Miksi jotkut miehet kuvittelevat säilyvänsä pidempään kuin naiset
Yhtä lailla miehet rupsahtavat kuin naisetkin, joskin naiset pitävät paremmin huolta itsestään ja sen kyllä huomaa, kun naiset ovat huomattavasti nuoremman näköisiä kuin ikäisensä miehet joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen erään puolitutun miehen, n. 30-v. Ensin tuli esiin noin metrin verran läskimahaa, sitten loput miehestä. Mikä teitä miehiä vaivaa? Miksi ette pidä itsestänne huolta? Vaimon tehtäväkö sekin olisi?
Miksi pitäisi? Ketä varten?
Vierailija kirjoitti:
Miehet sitä ja miehet tätä. Itse olen käyttänyt kosteusvoidetta 90-luvulta lähtien ja olen mies. Ja joo, en ole rupsahtanut, mutten oikeastaan usko, että se niistä voiteista edes johtuu.
Exälläni oli nuorena pahoja iho-ongelmia, oppi pitämään ihosta huolta, pesee oikeilla aineilla ja rasvaa. Hän ei myöskään polta eikä pahemmin juo. Iho kolmekymppisenä sileä. Ei se pelkkä rasva vaan myös elämäntavat.
Mutun sijaan joku asiantuntijakin vaihteeksi:
Ei ole pelkkä myytti, että naiset vanhentuvat miehiä nopeammin.
https://www.is.fi/mystyle/art-2000000648862.html
Vaihdevuodet on muutenkin melkoinen vaiva ja kulu sekä haitta. Meillä on vesistötkin täynnä estrogeenia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet sitä ja miehet tätä. Itse olen käyttänyt kosteusvoidetta 90-luvulta lähtien ja olen mies. Ja joo, en ole rupsahtanut, mutten oikeastaan usko, että se niistä voiteista edes johtuu.
Tuota samaa, epäloogista yleistämistä tässä ketjussa ihmettelen itsekin. Jo otsikossa sanotaan, että "jotkut miehet" kuvittelevat säilyvänsä hyvin, joten mitä merkitystä sillä mitä ne muut miehet tekevät tai eivät tee, jos ne jotkut miehet säilyvät hyvin? Palstan naiset eivät vaikuta kovin fiksuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet on muutenkin melkoinen vaiva ja kulu sekä haitta. Meillä on vesistötkin täynnä estrogeenia.
Iltasanomia käytät faktan hakemiseen? Naurahdin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota samaa, epäloogista yleistämistä tässä ketjussa ihmettelen itsekin. Jo otsikossa sanotaan, että "jotkut miehet" kuvittelevat säilyvänsä hyvin, joten mitä merkitystä sillä mitä ne muut miehet tekevät tai eivät tee, jos ne jotkut miehet säilyvät hyvin? Palstan naiset eivät vaikuta kovin fiksuilta.
Viimeinen lauseesi kruunasi koko viestin. Et taida olla kovin fiksu sinäkään.
Miehen paras ikä on, vastaajasta riippuen, yleensä skaalalla hieman alle 30 tai 30-35. Jos taas kysytään nelikymppisiltä tai viisikymppisiltä naisilta, aika monen mielestä paras ikä on 40 tai 50. Puumat ovat vähemmistö.
Naisen paras ikä on 17-22.
Ja tosiaankin totuus ulkonäöstä selviää aamulla peilin edessä ilman vaatteita ja meikkiä.
Geenit määräävät pitkälti vanhenemisen, tietysti elämäntavat mukaanlukien, eli ravinto, uni, liikkuminen, tupakointi, alkoholi. Naisilla hormoonit vaikuttavat myös osansa. Nykymaailman trendi on, että vanhenemista yritetään välttää hankkimalla täytettä joihinkin kohtiin ja ottamalla pistoksia siloittaen rypyt. Lapsiakin hankitaan myöhemmällä iällä. Mutta faktat pöytään, ihminen vanhenee elimistöltään ja kropaltaan väistämättä sen mikä ikänumero näyttää. Ei auta taistella vastaan, vaan hyväksyä.
Siitä vähän graafia.
http://i.imgur.com/Ijgzwsk.png
Minkä ikäinen nainen/mies näyttää parhaalta vastakkaisen sukupuolen edustajan silmissä, kun katsotaan oikeita ihmisiä eikä unelmayksilöitä?
1212 kirjoitti:
Siitä vähän graafia.
http://i.imgur.com/Ijgzwsk.png
Minkä ikäinen nainen/mies näyttää parhaalta vastakkaisen sukupuolen edustajan silmissä, kun katsotaan oikeita ihmisiä eikä unelmayksilöitä?
Niin. Mikähän mielenhäiriö miehillä on siinä nelivitosena kun päästään jo 24:n oikein. Näyttävät sen jälkeen tulevan järkiinsä ja taas ihanneikä naisilla painuu sinne parinkympin tienoille jossa sen kuuluu ollakin. Miehet eivät siis vain komene vaan heille tulee myös iän myötä enemmän järkeä. Tuokin on hyvä ottaa huomioon.
Jos nyt ollaan rehellisiä eikä eletä haavemaailmassa niin kyllä totuus on, että miehet säilyvät naisia paremmin.
Meillä oli pari vuotta sitten luokkakokous vm. 78. Miehet näyttivät (ja käyttäytyivät) pääosin energisesti ja nuorekkaasti sekä olivat ryhdikkäitä ja nuorekkaita. Me naiset olimme lähes kaikki hieman ylipainoisia ja rupsahtaneita.
Kun otimme kuvia facebookin ryhmään tämä kontrasti toden teolla osui silmiin. En ihmettele että miehet etsivät (ja saavat) nuorempia naisia kun sen kuuluisa toinen kierros alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen iho on huonommalla hoidolla jolloin esim aurinko vanhentaa ihoa. Aurinko on ihon pahin vihollinen. Samoin hiusrajan pakeneminen alkaa parinkympin jälkeen. Kyvykkyyden lasku on ihan normaalia; joka toinen 50-vuotias on kärsinyt häiriöistä
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/jos_ei_seiso_mies_vaikenee
Vastaavasti aika monella naisella alkaa takamus ja reidet kasvaa sekä rinnat roikkua parinkympin jälkeen. Hedelmällisyyden lasku normaalia ja erilaiset kuivuus ja pidätysvaikeudet on hyvin yleisiä 50-vuotiailla naisilla.
Kysehän on ihan siitä mihin asioihin kiinnitetään huomiota. Ihan hormooneista johtuen rasva kerääntyy miehillä ja naisilla pääasiassa eri paikkoihin. Miehille on tyypillinen omenavartalo ja naisille päärynän muoto. Se on sitten ihan mielipidekysymys kumpi näyttää kamalammalta 5-10kg rasvaa mahassa vai takalistossa. Hedelmällisyyden lasku ja kuivuusongelmat naisilla on pitkälti hormoonien aiheuttamaa ja siten normaalia. Miesten kyvykkyyden lasku ja jopa hiusten harveneminen liittyvät myös hormooneihin eli ihan yhtä normaaleja ovat nekin.
Varmaan miehet pitävät keskimäärin huonommin huolta ihostaan kuin naiset, mutta toisaalta aika harva nainen liikkuu julkisesti (ainakaan juhlissa) omalla naamallaan vaan useimmiten se on enemmän tai vähemmän maalattu. Myös hiusten värjääminen tai jopa hiustenpidennykset ovat naisilla paljon yleisempää. Miehet myös käyttävät harvoin muotoilevia alusvaatteita, kun taas naisilla erilaiset topatut, tukevat ja muotoilevat asusteet on hyvin yleisiä. Näin ollen se julkinen kuva on naisilla huomattavasti enemmän vääristynyt kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaa, jos joku pitää itseään nuoremman näköisenä kuin onkaan?
Kyllä se siinä vaiheessa kiinnostaa, kun oman isän ikäiset tulevat iskemään ja kun kertoo ettei vanhemmat miehet kiinnosta, niin alkaa vakuuttelu kuinka on niin nuoren näköinen edelleen ja ikä on vain numero. Jos olis edelleen nuoren näköinen, niin tuskin ensimmäinen ajatus on, et toi juttelemaan tuleva setä on iskän kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ollaan rehellisiä eikä eletä haavemaailmassa niin kyllä totuus on, että miehet säilyvät naisia paremmin.
Meillä oli pari vuotta sitten luokkakokous vm. 78. Miehet näyttivät (ja käyttäytyivät) pääosin energisesti ja nuorekkaasti sekä olivat ryhdikkäitä ja nuorekkaita. Me naiset olimme lähes kaikki hieman ylipainoisia ja rupsahtaneita.
Kun otimme kuvia facebookin ryhmään tämä kontrasti toden teolla osui silmiin. En ihmettele että miehet etsivät (ja saavat) nuorempia naisia kun sen kuuluisa toinen kierros alkaa.
Joo näistä luokkakokouksista saa realistisen kuvan mitä ihmisille tapahtuu vuosien saatossa, koska on tunnettu nuoresta lähtien. Oma valitettava huomio järjestäjänä on lisäksi, että jotkut eivät kehtaa tulla paikalle osaksi esteettisten asioiden takia (esim. merkittävä ylipaino sairauden vuoksi). Sekä miehet että naiset. Eli se kokonaiskuva voi olla hieman siloiteltu.
Mutta tältä pohjalta itsekin sanoisin, että ainakin neljänkympin korvissa miehet on selvästi nuorekkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ny oikeasti katsomaan maakunnan Prismoihin ja huvipuistoihin yms, missä näkyy oikeasti se koko kirjo mitä perusperhevanhemmat on esim 25-40v.
Miehillä on kroppa ja nassu paremmassa kunnossa 2/3 tapauksista.
Isojen kaupunkien katukuvassa kieltämättä asetelma on hieman erilainen.
Hah hahaha johtuiskohan siitä et katselet enemmän naisia? Kyllä suurin osa suomalaisista miehistä on niitä kaljuuntuvia peruspenoja, punakalla iholla ja pottunenällä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hassuimpia yrityksiä näyttää nuorelta on, kun laajenevaa pälvikaljua yritetään korvata sillä, että kasvatetaan niistä harvoista haivenista ponnari. Jotenkin tämä on aina minusta aika liikuttava näky, varsinkin jos ne haivenet ovat vielä harmaantuneet.
Joo, nämä miehet näyttävät selvästi vanhemmilta kuin ne jotka pitävät jäljellä olevat hiuksensa ihan lyhyinä.
Sekä miehillä että naisilla kuvitelma siitä, että parikymppisellä hyvältä näyttävä tyyli automaattisesti nuorentaa, on tuhoon tuomittu. Se tuo itse asiassa lisää vuosia useimmille.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies mutta samaa mieltä. Naisen rupsahtavat niin selkeästi aikaisemmin että asiassa ei voi olla mitään mielipide-eroja. Naiset jostain syystä vain valitsevat itsellensä valehtelemisen.
1212 kirjoitti:
Miehen paras ikä on, vastaajasta riippuen, yleensä skaalalla hieman alle 30 tai 30-35. Jos taas kysytään nelikymppisiltä tai viisikymppisiltä naisilta, aika monen mielestä paras ikä on 40 tai 50. Puumat ovat vähemmistö.
Naisen paras ikä on 17-22.
Ja tosiaankin totuus ulkonäöstä selviää aamulla peilin edessä ilman vaatteita ja meikkiä.
Naisen ihanneikä voidaan laskea helposti kaavalla, jossa miehen ikä jaetaan kahdella ja lopputulokseen lisätään seitsemän. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomia käytät faktan hakemiseen? Naurahdin vähän.
Ei sentään mennyt pissat housuun? Eikä sairaala Siluetin johtaja nyt näistä muutenkaan mitään tiedä.