Mulla on typerä tapa kiittää puolisoani tai lapsiani jos he ovat siivonneet tai ulkoiluttaneet koiran
Ilahdun aina suunnattomasti jos koti on siivottu kun tulen vaikka töistä, siis jopa astioiden koneeseen laitto saa mut sanomaan kiitos. Jos teini on ulkoiluttanut omatoimisesti koiran, niin kiitän ja kehun häntä reippaudesta. Miksi ihmeessä teen näin? Ei minua kukaan koskaan kiitä tai kehu kun siivoan, kokkaan, pyykkään tai lenkitän koiraa. Ei noi edes huomaa. En kuitenkaan mikään orja täällä ole ja mieheni siivoaa ja kokkaa siinä missä minäkin. Kiitättekö muut puolisoitanne kotitöistä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi lopettaa sen sijaan että kyselet muiden elämästä?
No kukas sun muroihin kusi?
Mä sanon usein että ”voi miten ihana kun täällä on näin siistiä!” tms. että saisin useamminkin nauttia siisteydestä. Tietoisesti en kiitä, koska en halua vahvistaa asetelmaa, että he olisivat hyvän hyvyyttään tehneet mukamas minulle kuuluvan työn ja siitä pitäisi kiittää.
Enpä kiittele vaimoani. Vaikka aihetta olisi kyllä joka päivä
Ei suoraan kiitä kuin tehdystä ruuasta.
Mä olen kyllä kova kehumaan ja hokemaan sanaa ihanaa! Kai ovat käypiä epäsuoraksi kiitokseksi.
"onko koira käytetty?" - on! "hyvä juttu!"
Mä olen miettinyt, että pitäskö olla tyly ja vaan lopettaa tuo reagointi, mutta olkoot. Edes joku antaa positiivista palautetta.
Kyllä kiitän kun joku on tyhjentänyt astianpesukoneen, yleensä se on mieheni joka muutenkin tekee kaikkea omatoimisesti. Kiitoksen sanominen ei maksa mitään vaan on jonkinlainen huomio että jotain on tehty. Jos joku nyt ymmärtää mitä tarkoitan. Minä teen kaikki ateriat meillä, paitsi joskus aamiaiset, ja aina minua kiitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä hermostuit? Minusta kysymykseni oli ihan järkevä.
No kyllä mä luulen että jos joku ilahtuu ja kiittää kun oot tehnyt jotain, se kannustaa jatkossakin tekemään omatoimisesti hommia. Jos se kiitos sulta spontaanisti tulee niin älä nyt väkisin älä sitä panttaamaan. Ei positiivista palautetta useimmille varmaan liikaa tule kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nippanappa järkevä, mutta pirun kiukkunen.
Ohis
Mä ainakin kiitän ja kehun kaikesta, mitä mies tekee meillä. Jos on pessyt pyykit, tyhjentänyt tiskikoneen, mistä vain. Ihan spontaanisti tulee. Ja kyllä hänkin joka päivä kiittää ja kehuu minua.
Vuodet on vaihtuneet
Muistoihin haihtuneet
Tunne kestää rakkaimpain
Se säilyy vain
Ja kasvaa vuosittain
Ollut oot rinnallain
Ymmärtäin, kannustain
Kiitää rakkain tahtoisin
Sua suudelmin
Joka vuodesta ruusun saat
Jotka kanssasi viettää sain
Ajan onnellisen ja rakkauden
Siitä ruusut on kiitoksenain
Joka vuodesta ruusun saat
Jotka kanssasi viettää sain
Kukka kuihtumaton tää tunteemme on
Ja sen kasvavan toivon vain
Kuljethan rakkaimpain
Aina näin rinnallain
Vuodet vielä paljon suo
Ne lämmön luo
Ja meille uutta tuo
Meidät on kaksistaan
Luotukin kulkemaan
Kiittää tahdon ruusuillain
Sua rakkaimpain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nippanappa järkevä, mutta pirun kiukkunen.
Ohis
Tulkinta taitaa johtua omasta mielentilastasi. Esitin kysymyksen muodossa kantani, että olisi hyödyllisempää lopettaa kiittely kotitöistä ihan kuin ne olivat palveluksia aloittajalle, sen sijaan että etsii samoin toimivia ihmisiä ja saa siitä syyn jatkaa entisellä linjalla.
Ihmettelen, että tuo on mielestäsi "nippa nappa järkevää mutta pirun kiukkuista". Voit toki olla eri mieltä siitä, mikä olisi fiksua toimintaa. Mutta pitääkö hyökätä kimppuuni?
Vierailija kirjoitti:
Vastaaminen on vapaaehtoista
Ap, oletko kaupassa kassalla töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Huomasin vasta nyt, että ei aloittaja halua mitään muutosta tilanteeseen eikä neuvoja vaan ainoastaan kuulla, kiittävätkö muut. My bad.
Ap:lle ja muille kaltaisilleen iltalukemista:
https://www.tiede.fi/artikkeli/artikkelit/viikon-gallup-kumpi-pahempaa-…
Minä kiitän miestäni ja mies kiittää minua. Vaikka työt on jaettu ja kumpikin tekee ns. sovitut hommansa. En näe siinä mitään pahaa
Kiitän. Siitä tulee hyvä mieli itselle ja toisille...ja kiittävät muuten takaisinkin, tapa on tarttunut :)
Juu, minulla on paha tapa tuhlata kiitoksia sinne sun tänne: ruokapöydästä noustessa, kaupan kassan antaessa kuitin, ovesta kulkijalle joka pitää ovea pari sekuntia kauemmin auki niin että minä ehdin myös, ravintolan tarjoilijallekin tuhlaan kalliin kiitos-sanan. Suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Huomasin vasta nyt, että ei aloittaja halua mitään muutosta tilanteeseen eikä neuvoja vaan ainoastaan kuulla, kiittävätkö muut. My bad.
Miksi kiittämisestä pitäisi luopua? Eikös se oli ihan hyvä tapa?