Kun vaihdat hiusten väriä, muutatko vaatteidesi väriä?
Itselläni on ollut raidoilla vaalennettu tukka jo vuosikymmeniä, ja olen käyttänyt käytännössä vain mustia vaatteita.
Nyt annoin oman tummanruskean kasvaa, ja olen alkanut himoita vaaleita paitoja, esimerkiksi vaaleansininen on lemppareitani.
Onko muilla lempipaidst vaihtuneet, kun kuontalon väri muuttuu?
Itse ajattelen, että vaalealle tummaa ja tummalle vaaleaa. Nykyisin tuntuu, etten edes erotu mustien vaatteiden keskeltä!
T. Keski-ikäinen tytteli
Kommentit (5)
En vaihda, mulla on melkein kaikki vaatteet mustia.
Mä värjäsin 15-vuotiaasta kolmekymppiseksi hiukseni aina tummaksi. Värjääminen oli lopetettava, kun päänahka alkoi oireilla. Kasvatin oman lämpimän vaalean esiin. Vaatekaapin värivalikoima meni uusiksi, samoin meikki.
Tummatukkaisena pukeuduin mielelläni kirkkaisiin, puhtaisiin ja voimakkaisiin väreihin, mutta nyt vaaleana ne tuntuvat hukuttavan alleen, näytän itse valjulta niihin verrattuna. Pehmeämpi ja murretumpi värimaailma on pukevampi. Myös kokomusta tekee sairaan näköiseksi ja jos muu vaatetus on mustaa, niin vähintään pehmennän sitä jollain päähineellä tai huivilla. Kuulostaa tätimäiseltä ja ehkä sitä onkin, mutta toimii.
Meikissä vaaleus toi oikeastaan lisää valinnan varaa: voin edelleen tehdä voimakkaan meikin ja silloin se myös todella erottuu, mutta voimakas meikki ei ole pakollinen, kun naama ja hiukset ovat omasta takaa "samaa sarjaa".
Jo vain vaihtuu vaatevärit hiusvärin mukaan. Samoin meikin väri ja hajuvesi myös! Itse palasin lähes mustaan hiusväriin noin 10 vuoden tauon jälkeen ja yllättäen pärjään vähemmällä meikillä nykyään. Minulle sopii tämä tumma niin paljon paremmin, että iho näyttää luonnostaan tasaisemmalta, silmät kirkkaamman ja tummemman harmailta ja huulet punaisemmilta.
Olen päinvastaista mieltä kuin joku aiemmin eli mielestäni vaaleammalle ihmiselle vaaleita vaatteita ja tummemmalle tummia. Mustat tai tummat vaatteet vaalealla ihmisellä helposti "hukuttaa" ihmisen sieltä vaatteiden keskeltä.
Kävin 2 kertaa värianalyysissä muinoin.
Ekalla kerralla minulla oli vaalennetut hiukset ja olin kesä.
Toisella kerralla eli puolitoista vuotta tuosta eteenpäin minulla oli oma viileän tumma hiusten väri ja olin talvi.
Minulla on siniset silmät ja neutraalin vaalea iho.
Värimaailma on kesällä ja talvella suurin piirtein sama, mutta talven värit selkeämpiä ja kesän pehmeämpiä. Huomasin nimittäin ettei kesän tyypilliset vanhat roosat ja laivastonsiniset enää sopineet tummiin hiuksiini.
Enpä oikeastaan. Pukeutumiseni on ollut varmaan viimeiset 30 vuotta tyyliin mustat housut ja joku värikäs yläosa. Tuon ajan aikana hiukseni ovat olleet ihan vaaleat, normaalit punertavan ruskeat, keskiruskeat ja eri sävyisiä punaisen sävyjä on ollut nyt viime aikoina. En oikeastaan edes huomaa mitä muilla on päällään ja itsekin olen tylsä pukeutuja, joka ei jaksa ja viitsi paljoa satsata siihen puuhaan. Kunhan on siisti, oikean kokoinen ja asiaan sopiva, niin sillä mennään. N43