Vierailija
31/32 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tukiopetukseen ja uusintatenttiin. Et pääse tentistä läpi ilman tarvittavaa laskuoppia. Et voi oppia laskemaan jos et käy tunneilla. Olet ollut pois tai lintsannut jos et tiedä yhtään mistä kyse. Varsinkin jos kyse tulevasta ammatista, on suurempi syy opetella asiat kunnolla.

Vierailija
32/32 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä mitään! En tajua minäkään ja eikä kyllä kiinnostakkaan xD