Ovatko aktiivimallin vastustajat nyt veronmaksajia ja kannattajat työttömiä?
Ovatko työttömät nyt iloisia, kun Orpo lupasi lisää rahaa noihin "työllistämistä edistäviin palveluihin" ja useampi pääsee sittenkin kursseille?
Ja veronmaksajat, työssäkäyvät ovat varmaan raivoissaan, kun joutuvat maksamaan työttömien leikkikerhoista aina vain lisää.
Kommentit (17)
Ehkä pupukurssien lisäksi aletaan nyt järjestää lammaskursseja.
Meinaatko, että sitä joku vielä kannattaa?
Ei ole. Tuo aktiivimalli iskee työllisiinkin ajan kuluessa. Miksi työnantajat enää palkkaavat ketään kokoaikaisiin jatkuviin työsuhteisiin, kun työntekijöitä voi ottaa tarpeen mukaan? Ennen huonojen aikojen koittaessa työnantajat lomauttivat työntekijät, nykyisin heidät irtisanotaan suoraan. Sitten itketään, kun ammattitaitoisista työntekijöistä on pula, irtisanotut kun ovat löytäneet muuta hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ja kepu ainakin, Sauli Niinistö, muista puhumattakaan, ketä äänestit ed. kerran? Entä seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Pelkään vain, että löysä kansa ei enää vastustakaan, kun omat kympit saa pelastettua turhalla kurssilla istumalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tuo aktiivimalli iskee työllisiinkin ajan kuluessa. Miksi työnantajat enää palkkaavat ketään kokoaikaisiin jatkuviin työsuhteisiin, kun työntekijöitä voi ottaa tarpeen mukaan? Ennen huonojen aikojen koittaessa työnantajat lomauttivat työntekijät, nykyisin heidät irtisanotaan suoraan. Sitten itketään, kun ammattitaitoisista työntekijöistä on pula, irtisanotut kun ovat löytäneet muuta hommaa.
Noinhan se menee. Jotkut eivät vain usko tai tajua tai välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto ja kepu ainakin, Sauli Niinistö, muista puhumattakaan, ketä äänestit ed. kerran? Entä seuraavaksi?
Minä äänestin Vihreitä. Äänestän myös tulevissa vaaleissa. Ja olen valintaani oikein tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Noin 5,3 miljoonaa ei allekirjoittanut sitä höpölöpöaloitetta eli eiköhän niitä kannattajia löydy ihan runsain määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 5,3 miljoonaa ei allekirjoittanut sitä höpölöpöaloitetta eli eiköhän niitä kannattajia löydy ihan runsain määrin.
Ja mistäköhän syystä? Kaiken ilmitulleen tiedon ja avuttomien selittelyjen jälkeen?
Tiedoksi aloittajalle, että kyllä työttömyyskorvauksestakin veroa maksetaan. Joku isoa ansiopäivärahaa saava maksaa enemmän kuin pienipalkkainen työssäkäyvä.
Mutta itse kysymykseen niin toivon että etenkin yritykset nyt koettaisivat takoa hallitukselle järkeä päähän ja vaikuttaa siihen, että lisäresurssit käytettäisiin oikeasti ammattitaitoa lisäävään ja rekrytoivaan koulutukseen, turhanpäiväisten ponileikkikurssien sijaan.
Olen työssäkäyvä, pian eläkkeelle jäävä. Olen sitä mieltä, että aktiivimallissa ei ole mitään järkeä. Työttömille tuotetaan lisää stressiä, tässä ei ole mitään järkeä! Älytöntä, että koskee kaikkia. Turha kuvitellakaan, että auttaisia kaikkia. Syrjäkylällä asuvat; mistä löytyy mitään? Ikää esim. 60 v., mitään työtä et löydä enää ikinä, mutta ainahan kannattaa muuttaa pääkaupunkiseudulle, että saa edes aktiivimallin täytettyä, vai? Ja muita esimerkkejä voisi listata, mutta en jaksa...
Eniten tutuistani sitä ovat vastustaneet pienyrittäjät, jotka pelkäävät joutuvansa käyttämään elefantin osan työajastaan höpöhöpöhakemuksiin vastaamiseen.
Ja pienyrittäjien puolella olen minäkin. Moni pienyrittäjä kituuttaa köyhyysrajalla, vaikka työtunnit huitelevat pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten tutuistani sitä ovat vastustaneet pienyrittäjät, jotka pelkäävät joutuvansa käyttämään elefantin osan työajastaan höpöhöpöhakemuksiin vastaamiseen.
Ja pienyrittäjien puolella olen minäkin. Moni pienyrittäjä kituuttaa köyhyysrajalla, vaikka työtunnit huitelevat pilvissä.
Sama kokemus. Ja Sipilä vielä nimittelee lampaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikään pakko ei ole vastailla mihinkään hakemuksiin, ja jos taas on joku paikka auki niin aina voi vaikka palkata kolmeksi päiväksi jonkun työttömän HR-assarin seulomaan sitä hakemusnippua.
Ei mitään järkeä järjestää mitään pilipalikursseja, ihan höpöä. Suurin osa työttömistä haluaa työtä, siis TYÖTÄ.
Kaikki lammaskurssit ja muut leikkityöt ihan tyhjänpäiväistä pelleilyä. Vapaaehtoisuus kunniaan, kyllä työttömilläkin pitää olla joku ihmisarvo. En ole työtön, v. 1991 oli työtön 1,5 kk, mutta Suomi oli silloin toinen, töitä vielä löytyi. Tämä ei ollut kehu, vaan kannanotto.Olen varma, että suurin osa työttömistä haluaa ja tarvitsee työtä. Tekevät hakemuksia urakalla, mutta nyt pitäisi ymmärtää, että työtä ei ole kaikille.
Näin se menee. Joillekin on kiva päteä ja laittaa hihat ylös ja yhteistalkoisiin eli pääasia, että rahaa liikkuu ja sekin kaveribonuksina pellekerhoihin ja muihin höpsötyksiin.