Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko alushousut menkkojen aikana?

Vierailija
16.01.2018 |

Juttelin erään ystäväni kanssa menkoista ja hän tunnusti, ettei vaihda menkkojen aikana alushousuja. Hänestä se on turhaa, koska "side suojaa alushousuja likaantumiselta". Mitä olette tästä mieltä? Itse meinasin oksentaa tästä kuultuani, ihan karseaa. Kuka oikeasti käyttää viikon samoja alushousuja?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan joka päivä alushousut ja pesen alapään vaihdon yhteydessä.

Vierailija
22/33 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkat hoituu 2 siteellä, ei siinä ehdi alkkareita vaihtamaan. Vaihdan päivittäin puhtaat ja yöt olen yleensä nakkena.p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan joka päivä. En käytä menkkojen aikana sidettä, vaan minulla on kuukuppi.

Vierailija
24/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan sitten, kun alkaa haista tai on hiestä märkänä. En tosiaankaan näe tarvetta vaihtaa niin usein kuin ilman menkkoja.

Vierailija
25/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan alushousut päivittäin myös kuukautisten aikaan, mutta olen kyllä miettinyt että se on hieman turhaa. Kuukautissuoja kuitenkin suojaa alushousuja niin hyvin, että ovat käytännössä aivan puhtaat, kun suojan ottaa pois.

Vierailija
26/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan alushousut päivittäin myös kuukautisten aikaan, mutta olen kyllä miettinyt että se on hieman turhaa. Kuukautissuoja kuitenkin suojaa alushousuja niin hyvin, että ovat käytännössä aivan puhtaat, kun suojan ottaa pois.

Kannattais sit varmaan muuttaa käytäntöä

Vierailija
27/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on että side suojaa niitä alushousuja, mutta kyllä minä nyt silti vähintään joka toinen päivä vaihtaisin.

Vierailija
28/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Niihin tarttuu ihan karsea haju vaikka mitään ohivuotoja ei tulisikaan.

Oletko tullut ajatelleeksi, että kuukautisten ei kuulu haista karsealle, vaan ainoastaan verelle. Mainitse gynekologille hajusta.

Vierailija
29/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Side suojaa mielestäni pikkareita sen verran hyvin, että vaihdan alushousut vain suihkun jälkeen. Käyn suihkussa tarpeen mukaan 1-3 päivän välein, joten menkat saattaa mennä kaksilla pikkareilla. 

Vierailija
30/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Niihin tarttuu ihan karsea haju vaikka mitään ohivuotoja ei tulisikaan.

Oletko tullut ajatelleeksi, että kuukautisten ei kuulu haista karsealle, vaan ainoastaan verelle. Mainitse gynekologille hajusta.

Näin aina väitetään, mutta kyllä se veren ja valkovuodon yhdistelmä alkaa vain haista muhiessaan. Ihan tuoreena haju ei välttämättä paha ole, mutta pidäpä kuukautissuojia muutama päivä roskiksessa ja haista.

Ja kyllä, valkovuoto on ihan normaalia. Sen kuuluu haista hieman pahalle, mutta ei toki täysin luotaantyöntävälle. Vähän samoin kuin hiki haisee myös ihan terveellä ihmisellä.

Vierailija
31/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan ihan ohikulkijan menkkatilanteen ja johtuu varmaan menkkapimpin hien hajuisista alkkareista.

Sikoja on ihmiset, jotka eivät vaihda alkkareita joka päivä.

Vierailija
32/33 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän aina sidettä niin ei tartte vaihtaa usein. N39

Vierailija
33/33 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun jälkeen vaihdan, mutten aina silloin, jos käytössä side ja en ole kauaa ehtinyt käyttää samoja alkkareita. Jos kuukuppi käytössä, niin vaihdan kuten ennenkin eli suihkun jälkeen aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi